Graag besturing tv-ontvanger vanuit de ITV app

  • 17 July 2019
  • 18 reacties
  • 490 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn wens of suggestie mocht er voor de 'gewone' TV ontvangers een opvolger komen dan graag met bluetooth besturing zoals de 4K kastjes of nog beter via wifi bestuurbaar van uit de itv app.

Ik heb dit meen ik in een ander topic vermoedelijk die over de itv app al eens te hebben genoemd als Telfort glasvezel klant heb ik ook de Amino a140 gebruikt vanuit de bij die propositie horende app konden we kiezen voor kijken op de tablet of kijken op de TV. Dat mis ik nu bij Telfort en ga ik zodra we overgezet zijn naar KPN hier ook missen ondertussen zijn we aan dat gemis gewend dat wel, toch zou ik dit een verbetering vinden.

Wij gebruikten de app als TV gids en kozen zo een programma terwijl we het normale tv beeld bleven zien. Dit werkte alleen als de stb aan stond niet in standby dat was in de app ook te zien.

De mogelijk grootste nadeel van deze optie is dat de app aan 1 specifieke ontvanger werdt gekoppeld of de mogelijkheid bestond de app aan meerdere stb's te koppelen kan ik niet zeggen.

Hoe het technisch in elkaar zit geen idee dat zal de ontwikkelaar van die app Stoneroos vast wel weten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Mijn wens of suggestie mocht er voor de 'gewone' TV ontvangers een opvolger komen dan graag met bluetooth besturing zoals de 4K kastjes of nog beter via wifi bestuurbaar van uit de itv app.
Besturing via wifi zou fantastisch zijn.
Zie ook dit topic.
Reputatie 7
Badge +30
Yes, ik geef het intern door! Ik verwacht niet dat er op korte termijn iets mee gedaan wordt trouwens, om de verwachting een beetje te managen 😉.
Het filmpje in het topic van WJB is niet helemaal wat ik bedoel. In weze loopt KPN achter de feiten aan via de Glashart/Telfort glasvezel tv app kan dit al sinds 2016. Mijn verwachting dat dit komt is realistisch laag vanwege de introductie van de chromecast optie.
Ik bedoel een keuze knop in de app waarmee ik het kanaal kies op de STB.

Reputatie 7
Badge +30
Ja, zo had ik het ook begrepen inderdaad! Zou superhandig zijn.
Reputatie 7
Ik wil juist met mijn telefoon al mijn apparaten volledig kunnen bedienen vanuit één en dezelfde app. Of dat nu mijn TV ontvanger, televisie of HTS is, geen switchen van "afstandsbediening".
Er is een Internationale standaard voor de communicatie tussen app en apparaat en die wordt al ondersteund door onze Sony televisies en Sony HTS. Als die Internationale standaard ook door de TV ontvangers ondersteund zou gaan worden dan ben ik helemaal tevreden.
Stap 2 kan dan zijn om de Internationale standaard ook in de iTV app op te nemen zodat je vanuit de app naast de bediening van de TV ontvanger ook het volume van de televisie kunt instellen.
Architectonisch is dit mijns inziens de juiste weg om te bewandelen, eerst de TV ontvanger die Internationale standaard laten ondersteunen en dan op basis van die Internationale standaard de app met de TV ontvanger (en televisie) laten babbelen.
Dat kan ook bij Samsung die hebben daar Smart things voor.
Dat past beter in jouw topic over dit onderwerp.

De titel behoeft aanpassing.
"Graag besturing tvontvanger vanuit de ITV app( of via bluetooth)"
Mij gaat het minder om de bluetooth en meer om de gids in de app nuttiger te gebruiken.
Zoals ik dat gewend was en met mij andere gebruikers van de Stoneroos glasvezel tv app
Reputatie 7
Met alle respect, maar als je iets dergelijks gaat ontwikkelen doe het dan goed en volg die twee stappen die ik in mijn vorige bericht aangegeven heb.
1) Implementeer op de TV ontvanger de Internationale standaard voor het via het netwerk bedienen van de TV ontvanger.
2) Gebruik die Internationale standaard in de app om deze met de TV ontvanger te laten babbelen.

Doe het vooral niet op een andere manier want waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als alle bouwstenen beschikbaar zijn.

