Beantwoord

Glas zender uitbreiding

  • 20 January 2019
  • 13 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 3
Wanneer wordt het zenderpakket eens uitgebreid met meer HD GLAS kwalitet?

We worden n beetje gelokt en dan houdt t plotseling op. Jammer.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 January 2019, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, Robert. Hoewel ik zeker verwacht dat we uiteindelijk meer HD Glas zenders zullen gaan introduceren is dat op het moment nog niet de prioriteit in de planning. Zodra daar wel ontwikkelingen in zijn, laten we dat op het forum weten.
Reputatie 3
En hoe zit t met de uitrol van Glas op 1?
Wanneer wordt het zenderpakket eens uitgebreid met meer HD GLAS kwalitet?

We worden n beetje gelokt en dan houdt t plotseling op. Jammer.

Misschien kunnen ze beter eerst eens kijken naar verbetering van de kwaliteit voor DSL. DSL-klanten betalen immers hetzelfde maar krijgen veel minder (meestal lagere snelheid, helemaal geen HD Glas zenders, vaak geen IPv6, etc.) maar moeten wel net zoveel betalen.
Reputatie 7
Badge +30
En hoe zit t met de uitrol van Glas op 1?

Zelfde antwoord, helaas. HD op 1 voor de reguliere HD zenders is afgerond. Dan wordt het kijken of het haalbaar is om dit ook met de HD Glas zenders te gaan doen. Op dit moment staat dat nog niet op de planning.
Reputatie 6
Badge +8
@Erik_

Het verbaasd me om te lezen dat het niet in de planning staat om de HD Glas zenders naar voren te plaatsen. Herhaaldelijk is gemeld op het forum dat dit zou gaan gebeuren als HD op 1 voor de normale HD zenders was afgerond.

Nu dat het is afgerond komt de mededeling dat jullie gaan kijken of het haalbaar is om de HD Glaszenders ook te verplaatsen. Dit komt in mijn ogen niet geloofwaardig over en ben daar ook wel teleurgesteld in. Terwijl jullie zelf op de website vermelden dat de HD Glas zenders later beschikbaar gemaakt worden voor HD op 1

Ik als glasvezelgebruiker heb eigenlijk tot op heden helemaal niks aan HD op 1 omdat mijn normale HD zenders vooraan in de lijst staan. En de meest regulieren HD zenders nog steeds helemaal achteraan staan.

Dus hopelijk berust het op een misverstand dat er nog geen planning is om de HD Glaszenders naar voren te verplaatsen. En dat hier binnenkort werk van wordt gemaakt want anders laten jullie velen glasvezelklanten in de kou staan.
want anders laten jullie velen glasvezelklanten in de kou staan.
Glasvezelklanten in de kou? Kom op, jullie mogen absoluut niet klagen. Zoals ik boven al aangaf betalen jullie net zoveel als DSL-klanten terwijl zij minder mogelijkheden hebben. De HD Glaszenders zijn destijds in het leven geroepen om klanten naar glasvezel te lokken toen dat nog duurder was dan DSL. Nu dat al enige jaren niet meer zo is laat KPN juist de DSL-klanten in de kou staan!
Reputatie 7
Badge +9
Goede middag wat glasvezel op 1zou ikzelf in het midden laten ik ben ook een glasvezel klant ik ben tevreden HD op 1 natuurlijk zou ik het fijn vinden HD glasvezel op 1 maar wacht geduldig af tot als goed werkt en wat betreft DSL klanten hoop ik dat het ook goed komt met HD glas
Reputatie 5
N de soap van HD op 1 die meer dan twee jaar heeft geduurd, komt nu de aap uit de mouw dat HD glas op 1 niet eens op de planning staat! De opmerking dat glas klanten zoveel voordeel hebben, dat kan wel zijn, maar ik heb ook meebetaald (via de "subsidie" van het rijk, dus jij en ik) aan een metrolijn in 020, die er bij mij in het dorp nooit zal komen.
Misschien is het dan tijd om iedereen zelf een zenderlijst in EIGEN volgorde te laten samenstellen, hoeft niemand meer te klagen over glas op 1 want het argument bandbreedte zou (i.i.g. voor DSL) nu niet meer valide zijn of wel?
Let wel: ik zeg niet dat HD Glas op 1 er niet zou mogen komen, maar het gaat me te ver om op basis daarvan te zeggen dat KPN de glasvezelklanten in de kou laat staan.

En wat die metrolijn betreft: die vergelijking gaat niet helemaal op: de meeste DSL-klanten hebben voldoende hoge bandbreedte om ook de HD Glas zenders (12,5 Mb/s) te kunnen ontvangen. Ik heb dat zelf ooit geprobeerd door een ontvanger van iemand met een glasvezelabo tijdelijk op mijn DSL lijn aan te sluiten: het HD Glassignaal kwam in volle glorie bij mij binnen. En ook IPv6 is niet iets wat technisch onmogelijk is, maar bij de meeste glasvezelklanten wel en bij de meeste DSL-klanten niet beschikbaar is.
Reputatie 5
Ik ben volkomen met je eens dat waar het kan, het ook doorgegeven kan en moet worden. Waarom dit niet gebeurt? KPN heeft wel meer onnavolgbare beslissingen genomen de laatste tijd en is niet voor rede vatbaar zo lijkt het wel.
Reputatie 7
Badge +30
Ter verduidelijking, ik bedoel niet te zeggen dat we het in z'n geheel niet meer gaan doen. Met 'niet op de planning' bedoel ik dat er op dit moment geen datum voor bekend is. Zodra er iets verandert in die status komen we daar natuurlijk op terug. Er zijn echter een boel factoren die meewegen, niet alleen rondom HD Glas zelf, maar ook wat we aan andere tv- en netwerkontwikkelingen willen en moeten doen, die meespelen in het zetten van een tijdlijn en planning.
Wat nu zo zuur is dat HD-glas platform(WMP+) wordt nu juist afgebouwd.
De XMS, concepts en noem maar op onder Telfort samen gebrachte groep klanten kregen elk kanaal in die bitrate door. Het 'oude' glasvezel propositie dat wordt afgebouwd en dan nog niet eens meteen HD vanaf 1.
Vroeger maakte KPN duidelijk onderscheid tussen koper en glasvezel, zelfs het telefoonnummer was anders. Ja wij als glasvezel klant betaalde meer, dan koper klanten. Was dat redelijk? Ja, we kregen meer. Namelijk meer snelheid en in het begin zelfs analoge televisie die aanzienlijk beter van kwaliteit was dan UPC.

Aantal jaar geleden gooide KPN alles op 1 hoop, geen onderscheid meer tussen koper en glasvezel. Was dat goed? Ja en nee. Door onderscheid te maken, konden ze veel makkelijker HD glas op 1 zetten. Meer HD glas zenders en ga zomaar door. Ik verwacht dat die onderscheid nooit meer terug zal komen, nu ze ook al XS4ALL onder de KPN vlag gooien.