Beantwoord

Glasvezel

• 24 oktober 2015
  • 19 reacties
  • 765 keer bekeken

Reputatie 1
Op 2 november aanstaande wordt glasvezel aangelegd bij ons in het appartement, aangezien wij al jaren interactieve tv van KPN hebben vroeg ik mij af of wij dezelfde apparatuur kunnen blijven gebruiken, ik heb maanden geleden alles al doorgegeven aan KPN en daar ook een bevestiging van ontvangen, ik hoop dat iemand van KPN mij antwoord kan geven!

icon

Beste antwoord door Joran 3 november 2015, 12:08

Dag Gerrit,

Goed nieuws dat de glasaansluiting gereed is, maar de aanvraag zelf is erg onduidelijk. Ik zie geen geannuleerde order, behalve een aanvraag uit 2013 die is geannuleerd. De aanvraag van juli staat vreemd genoeg op een 'preorder.' Dat is normaal de status van een aanvraag voordat glasvezel daadwerkelijk beschikbaar is. Nu Reggefiber is geweest had ik verwacht dat de aanvraag verder zou lopen. Ik zie dat Reggefiber gisteren ook contact met ons heeft opgenomen omdat de status onduidelijk is. Een collega van mij heeft genoteerd jou vandaag terug te bellen om de status van de aansluiting uit te leggen. Hopelijk kunnen we alsnog op korte termijn leveren. Mocht een nieuwe aanvraag wel nodig zijn gaan we dat in ieder geval in goede banen leiden!

Bekijk origineel

19 reacties

Niet van KPN maar de TV tuners kun je sowieso blijven gebruiken, de Experiabox zou afhangen van het type.

De thomson 787/789 werken op glasvezel (UTP kabel van de FTU moet dan naar Ethernet 1)

en "volgens mij" alle witte experiaboxen tenzij het een ISDN variant is (staat op de achterkant)

Maar daarbij gezegd, als je al jaren KPN hebt op de gewone koperlijn ga ik er bijna al vanuit dat je een nieuw installatiepakket gaat krijgen.

Reputatie 7
Badge +30
Als je nog zo'n Thompson hebt kan je die beter omruilen

Robin
Reputatie 7
Het zou wel zo "prettig" zijn als jullie een nieuw installatiepakket krijgen met "moderne" apparatuur voor een "moderne" glasvezel zodat jullie "optimaal" gebruik kunnen maken van het nieuwe abonnement.

Mocht de Experia Box een TG787, TG789vn of ZTE H220N zijn dan hoort deze toch eigenlijk wel vervangen te worden.

Wat mij betreft hoort ook de Arcadyan VGV7519 (V8) eigenlijk in dat rijtje.

Als de TV ontvangers geen HMB2260's of Arris VIP2952's zijn, dan horen deze wat mij betreft ook vervangen te worden.

Reputatie 5
Badge +7
En hou er rekening mee dat je alle opnames kwijt bent na de overstap op glasvezel.

Hoi Dreetje,

Dit is niet het geval. Overstappen van koper naar glas gaat nu via CUF orders waarmee alle klant gegevens worden mee genomen naar het nieuwe platvorm. ITV gegevens zoals pin, abonneenummer en opnames dus ook. Deze gegevens worden terplekke via een activatie door de monteur direct over gezet.

Greetz.
Reputatie 1
thijsvwijk schreef op 24 okt '15 om 12:12u
Hoi Dreetje,

Dit is niet het geval. Overstappen van koper naar glas gaat nu via CUF orders waarmee alle klant gegevens worden mee genomen naar het nieuwe platvorm. ITV gegevens zoals pin, abonneenummer en opnames dus ook. Deze gegevens worden terplekke via een activatie door de monteur direct over gezet.

Greetz. 
Reputatie 1
Beste forum leden,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de meest recente apparatuur zoals de V9 en de HMB2260 dus als ik het goed heb begrepen zal dat geen probleem zijn, nog wel iets over die zogenaamde CUF orders, volgens mij heeft men bij KPN een nieuw glasvezel account aangemaakt omdat in een bevestigings brief ook een nieuw emailadres stond, hoe kan ik ervoor zorgen dat dit aangepast wordt?

Groet. 

Reputatie 7
Jouw huidige mailadressen kunnen als alias achter jouw nieuwe mail accounts geplaatst worden.

Als het goed is kan je dit zelf regelen nadat je de mail accounts onder jouw nieuwe abonnement hebt gemaakt.

