Beantwoord

Haperend beeld

  • 27 March 2020
  • 17 reacties
  • 15140 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, De laatste tijd hebben wij last van haperend beeld, het stottert en lijkt als er stukjes film zijn weggeknipt , tevens is het geluid zachter geworden.Soms kijk je een paar uur tv en is er niks aan de hand en anders gebeurt het de hele tijd , en op alle zenders.

Wij hebben twee tv ontvangers waarvan er 1 wordt gebruikt maar hebben wel beide het zelfde probleem.

Wij hebben alles al een  keer of wat gereset , de tv ontvanger Arris, met versienummer 7.7.90_1 en de Experia box v10. Wij hebben KPN sinds oktober 2019 en alles is geïnstalleerd door een monteur. Er is niks draadloos en hebben ook geen router tussen de Experia box en de tv ontvanger. Van de huis aansluiting gaat er een kabeltje naar de Experia box en daarvandaan gaat er een kabel naar de tv ontvanger en dan met een hdmi kabel naar de tv. Er zijn ook al andere kabels geprobeerd maar blijft het zelfde. Wij hebben ook alle randapparatuur losgekoppeld, Radio, en computerkabels, maar dat gaf het zelfde probleem. Onze televisie is een Samsung Q led 55 inch van een half jaar oud en gaf in het begin met KPN geen problemen. De problemen doen zich sinds een maand echt hinderlijk voor, Feb/ Maart

 

icon

Beste antwoord door Henk A 30 March 2020, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Wij hebben het zelfde probleem , maar ook vaak met terug kijken van opnames !

Net de software maar eens opnieuw gedownload . en vanavond maar eens kijken of het heeft geholpen.

 

 

Gisteravond gekeken , weer storing . pff

Wat gerommeld met de stekkers van de HDMI aansluiting en ja als maar storing .

Nieuwe HDMI kabel geplaatst en storing voor bij . Tot nu gaat het goed !

Mocht er iets veranderen dan meld ik het !

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum  @Henk A en @Pieter GS!
Zou jij ook eens een andere HDMI kabel kunnen proberen @Henk A?

Dit probleem kan trouwens ook veroorzaakt worden door een specifieke instelling op je TV.
Bij samsung TV's is dit “Auto Motion Plus”, zou je deze eens kunnen proberen uit te zetten?

 

Hou ons op de hoogte @Pieter GS!

Reputatie 1

Hallo Thomas,

HDMI kabel is al vervangen en Auto Motion Plus heb ik al eens uitgezet maar tot mijn verbazing staat het weer aan.

Heb het nu weer uitgezet .

Ik houd u op de hoogte of dit heeft geholpen.

In iedergeval bedankt voor uw reactie

Goedemorgen ,

Probleem met haperend beeld is voorbij het gaat nu super mooi scherp beeld !

Ook bij terug kijken en bij opnames !

De Hdmi kabel die ik heb gebruikt is die bij het installatie pakket werd geleverd .

 

Groet Pieter

 

Reputatie 1

Hallo,

 

Het lijkt er op dat het haperen over is na het uitzetten van Auto Motion Plus op de Samsung tv.

Er doet zich alleen een ander probleempje voor, dat is dat mijn vrouw het al 3 dagen terug melde dat er zwart witte blokjes in het beeld kwamen en inderdaad dat zag ik gisteravond ook omstreeks 22.30 uur.

Is hier ook een makkelijke oplossing voor?

 

Alvast bedankt

vriendelijke groet,

 

Henk

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling @Pieter GS en @Henk A ! Fijn dat dit in ieder geval opgelost is! 

In de meeste gevallen duiden blokjes erop dat je ontvanger niet genoeg signaal binnen krijgt. Hoe zit deze TV-ontvanger aangesloten op je experiabox?

Reputatie 1

Hallo Thomas,

 

De KPN lijn komt binnen in de kamer en daar heeft de monteur een nieuwe aansluiting gemaakt omdat daar een wanddoos zat waar de stekker , met 4 pennen, in gestoken moest worden. Nu zit er een kastje wat schuin loopt.

Vanuit dit kastje gaat er een kabel van ongeveer 1.50 meter naar de Experiabox en daarvandaan gaat er een kabel, die in de installatie doos inbegrepen zat, naar de tv ontvanger en dan met een HDMI kabel naar de tv.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk! Dat sluit een hele hoop uit. Zou je je profiel willen invullen? Ik zal dan op afstand even met je meekijken!

Reputatie 1

Hallo Thomas,

 

Het is ingevuld.

 

met vriendelijke groet,

 

Henk

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik heb meteen even gekeken en ik zie zo snel geen mogelijke oorzaken. De lijn naar je huis meet echtuitstekend. Is het mogelijk eens een filmpje of een foto te uploaden van deze blokjes?

Reputatie 1

Hallo Thomas,

 

Om er een filmpje of foto van te maken is nu niet mogelijk, het duurt maar 1of 2 seconden als het zich voordoet. En het is maar 2 of 3 keer in deze week.

Ik denk dat het beter is dat ik mij wel weer meld als het zich vaker en hinderlijker voordoet.

Wat mij betreft is alles opgelost en ben ik goed geholpen door KPN ( Thomas)

Bedankt en vriendelijke groet,

 

Henk

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal goed! Graag gedaan hoor! Je weet me te vinden!

Wim B. 

Wij hebben ook maanden een haperend beeld gehad op de 2e tv op de slaapkamer. Alles gereset en een nieuwe HDMI kabel, maar geen succes! Een week geleden heb ik de stekker [wat tevens adapter is] van de TV ontvanger verplaatst naar een ander stopcontact wat twee meter verder van de draadloze verbinding zit en tot nu toe geen storing meer!!

Ik denk dat veel mensen deze stekker én de draadloze verbinding én de stekker van de TV in dezelfde wantcontactdoos steken!

Met vriendelijke groet, Wim B. 

Reputatie 2

Hier ook sinds ongeveer een maand regelmatig haperend/wegvallend beeld en geluid voor een seconde. Daarvoor maar weinig problemen gehad.


Al van alle geprobeerd, maar het blijft een probleem.

Geprobeerd:

  • Rechtstreeks aansluiten naar de TV (in plaats van via de home cinema)
  • kabels vervangen
  • op de TV-ontvanger het uitzendbeeld gewijzigd naar o.a. 720 en zelfs de lelijke kleinste.

Zowel de KPN app op de Samsung TV als de KPN-app via een NVidia Shield werkt het beeld/audio vlekkeloos.

Echt, die TV ontvanger is een onding; eerst is het menu retetraag geworden en nu werkt het beeld zelf al niet eens meer!

 

IK WIL DE OUDE INSTELLINGEN TERUG, DAT WERKTE TENMINSTE!

 

Waarom gaat mijn tv. Zomaar mijn interactieve  opstarten. En dat onder het kijken van de tv. Gebeurt zo vaak.

Reputatie 1

Wim B. 

Wij hebben ook maanden een haperend beeld gehad op de 2e tv op de slaapkamer. Alles gereset en een nieuwe HDMI kabel, maar geen succes! Een week geleden heb ik de stekker [wat tevens adapter is] van de TV ontvanger verplaatst naar een ander stopcontact wat twee meter verder van de draadloze verbinding zit en tot nu toe geen storing meer!!

Ik denk dat veel mensen deze stekker én de draadloze verbinding én de stekker van de TV in dezelfde wantcontactdoos steken!

Met vriendelijke groet, Wim B. 


tv stekker moet in de zelfde doos wim ,advies van kpn