Beantwoord

Glasvezel KPN bitrate HD inc. Fox/Ziggo sport kanalen

• 21 september 2017
  • 64 reacties
  • 3193 keer bekeken

Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Ach, heb nu tijdelijk ook de beschikking over Basispakket Ziggo. En ik zie op mijn 32 inch full hd geen verschil in scherpte tussen de eerste 10 zenders op de kabel ( 12 Mb/s) en de eerste 10 bij KPN (met dus 7 Mb/s).
Ik zat gisteren bij mijn moeder. Die heeft een behoorlijk goede 55 Inch Full-HD TV.
Ze heeft onsnet en ik begrijp dat die de streams rechtstreeks van KPN krijgen.

De eerste 10 Nederlandse kanalen zijn op zich prima. De overige HD kanalen zijn echt om te huilen.
Encoding artifacts zichtbaar in het beeld (enorm bij beweging) en ook rond de ondertiteling.
Nee dat doet T-Mobile wel even iets beter.

Ik vraag me nog steeds af of ze nou ook maar 7Mbps leveren voor Ziggo/Fox sports.
Niemand heeft daar een antwoord op 😂
Reputatie 7
Da's geen huilende smiley, Das een lachende smiley. Die zo lacht dat de tranen over zijn gezicht gaan. De boodschap is dubbel.

Deze smiley huilt: 😭 en deze ook 😢
Ik vind het gewoon lachwekkend dat niemand weet hoe het zit met die kanalen dus vandaar mijn "lach" smiley Peter 😉
Reputatie 7
Ik vraag me nog steeds af of ze nou ook maar 7Mbps leveren voor Ziggo/Fox sports.
Niemand heeft daar een antwoord op.:
Nou, bij deze. die kanalen zijn zéker 7 Mb/s. Want er zijn geen aparte kanaalnummers van alleen die voor de HD.
Anders zouden er apart HDglas kanaalnummers moeten zijn.
Hier hoeven we niks voor te meten. 😉

KPN heeft meer mogelijkheden.
Ja waarschijnlijk heb je gelijk.
Reputatie 7
En f0rward? Je hebt inmiddels bijna 2 maanden KPN. Hoe bevalt 't?
En dan met name de beeldkwaliteit zoals in dit topic besproken.
En f0rward? Je hebt inmiddels bijna 2 maanden KPN. Hoe bevalt 't?
En dan met name de beeldkwaliteit zoals in dit topic besproken.

Nee joh, ik ben bij T-Mobile gebleven nadat iemand daar zelf een test had gedaan en de Mbps op het forum had gedeeld.
Reputatie 7
Nee joh, ik ben bij T-Mobile gebleven😭 🙄
nadat iemand daar zelf een test had gedaan en de Mbps op het forum had gedeeld.
Ik ben dat topic (nog) aan het zoeken . . .
Reputatie 7
Nee joh, ik ben bij T-Mobile gebleven😭 🙄
nadat iemand daar zelf een test had gedaan en de Mbps op het forum had gedeeld.
Ik ben dat topic (nog) aan het zoeken . . .
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/glasvezel-wat-zijn-de-bitrates-van-de-hd-kanalen-inc-fox-ziggo-sport-283288
Reputatie 7
Dank je, wjb. Had het nog (steeds) niet gevonden . . .
Reputatie 7
Dat zijn goede waarden (alle HD 12 - 15 Mb/s), mits je op glasvezel, en dus hun eigen leverstraat, zit. Ze leveren ook over koper en dan is alles 'gewoon' ook 7 Mb/s, net als bij KPN.
Reputatie 7
Dank je, wjb. Had het nog (steeds) niet gevonden . . .Google op site:forum.t-mobile.nl bitrate. 😉
Reputatie 7
Dat zijn goede waarden, mits je op glasvezel, en dus hun eigen leverstraat, zit. Ze leveren ook over koper en dan is alles 'gewoon' ook 7 Mb/s, net als bij KPN.Ook op glasvezel zijn er twee smaken.
WBA (KPN Wholesale) en ODF (Optical Distribution Frame). Bij WBA glasvezel zijn het de KPN streams die geleverd worden en dus stopt het voor de meeste zenders bij 7Mbps behalve de 10 HD-"Glas" zenders die zo'n 12,5Mbps zijn.

Reageer