Haperen televisie

• 30 november 2014
  • 8 reacties
  • 538 keer bekeken

Al geruime tijd hebben wij last van haperend beeld en geluid tijdens het televisie kijken.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
eerst een wedervraag, welk systeem gaat dit over, digitenne of ITV ?
( daar waren aparte fora voor, mag dat weer terugkomen aub ? )

in het geval van digitenne is het zo dat er door de atmosferische omstandigheden ( het weer ) storingen zijn
op onze ontvanger met yagi(=hark) geen probleem,  een (extra) opstelling met gewone binnenantenne geeft bij dit weertype vaker storing

Atmosferische omstandigheden

Hallo,
We hebben ITV, geen digitenne.
Mvg
Reputatie 7
Badge +13
Nog een vraag:

Heb je glasvezel of koper (VDL of ADSL)

Welke IPTV decoder heb je?

En is hij aangesloten met een HDMI kabel op je tv?

Wat je zo wie zo kan proberen, reset de decoder.

Met de aan/uit knop.

Zet hem minimaal 1 minuut uit met de schakelaar achterop de IPTV decoder.

Zet hem daarna weer aan.

Het opstarten kan wel even duren, maar de kans dat het daarna goed werkt is groot.

Alvast succes en laat het weten.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Remco en Bea,

Jammer dat jullie storing ervaren. De suggestie van Joop is een goede. Daarnaast zou ik nog graag vernemen of je de haperingen alleen hebt bij gewoon TV kijken, of ook bij dingen als programma gemist of het kijken van opnames?

Met vriendelijke groet,

Erik

Hallo,
Bedankt voor de reacties! De reset heeft helaas niet geholpen.
Het is een Motorola VIP1853. Deze is via HDMI aangesloten op de tv, dit gaf voorheen geen problemen, maar de laatste tijd dus wel, volgens mij is dit ontstaan na een grote storing in augustus in deze regio..
Een dvd is geen probleem, bij kijken vanaf begin wel.
En we hebben geen glasvezel, maar koper.
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Mvg Remco en Bea
Reputatie 7
Is die VIP1853 met een UTP kabel aangesloten op de Experia Box of via een "draadloze" verbindingsset?

Hallo,
Dat is via een DVS verbonden.
Mvg
Reputatie 7
Dat vermoeden had ik al.

Ook ik ondervond af en toe hetzelfde probleem met een Motorola 1853 aangesloten via een (goed werkende) Netgear AV500 powerline.

Ik heb de 1853 vervangen door een Arcadyan HMB2260 en sindsdien heb ik geen enkel haperend beeld meer gezien.

Om de DVS powerline uit te sluiten zou ik je willen vragen om de devolo cockpit eens te installeren en de snelheid van jouw powerline te controleren.

Zie dit topic met een link naar de download pagina van de devolo cockpit.

Ik ben benieuwd wat de snelheid is.

Reageer