Vergeet ook alsjeblieft bluetooth, zowel de TV ontvanger als het apparaat waar de app op draait zijn immers op het netwerk aangesloten dus gebruik dat netwerk dan ook. Dan kan je die functionaliteit dus ook op de huidige TV ontvangers implementeren.
Er hoeft niks opnieuw uitgevonden of ontwikkeld te worden met de Amino en de andere app kon dit al zoals aangegeven.
Reputatie 7
Er hoeft niks opnieuw uitgevonden of ontwikkeld te worden met de Amino en de andere app kon dit al zoals aangegeven.
Maar de Amino is geen Arris, Arcadyan of ZTE.
Mijn advies aan KPN blijft dit advies, daar zal ik echt niet van afwijken.
Dat hoeft ook niet van jou wens af te wijken dat is niet de insteek van dit topic.

Was het maar de Amino, KPN had iets goeds in handen de HDglas kanalen vanaf 1 de overige kanalen ook beter. Wat krijg je ervoor terug niet wat deze klantgroep gewend was. De vorige KPN/Telfort itv app en site was door de videotheek/videoland tab completer dan wat we nu hebben. Dat zal menig KPN klant beamen de vernieuwde website vertoond ook nog regelmatig kuren zowel bij KPN als bij Telfort klanten.

Daar gaat dit topic ook niet over ik geef hier enkel een functie aan die ik mis in de app en de suggestie voor een ander besturings methode voor de TV onvangers met behulp van een andere techniek.

Wat je hier doet zie ik als topic kapen om jou eigen wensen te promoten.
Dat gaat bij mijn weten tegen de forum regels in!
Reputatie 7
... ik geef hier enkel een functie aan die ik mis in de app en de suggestie voor een ander besturings methode voor de TV onvangers met behulp van een andere techniek.
En ik vul dat aan door met die twee stappen het pad naar die functionaliteit aan te geven.

Wat je hier doet zie ik als topic kapen om jou eigen wensen te promoten.
Natuurlijk promoot ik hier ook mijn eigen wensen, maar geloof me, die twee stappen zijn architectonisch echt de beste weg om zowel jouw als mijn doelen te behalen.
Wat je voorstelt heeft niks met de eigen KPN producten te maken, wordt HDMI-CEC geimplementeerd ben je er ook al.

Het voorstel in dit topic is een verbeterde samenwerking van twee eigen KPN diensten/producten.
Op een manier zoals een behoorlijke groep Telfort klanten gewend was. En nu kwijt zijn/raken door het aftakelen van die overgenomen diensten.

Mijn voorstel zie ik in dat filmpje niet terug namelijk een kanaal kiezen vanuit de tvgids in de itv app.
En heeft absoluut niks met mijn voorstel te maken.

Wie nu op dit moment alles vanuit 1 apparaat wil bedienen kan bij Logitech terecht. Niet de insteek van dit topic. Nogmaals alleen een verbeterde samenwerking van 2 bestaande diensten.
Reputatie 7
Wat je voorstelt heeft niks met de eigen KPN producten te maken, wordt HDMI-CEC geimplementeerd ben je er ook al.
NEE, dat heeft NIETS met hdmi-cec te maken, maar alles met de Open Connectivity Foundation.

Het voorstel in dit topic is een verbeterde samenwerking van twee eigen KPN diensten/producten.
Op een manier zoals een behoorlijke groep Telfort klanten gewend was. En nu kwijt zijn/raken door het aftakelen van die overgenomen diensten.

En ik geef aan dat, als je dat architectonisch op de juiste manier doet, je daarmee twee vliegen in één klap slaat. Jij je verbeterde samenwerking van twee eigen KPN diensten/producten en ik de volledige bediening van de TV ontvanger via wifi met mijn telefoon of tablet. Allebei blij. 😉

Wie nu op dit moment alles vanuit 1 apparaat wil bedienen kan bij Logitech terecht.
Maar ik wil helemaal geen Logitech, ik wil gewoon mijn telefoon gebruiken, daarmee bedien ik immers ook mijn televisies en HTS.

Niet de insteek van dit topic.
Wel het beste pad om dat wat wil met dit topic wilt bewerkstelligen voor elkaar te krijgen en al helemaal als je de titel van dit topic letterlijk neemt.

Ik hoop dat je begrijpt dat we hetzelfde doel nastreven alleen wil ik nog één stapje verder gaan.

Weet je dat de app die ik gebruik op mijn Android telefoon via infrarood prima de TV ontvanger van KPN kan bedienen maar dat vandaag de dag vrijwel geen enkele telefoon meer voorzien is van een infrarood zender. Waar ik nu naar streef is dat die app de TV ontvangers via wifi kunnen gaan benaderen. Vroeger, met bridged IPTV, kon dat niet, maar nu met routed IPTV de TV ontvangers in hetzelfde netwerk hangen is dat prima mogelijk.
Niet de insteek van dit topic.Wel het beste pad om dat wat wil met dit topic wilt bewerkstelligen voor elkaar te krijgen.

