Vraag

Hangend beeld en geluid

  • 9 February 2019
  • 23 reacties
  • 303 keer bekeken

Reputatie 1
Beeld en geluid blijven regelmatig hangen sinds 6 februari jl. Op 6 febr heeft kpn aan het nertwerk werkzaamheden uitgevoerd. Ontving email van KPN dat er zich tijdelijk problemen konden voordoen op dinsdag 6 februari. Helaas, heb ik sindsdien regelmatig stoppend beeld en geluid. Mijn postcode is *******. Wat te doen ?

23 reacties

Reputatie 7
Hallo lochgarton, welkom op het KPN forum. Dat is wel rot zeg! Heb je de tv-ontvanger ook al een reset gegeven?
Reputatie 1
ik heb twee TVs, en beide hebben hetzelde probleem. Beide tv-ontvangers zijn gereset, zonder resultaat. Bovendien krijgen ik ook vaak het bericht “ Zender niet beschikbaar. Zap naar een andere zender.................” Ik zoek de fout bij KPN, omdat ze onlangs aan het netwerk gewerkt hebben. Help, help.
Reputatie 3
Badge +3
Heb je je modem (Experia box) ook al een reset gegeven?

Hoe heb je de tv ontvangers gereset?
Met de schakelaar achter op en weer op gestart? Of via 1 van de manier waar @Nadia naar verwees?
Reputatie 7
Door (onderhoud) werkzaamheden moderniseren we het netwerk waardoor je telecomverbinding thuis wordt verbeterd. Dit levert een stabielere en uiteraard snellere (internet)verbinding. Dat komt ook ten goede van je tv-kwaliteit, het signaal wordt ook via datzelfde internet verstuur.

Mogelijk dat, door de korte onderbreking tijdens het onderhoud, de tv-ontvangers niet de juiste softwareversie hebben binnengehaald waardoor je nu problemen ervaart. Door een harde reset (op elke tv-ontvanger) uit te voeren haalt de ontvanger de nieuwste software op. Mocht dat niet helpen, wil een reset van de ExperiaBox ook nog wel eens uitkomst bieden. Bedankt voor de aanvulling @Sluisie81 :)

Ik zie dat jij een van de gelukkigen bent, niet ver bij jou vandaan: Straatkasten Robin Flikkema, kan max. 9 Mbit/s worden gehaald. Op jullie adres is door de werkzaamheden nu 87 Mbit/s haalbaar!
Reputatie 1
Heb beide TV ontvangers harde reset gegeven (software verwijdert) en opnieuw geload. Ook experiabox off/on gegeven. Probleem bleef.
Heb Wifi kanaal van 1 naar 11 gezet. Het lijkt of dat een beetje verbetering geeft. Heb gisteravond slechts 3x bericht gekregen “zender niet beschikbaar. zap......etc”
Note: de KPN werkzaamheden zijn, wat mij betreft, alleen maar negatief voor mij.
Reputatie 7
Wil je de Experia Box een (harde) reset geven? Dat werkt nog beter dan de EB alleen uit- en aanzetten 🙂
Reputatie 1
Zaterdagavond was kijken naar TV bijna onmogelijk, door herhaaldelijk het bericht “zender niet beschikbaar. Zap naar een andere zender.....etc....

zondagochtend heb ik de experiabox een harde reset gegeven en teruggezet op fabrieksinstellingen. Nu maar kijken of dit resultaat geeft.
Reputatie 7
Ik ben ook heel benieuwd Lochgarton! Ik ga er vanuit dat het na de reset al een stuk beter moet zijn 🙂 Laat je hier, na enkele dagen uitproberen, weten wat je bevindingen zijn? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Nu 4 dagen later lijkt het probleem iets minder voor te komen, maar “zender niet beschikbaar” komt toch nog regelmatig voor. Dit is zeer irriterend. Ik heb bovendien de beeldinstelling van beide TVs gewijzigd van HD naar SD. Ook heb ik de drie draadloze DVS sets (DVS200) reset. Dit allemaal zonder resultaat. Ik blijf erbij dat dit probleem is begonnen nadat KPN gewerkt heeft (6 febr) aan het netwerk.Laat KPN de laatste wijziging aan het netwerk weer ongedaan maken, dan kan ik ook weer normaal TV kijken.
Weet iemand nog een andere oplossing? Ik ben teneinde raad.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @lochgarton,