Bij mij lukte dat niet en dus heb ik iemand van webCare gevraagd om mijn mailadressen van een koper abonnement naar een glas abonnement te verhuizen.

Zo te horen heeft u geen CUF order, anders had je geen nieuwe email gekregen. Bij CUF blijft letterlijk alles het zelfde, ook het email. In uw geval kunt u overigens ook gewoon de oude blijven gebruiken, die verdwijnen niet. De nieuwe email die u heeft ontvangen moet u wel gaan gebruiken als u wilt inloggen op mijnkpn. Voor email verkeer hoeft dat dus niet.

Mocht u een doos krijgen met nieuwe apperatuur dan kunt er voor kiezen de nieuwe itv tuners (nog) niet te gebruiken. De oude blijven ook nog even door gaan via glasvezel op uw oude account zodat u nog oude opnames kan terug kijken. Wanneer u dat heeft gedaan kunt u de nieuwe stb's plaatsten en de nieuwe juiste itv gegevens (abonnement nummer + pincode) invoeren die u zal krijgen tijdens het aansluiten van glasvezel. De oude stb's verlopen op ten duur wel dus vroeg of laat zal u ze moeten omwisselen.

Mvg

Thijs.
Reputatie 7
thijsvwijk schreef op 25 okt '15 om 11:19u
Zo te horen heeft u geen CUF order, anders had je geen nieuwe email gekregen. Bij CUF blijft letterlijk alles het zelfde, ook het email. In uw geval kunt u overigens ook gewoon de oude blijven gebruiken, die verdwijnen niet. De nieuwe email die u heeft ontvangen moet u wel gaan gebruiken als u wilt inloggen op mijnkpn. Voor email verkeer hoeft dat dus niet... 
Hmmm, dit vind ik een "gevaarlijke" uitspraak.

Ik denk inderdaad dat we tot de conclusie zijn gekomen dat het geen CUF order betreft, maar het aangaan van een nieuw glas abonnement en de beëindiging van het koper abonnement.

Dat betekent dan volgens mij echter ook dat de bij het oude abonnement behorende mail adressen komen te vervallen en niet meer gebruikt kunnen worden tenzij deze verhuist worden naar het nieuwe glas abonnement.

Ja, de mail adressen blijven nog 3 maanden bewaard zodat je deze tot 3 maanden na de overstap alsnog terug kunt krijgen, maar in de tussentijd kunnen er geen mails ontvangen en verstuurd worden via dat mail adres en gaan de mails die nog in de inbox staan zelfs verloren!

Nee, zorg er absoluut voor dat jouw bestaande mail adressen netjes en tijdig als alias bij jouw nieuwe mail accounts van het glas abonnement opgenomen worden. Maak hier duidelijke afspraken over met KPN.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Gerard,

Goede vraag! De aanvraag is ingediend voor het moment dat alle aanvragen als CUF orders werden ingelegd (oftewel: aanvragen waarbij alle gegevens één op eén overgenomen worden van koper naar glasvezel). Dit is nog geen CUF order. De oude e-mailadressen blijven wel actief, maar bijvoorbeeld abonnementsgegevens voor Interactieve TV zullen veranderen. Op dit punt in de aanvraag kunnen we het eigenlijk alleen nog annuleren en opnieuw aanvragen, om het als CUF order in te dienen. Ik denk niet dat dat wenselijk is gezien de leverdatum.

Er veranderen dus wel een aantal zaken, maar de e-mailadressen blijven behouden. Deze zijn eventueel over te zetten naar het glasabonnement. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Reputatie 1
Joran schreef op 27 okt '15 om 12:31u
Dag Gerard,

Goede vraag! De aanvraag is ingediend voor het moment dat alle aanvragen als CUF orders werden ingelegd (oftewel: aanvragen waarbij alle gegevens één op eén overgenomen worden van koper naar glasvezel). Dit is nog geen CUF order. De oude e-mailadressen blijven wel actief, maar bijvoorbeeld abonnementsgegevens voor Interactieve TV zullen veranderen. Op dit punt in de aanvraag kunnen we het eigenlijk alleen nog annuleren en opnieuw aanvragen, om het als CUF order in te dienen. Ik denk niet dat dat wenselijk is gezien de leverdatum.

