Beantwoord

Google assistent met tv-ontvanger

  • 30 November 2019
  • 13 reacties
  • 6362 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hoi!

Wij gebruiken sinds kort Google Assistent, en vinden het erg fijn. Er is alleen één dingetje: Als ik “Hey google, zet de tv uit” zeg, dan gaat alleen de tv uit en niet de tv ontvanger. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel kan?

icon

Beste antwoord door wjb 3 December 2019, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @LTD , omdat de decoder géén tv is.

Roep eens hé Google zet de stb eens uit of ..... De settopbox ..... Of ..... De decoder....

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij kent de ontvanger geen Google Assistent support. Dus dat gaat gewoon niet.

Reputatie 7

De Google assistant komt er bij ons niet in, daarvoor is mij mijn privacy veel te lief.

Dat geldt overigens ook voor andere "voice assistants" zoals bijvoorbeeld Alexa van Amazon.

Ik kan overigens tegen de afstandsbediening van mijn televisie praten om deze te bedienen maar ook die gebruiken we nooit. 

Hallo @Jan-D , het apparaat wordt niet herkend als ik dat zeg. Kan ik niet instellen dat de ontvanger automatisch aan gaat als de tv aan gaat, en dat ik dan de tv aan laat gaan via google assistent?

Reputatie 7

Kan ik niet instellen dat de ontvanger automatisch aan gaat als de tv aan gaat, en dat ik dan de tv aan laat gaan via google assistent?

Nee, dat gaat je niet lukken. De enige manier om de TV ontvanger te bedienen is via de afstandsbediening, de TV ontvanger ondersteunt geen hdmi CEC.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @LTD, leuk én handig dat je jouw televisie kunt bedienen met de Google Assistent :slight_smile:  Ik zie dat je al op weg geholpen ben hier, fijn. En het klopt, op dit moment is de tv-ontvanger (nog) niet te bedienen door de Google Assistent. Mocht die functie er in de toekomst komen, dan zullen we dat onder andere hier op het forum delen!

@wjb Ik zal niets doen om jouw privacy te schaden hoor :wink:

Er is wel een mogelijkheid. Je kan een smart stopcontact er tussen zetten. Dan kan je vragen aan de assistant of die het stroom eraf haalt. Als je m aan zet zal die op standby staan en moet je alsnog de ontvanger aanzetten. De enige mogelijkheid voor nu

Er is wel een mogelijkheid. Je kan een smart stopcontact er tussen zetten. Dan kan je vragen aan de assistant of die het stroom eraf haalt. Als je m aan zet zal die op standby staan en moet je alsnog de ontvanger aanzetten. De enige mogelijkheid voor nu

Maar dan gaat de box iedere keer resetten. Is er nog steeds genegeerde oplossing @Kpn ?

Reputatie 7
Badge +16

Maar dan gaat de box iedere keer resetten. Is er nog steeds genegeerde oplossing @Kpn ?

De ontvanger draait op Linux en niet op Android tv. Dus helaas niet @Hilde73 . Alleen de smartstekker is de oplossing. Ik gebruik zelf al jaren een Harmony afstandsbediening, deze schakelt wel met één druk op de knop 3 apparaten inclusief mijn ontvanger uit.  

Reputatie 7

Je kunt er ook een Harmony Hub naast zetten met een IR zender en de Harmony Hub via Google home of Google assistant bedienen.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een Nedis smart WiFi remote control gekocht. Tv, dvd en soundbar aangesloten zonder problemen. Maar de Arris Stb lukt niet. Ik heb al veel gezocht op het forum en kpn gebeld. Die geeft aan dat het twee verschillende signalen zijn. Klopt, wist ik ook ;-)

maar bij de harmony hub lijkt het wel te werken. Ik heb voor Nedis gekozen omdat mij dat simpeler leek. Ik heb meerdere smart dingen van Nedis.

 

wie heeft een oplossing? Kan de stb via een omweg ir worden of moet ik deze terug sturen en toch voor de (voor mij lijkt het ingewikkeld) harmony hub met afstandsbediening gaan?

alvast dank voor het antwoord.

 

Reputatie 2

Kan wel als je een Logitech Hub installeerd. Samen met routines binnen de Google assistent werkt dit heel goed. Zeker als je dan alleen de afstandsbediening van de hub gebruikt. 

De harmony werkt alleen als bij google als alles in het engels staat ingesteld en werkt niet met de nederlandse versie. Wat is de reden van KPN om geen cec ondersteuning te verlenen zodat een tussenhub niet nodig is?

Ik heb nog steeds geen goede universele hub kunnen vinden die alles wel wel ondersteund.. Iemand een gouden tip?