Welke abonnement heb je? En wat is er op jou adres mogelijk? En wat is de snelheid? (Graag bekabeld meten met een UTP-kabel, Wifi schommelt nog al met de verbinding) Welke modem heb je?
Reputatie 1
Dennis, mijn KPN abonnement is “Alles in 1 standard”, met een contract internetsnelheid van 85/10 Mbit/s. Mijn actuele snelheid is:
  • Download +/- 52Mbit/s
  • Upload +/- 22Mbit/s
Mijn twee TVs zijn te ver van de Experiabox v10 verwijdert en daarom aangesloten via de draadloze KPN DVS 200 set.
Dit heeft zonder problemen twee jaar gewerkt. 14 dagen geleden krijgen we nu regelmatig (soms vaak) “Zender niet beschikbaar etc.” Wat zeer irriterend werkt. Zoals je uit voorgaande forum tekst kunt lezen heb ik al alles gereset en opnieuw opgestart. Ook KPN kan me blijkbaar niet helpen en mijn buurman raad mij een schotelantenne aan. Heb jij een betere oplossing


ing
Reputatie 7
Badge +22
@lochgarton ik lees dat je een DVS 200 hebt, dit is best al een oud beestje. Klinkt misschien gek, maar hier zou je eventueel een nieuwere versie voor kunnen kopen de DVS 1200 deze zijn sneller! Omdat je ook aangaf dat het een tijd goed ging ligt het in ieder geval niet aan je elektra, mits dat je daar iets aan veranderd zou hebben.

Webshop: Draadloze Verbindingsset 1200 € 80,- (Ik weet het kost je € 80,-, maar het zal dan hopelijk beter gaan werken)

Reputatie 1
Steve bedankt en wat de DVS 1200 betreft heb jij gelijk en ik zal die dan ook gaan vervangen. Mijn netwerk heeft echter twee jaar zonder problemen gewerkt. Ik ben er van overtuigd dat het probleem bij KPN ligt omdat zij op 6 febr modificaties aan het netwerk hebben uitgevoerd en sindsdien heb ik dat probleem. Maar KPN zal dat nooit toegeven. Ik hoop dat KPN nu toch eens gaat navragen wat hun monteur bij die modificatie fout gedaan heeft.
KPN graag jullie commentaar!!
Reputatie 7
Badge +22
Graag gedaan @lochgarton,
maar me naam is Dennis. Geen Steve! 😂👍🏼 Lol!
Reputatie 1
Sorry Dennis voor de naams verwisseling, maar nogmaals bedankt voor je DVS 1200 tip.
Reputatie 7
Badge +22
Sorry Dennis voor de naams verwisseling, maar nogmaals bedankt voor je DVS 1200 tip.
Graag gedaan, geef niks kan de beste overkomen.

Laat je het even weten of het goed werkt? Verder vroeg ik me af hoe je de DVS aansluit, De DVS kun je beter zo aansluiten:


Ook dat werkt beter, omdat verlengsnoeren ook verstoringen kunnen geven. 👍🏼
Reputatie 1
Dennis, gisteren heb ik ten einde raad een directe UTP kabel van experiabox naar mijn TV gebracht. Probleem blijft.
Ik wil een weddenschap afsluiten met KPN: Ik betaal de kosten als het probleem in mijn huis is, en KPN geeft me een gratis abonnement voor een jaar als het probleem bij hun ligt (sinds begin februari).
Graag reactie van KPN hierop.
Reputatie 1
Navraag gedaan in mijn buurt en wat blijkt mijn overbuurman heeft hetzelfde probleem sinds 5 of 6 februari. KPN gebeld (0800-0402) en die hebben wat remote testen gedaan, die niet lukten. KPN heeft toen besloten dat ze morgen het netwerk in mijn buurt gaan verbeteren.
Nu maar afwachten wat het resultaat wordt.
Reputatie 7
Hallo lochgarton, wat enorm balen dat het probleem nog steeds door ettert. Een weddenschap ga ik niet met je aan, niet nodig! We regelen dit gewoon. Ik kan een storingsmonteur voor je regelen die het komt oplossen, en als het aan ons netwerk ligt dan betalen wij de kosten. Mocht toch het probleem in je eigen netwerk zitten, dan betaal jij 😉 Meer informatie: KPN Monteur. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, naam contractant en telefoonnummer.

Bedankt voor alle nuttige informatie en hulp @Dennis Schreve topper! DVS altijd rechtstreeks in het stopcontact steken.

Met jouw goedvinden meet en analyseer ik eerst jouw verbinding, en controleer ik het thuisnetwerk. Heb je er toevallig ook nog een Switch tussen? Ik hoor graag van je :)
Reputatie 1
Hallo Nadia
Ik heb inmiddels contact gehad met de KPN helpdesk en een KPN monteur. Bovendien gaat KPN op 28 febr het netwerk in mijn buurt verbeteren.
We zullen zien of het probleem daarna is opgelost.
Reputatie 7
Hallo lochgarton, het is al 28 februari geweest 😉 Is het ook verbeterd? Anders staat mijn aanbod nog steeds! We helpen je hier graag 🙂
Reputatie 1
Hallo Nadia, tot nu toe geen enkele keer het haperend-, hangend beeld, of zender niet beschikbaar gehad. Het lijkt erop dat de werkzaamheden door KPN aan het netwerk in mijn buurt het probleem hebben opgelost. Zoals ik weken geleden reeds veronderstelde !
Reputatie 7
Blij om te horen dat het probleem niet meer heeft voorgedaan. Ik ga er vanuit dat het bij deze is verholpen. Geniet van je snellere en stabielere verbinding. Mocht je toch nog een vraag hebben, of weer problemen ondervinden aan het netwerk, je weet ons te vinden :)

Reageer