Er veranderen dus wel een aantal zaken, maar de e-mailadressen blijven behouden. Deze zijn eventueel over te zetten naar het glasabonnement. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Reputatie 1
Hallo Joran,

Het alsnog veranderen in een CUF order heeft inderdaad geen zin meer, dus ik neem het voor lief dat ik een ander abonnementsnummer krijg en mijn opnames kwijt ben, wat veel erger is, is het feit dat ik nog geen afspraak met een monteur heb en ook geen pakket heb ontvangen, misschien kun jij nagaan hoe dat zit, ik ben vanmorgen al bij het glasvezel informatiepunt geweest hier in Nieuw Vennep en zij zouden contact opnemen met KPN dus dat moet ik even afwachten. Ik hoop dat jij iets voor mij kan regelen en dank je daar bijvoorbaat voor.

Mvg.

Gerrit Maarse

Reputatie 7
Badge +28
Dag Gerrit,

Dat kan kloppen! Ik heb me iets verder verdiept in de aanvraag. Op 2 november zorgt Reggefiber dat het pand wordt aangesloten op glasvezel, dat betekent nog niet dat het abonnement op dat moment gereed is. Wij wachten nu op een sein van Reggefiber dat deze werkzaamheden zijn voltooid, waarop de aanvraag van het abonnement verder loopt. Het pakket en de monteursafspraak volgen in een later stadium. Ik zal donderdag controleren of er meer concrete informatie over de aanvraag is en informeer je hierover!

Reputatie 1
Joran schreef op 27 okt '15 om 16:00u
Dag Gerrit,

Dat kan kloppen! Ik heb me iets verder verdiept in de aanvraag. Op 2 november zorgt Reggefiber dat het pand wordt aangesloten op glasvezel, dat betekent nog niet dat het abonnement op dat moment gereed is. Wij wachten nu op een sein van Reggefiber dat deze werkzaamheden zijn voltooid, waarop de aanvraag van het abonnement verder loopt. Het pakket en de monteursafspraak volgen in een later stadium. Ik zal donderdag controleren of er meer concrete informatie over de aanvraag is en informeer je hierover!

Reputatie 1
Joran schreef op 27 okt '15 om 16:00u
Dag Gerrit,

Hallo Joran,

Zonder teveel op details in te gaan, maar vandaag is de glasvezel aansluiting gerealiseerd, probleem is alleen dat de order die ik op 1 juli had geplaatst blijkbaar is vervallen, zo is mij vandaag door iemand van KPN te verstaan gegeven, een enorme teleurstelling voor mij maar dat zal je begrijpen. Ik word aanstaande vrijdag pas gebeld om een nieuwe order te plaatsen wat wel vreemd op mij overkomt, dan moet ik ook de apparatuur nog ontvangen dus dan duurt het nog langer, ik hoop dat er inmiddels bij KPN een bericht van mijn aansluiting is binnengekomen zodat er in ieder in de centrale gepatched kan worden. Ik hoop dat jij iets voor mij kan betekenen en zo niet dan is het niet anders. Bijvoorbaat bedankt voor je medewerking. Mvg. Gerrit Maarse.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Gerrit,

Goed nieuws dat de glasaansluiting gereed is, maar de aanvraag zelf is erg onduidelijk. Ik zie geen geannuleerde order, behalve een aanvraag uit 2013 die is geannuleerd. De aanvraag van juli staat vreemd genoeg op een 'preorder.' Dat is normaal de status van een aanvraag voordat glasvezel daadwerkelijk beschikbaar is. Nu Reggefiber is geweest had ik verwacht dat de aanvraag verder zou lopen. Ik zie dat Reggefiber gisteren ook contact met ons heeft opgenomen omdat de status onduidelijk is. Een collega van mij heeft genoteerd jou vandaag terug te bellen om de status van de aansluiting uit te leggen. Hopelijk kunnen we alsnog op korte termijn leveren. Mocht een nieuwe aanvraag wel nodig zijn gaan we dat in ieder geval in goede banen leiden!

Reputatie 7
Badge +28
Voor de meelezers; het abonnement is inmiddels ook opgeleverd en de verbinding werkt nu via glasvezel :)

Reputatie 1
En nog iets voor de meelezers, de verbinding werkt uitstekend, en mede door de hulp van Joran is alles uiteindelijk goed gekomen, dat mag ook weleens gezegd worden, ik moet zeggen dat ik heel blij ben met dit forum en zal daar altijd gebruik van blijven maken!

Reageer