Beantwoord

Glasvezel box piept

  • 11 November 2019
  • 9 reacties
  • 797 keer bekeken

Sinds wij bij KPN zijn horen wij de gehele dag een hoge pieptoon. Vorige week heb ik contact gehad met KPN en hebben wij een nieuwe experia box gekregen. Alleen dit blijkt niet de oplossing het komt geluid komt uit de glasvezelbox. Iemand enige idee wat de oplossing is?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 November 2019, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Dus die hoge pieptoon komt uit de NTU?

Dat heb ik nog niet eerder gezien hier op het forum.

Dat betekent dat de NTU dus vervangen moet worden.

Weet jij welk type NTU je hebt.

Plaats anders eens een foto van die NTU.

Zodra ik de experia box los koppel is het geluid weg. Maar zodra ik de box weer aansluit begint het gepiep weer. Hierbij een foto van de box. Ik kan helaas geen type nummer etc. vinden.

 

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat zo'n hoge pieptoon heel irritant kan zijn.

Ik hoop dan ook dat er snel iemand van KPN zal reageren om dit issue op te pakken.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey As, welkom! Dat lijkt me inderdaad bijzonder irritant. Goed dat je dit meldt. Je geeft aan dat het geluid ophoudt als je de Experia Box loskoppelt. Dan zou ik verwachten dat die de oorzaak is. Maar, als het vervangen daarvan niet helpt, dan moeten we toch echt naar het glasvezelkastje gaan kijken. Vul alsjeblieft je forumprofiel in met je gegevens en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken wat en hoe we hier iets aan gaan doen. Houd er rekening mee dat er hiervoor een monteur langs moet komen. Geef daarom, voor de zekerheid, ook even aan wanneer in de komende week dat zou uitkomen.

230 volt adapters kunnen ook een irritant hoge toon geven. Heb dat bij 2 apparaten die ik dan ook bij niet gebruik geheel uit het stopcontact haal. Staan beiden n.b. i.d. slaapkamer.

(blurayspeler en de adapter van de Digitenne box 7200 piepen beide heel hoog als apparaat standby staat.)

Vervangen v.d. adapter kan dus ook helpen. Is dat ook gedaan i.c.m. vervangen Experiabox?

@Erik_ de gegevens zijn ingevuld. Nu heb ik het bericht van @PeterG gelezen en een andere adapter aangesloten. En het geluid is nu weg, het gaat op de adapter die rechtstreeks op de glasvezelbox zit aangesloten. Kunnen wij bij KPN een nieuwe adapter aanvragen of kunnen wij deze ergens kopen?  

Ik denk dat @Erik_ je wel een nieuwe adapter voor de NTU (dat ding aan de muur dus) kan leveren.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is een hele goede toevoeging, Peter, dank! Ik ga even kijken of ik je daarvoor een nieuwe kan (laten) opsturen, As. Ik kom er bij je op terug of dat lukt, of dat het noodzakelijk is om dit via een monteur te doen.

Reputatie 7
Badge +30

Het is helaas niet mogelijk om de voeding los op te sturen, een monteur is hiervoor noodzakelijk, @As90. Echter, omdat je verbinding in orde is, kan ik die niet inplannen. Dat betekent dat je dit het beste zelf kunt doen via dit stappenplan. Je zult dan uitkomen op een betaalde monteur. Maar, wees gerust, dit hoef je natuurlijk niet te betalen. Immers dit is een probleem met onze spullen. De monteur zal dan meestal zelf gelijk zorgen dat het niet in rekening gebracht wordt. Als hij dat niet kan voorkomen, laat het hier even weten. Dan corrigeer ik het gelijk zodat het op dezelfde factuur in rekening gebracht én gecorrigeerd wordt zodat je er niets van merkt.