Ik hoop dat je begrijpt dat we hetzelfde doel nastreven alleen wil ik nog één stapje verder gaan.

Dat stapje verder houd dat in je eigen topics we hebben abosluut niet hetzelfde doel.
Jouw wens staat helemaal los van het voorstel verzoek wat ik doe.

Maak hier niet de "WJB Show" van door een ander jouw wensen op te dringen. Prima dat je op dat andere topic wijst houd het daarbij. Als wat ik vraag kan door achterliggend die technieken toe te passen prima. Ik vraag niks meer en minder dan een optie te gebruiken die er al was hoe en of dat er weer komt is aan de app ontwikkelaars en aan KPN om hier opdracht voor te geven.
Reputatie 7
Ik wil je helemaal geen andere dingen opdringen, maar snap dat de eerste stap ook essentieel is om jouw doel te kunnen te kunnen bewerkstelligen.
Je weet, neem ik aan, dat de TV ontvangers van KPN alleen functionaliteit hebben om via infrarood (en bluetooth bij de 4K Ultra-HD ontvanger) bediend te worden.
Als je dus met de app een opdracht naar een "gewone" TV ontvanger wilt kunnen sturen dan zal je eerst iets op de TV ontvanger moeten ontwikkelen om die opdracht te kunnen ontvangen en verwerken. Alleen met 4K Ultra-HD ontvanger zou je op basis van bestaande techniek (bluetooth) de app met de TV ontvanger kunnen laten communiceren. Bij de "gewone" TV ontvangers zal je eerst functionaliteit in de firmware moeten opnemen om via wifi die opdrachten te kunnen ontvangen en verwerken. Dat stukje kan je architectonisch het beste baseren op die Internationale standaard en het enige dat je hoeft te doen is de via het LAN ontvangen berichtjes logisch om te zetten naar de overeenkomstige berichtjes die via infrarood ontvangen worden. Iets wat ze eigenlijk ook al gedaan hebben met die bluetooth bediening voor de 4K Ultra-HD ontvanger. Simpel en doeltreffend.
Vervolgens kan dan in de iTV app de functionaliteit opgenomen om vanuit de app een kanaal te selecteren. Jij dus blij (hoop ik). 😉

En ik ook blij want doordat die Internationale standaard gebruikt wordt kan de door mij gebruikte app er ook direct mee overweg. 😉

Ik snap niet waarom je hier "zo moeilijk" over moet doen, ik heb met mijn reacties het beste voor, ook voor jou.
Ik wil je helemaal geen andere dingen opdringen, maar snap dat de eerste stap ook essentieel is om jouw doel te kunnen te kunnen bewerkstelligen.

Ik snap niet waarom je hier "zo moeilijk" over moet doen, ik heb met mijn reacties het beste voor, ook voor jou.

Ik doe hier zo "moeilijk" over omdat je de van eigenlijke vraag afdwaalt naar jouw persoonlijke wensen. Nuttige aanvullingen prima maar blijf on topic binnen het kader van de functionaliteit zoals genoemd. Je begrijpt blijkbaar niet dat de goedbedoelde reacties anders overkomen namelijk opdringerig alsof KPN alleen naar de wensen van WJB moet luisteren.

Het technische aspect gaat het mij niet om dat is aan de ontwikkelaars mij gaat het puur om de functionaliteit

Ik zie dan ook graag reacties van andere KPN klanten of deze ook nut zien in deze mogelijkheid.
Jouw mening weten we nu.
Reputatie 7
Nuttige aanvullingen prima maar blijf on topic binnen het kader van de functionaliteit zoals genoemd.
En dat is dus precies waarom ik mijn reacties plaats, nuttige aanvullingen en ook noodzakelijk om jouw wensen te bewerkstelligen.
Reputatie 7
Badge +30
@Galdor68 ik heb de titel aangepast! Het zou inderdaad leuk zijn als andere klanten ook mee willen denken of hun ideeën hier opperen.

@wjb mede door je grote kennis van producten, lijkt het vanuit anderen soms alsof je wat dwingend uit de hoek komt. Ik weet dat het niet je intentie is, maar het kan wat afschrikkend overkomen.

Laten we het gezellig houden, heren 😉.