Beantwoord

Google (chrome) op Arris iTV (interactive tv)

Dus ik heb vandaag de alles-in-1 pakket van NLE gekregen en ik heb alles geïnstaleerd. Nu ik de tv aan heb gedaan zie ik dat er apps op de tv zijn, ik zie Netflix, Youtube, enz. Maar geen Google. Dus mijn vraag is nu: Kan ik google (chrome) downloaden op mijn Arris iTV, zodat ik dingen kan opzoeken en dat soort dingen? En als het niet kan zal er een update komen voor de tv zodat je kan internetbrowsen?

Alvast bedankt voor de antwoorden,
Met Vriendelijke Groeten,
-TheMagicZeus

P.S: ik kan dit niet in de NLE forums plaatsen, want ze hebben de forums wegehaald.
icon

Beste antwoord door joss1965 20 december 2018, 07:41

@TheMagicZeus, op de tv ontvanger zal zeker geen internetbrowser komen en of op jouw tv Chrome komt valt te bezien (maar dat hangt van je tv af). Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in een internetbrowser op je tv, aangezien je veel makkelijker en beter kunt browsen op elk ander apparaat (smartphone, tablet, laptop, pc). En aangezien bijna niemand de meerwaarde ziet zal er ook weinig energie in worden gestoken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@TheMagicZeus, op de tv ontvanger zal zeker geen internetbrowser komen en of op jouw tv Chrome komt valt te bezien (maar dat hangt van je tv af). Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in een internetbrowser op je tv, aangezien je veel makkelijker en beter kunt browsen op elk ander apparaat (smartphone, tablet, laptop, pc). En aangezien bijna niemand de meerwaarde ziet zal er ook weinig energie in worden gestoken.

Dankjewel voor jouw antwoord maar ik heb nog een vraag: Ik weet dat ik Youtube op de tv ontvanger can casten via mijn telefoon, chromebook, pc, enz. Maar kan ik ook mijn hele scherm van mijn telefoon of chromebook of pc, enz casten naar de tv ontvanger? Zo ja, hoe?
@joss1965
Reputatie 7
Badge +10
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'Youtube op de tv ontvanger' casten, maar de tv ontvangers van KPN hebben niets van doen met casten. Via de tv ontvanger kun je wel gebruik maken van Youtube (via het menu of kanaal 201).

Daarnaast kun je met een apparaat als de chromecast apps die cast ondersteunen vanaf telefoons of tablets naar je televisie casten. De Youtube app is daar één van. Voor zover ik weet is het niet mogelijk het hele scherm van je telefoon naar je televisie te casten.

Als je het hele scherm van je pc op je televisie wilt zien, dan zou je kunnen overwegen een HDMI-kabel van pc naar televisie te leggen en je televisie zodoende als tweede 'monitor' te gebruiken.
Reputatie 7
Je kunt inderdaad Netflix en YouTube casten naar jouw TV ontvangers, maar de TV ontvanger kent geen screen-mirroring app waarmee jouw scherm op de televisie gedupliceerd wordt.
Met een Chromecast of een Android TV heb je wel de screen-mirroring functionaliteit.

Reageer