Beantwoord

Haperend beeld bij 2 TV's

  • 3 March 2019
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

ik heb last van haperend beeld, vooral als ik 2 tv's aanzet, soms slaat alles vast.
opstelling is als volgt:
  • Interactieve TV
  • Experia box V10 H369A
  • Arcadyan HMB2260,
  • Arris VIP2952,
  • Alles is bedraad aangesloten
  • Experia box: poort 1 gaat via naar switch 1, overige internet naar pc etc gaat via poort 2
  • Op switch 1 is Arcadyan aangeschoten en switch 2
  • Op switch 2 de Arris daarnaast ook een Xbox en Sony TV
  • heb 100Mbit glasvezel aansluiting
  • Switches zijn beide TP-Link TL-SG105E - 1Gbit
  • DHCP vanuit Experia box, automatisch
Als het beeld stil staat komt de melding dat ik van kanaal moet wisselen, soms is het probleem dan even opgelost. Bij gebruik van 1 TV heb ik veel minder tot geen problemen
Ik heb geen verstoringen op de xbox of met andere internet devices. Als ik een laptop aan Switch 2 werkt het ook gewoon.

Wie kan aangeven wat het probleem wellicht kan zijn en hoe ik een oplossing kan creeeren.
icon

Beste antwoord door DSvR 6 March 2019, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi, DSvR, welkom op het forum! Dank dat je al zo uitgebreid beschrijft hoe je thuissituatie in elkaar zit. Dat maakt het troubleshooten makkelijker. Normaliter denk ik bij dit soort dingen aan IGMP snooping, maar die TP-Links ondersteunen dat. Dat gezegd hebbende, ik blijf toch een beetje op die switches hangen, vooral ook omdat je aangeeft dat het probleem minder is als je maar 1 tv gebruikt.

De beste manier om te kijken waar het probleem zijn oorsprong vindt is eigenlijk om de boel wat te ontmantelen. Haal beide ontvangers van de switchen en sluit ze aan rechtstreeks op de Experia Box. Als dat geen problemen geeft, sluit een van de twee weer op een switch aan. Als dat geen problemen geeft, sluit dan de tweede weer aan. Als de problemen in een eerder stadium weer terugkomen, dan gaan we ons richten op dat apparaat.
Hi Erik, dat heb ik reeds geprobeerd, met enkel switch 1 is het probleem weg. Maar het zou toch moeten werken met een 2de switch? Snap niet waar het probleem dan kan liggen. De DHCP vannde Experia box moet het toch aan kunnen. Kan ik ergens Mac adres of op nummers invoeren.
Dank Dirk
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp dat het managed switches zijn, dus deze hebben ook instellingen. Zou je eens de beide switches willen omwisselen? Als het met de 2e switch op de plek van de 1e niet werkt, dan zit het probleem hem toch ergens in de (instellingen van) de tweede switch. Als het op die manier wel werkt, dan moeten we even verder kijken.
Switches zijn nieuw en zo uit de doos neergezet.
Nu ik even het kijken ben, bij kanaal wisselen krijg ik een aantal keer de melding. Maar na een paar keer van kanaal wisselen is het beeld stabiel. Kijk ik nu tv op tv die aan switch 2 gekoppeld is.
All,
Probleem opgelost door de tv kastjes om te wisselen.
Reputatie 7
Badge +30
Mooi dat het is opgelost! Het is alleen wel een beetje een vreemde oplossing. Dit zou namelijk niet moeten uitmaken. Maar goed, het werkt nu. Ik stel voor dat we het zo laten. Mocht het probleem toch terugkomen, kom jij dan ook hier terug.

Nog wel het volgende: Je geeft aan dat je de switches zo uit de doos hebt neergezet. WIl je dan eens controleren, voor de zekerheid, of in beide IGMP snooping wel aanstaat. Volgens de specificaties wordt het ondersteund, en het lijkt me ook dat het dan standaard aanstaat. Maar check het even, want het probleem dat je had, wordt in de praktijk vaak veroorzaakt door switches zonder IGMP snooping.
Oh, ga ik nog wel even proberen, maar volgens mij stond dat al aan. Wat ik nog vreemd vind is dat ik de tv boxen niet zie qua op nummer of mac-adres. Zou dat wel moeten?
Reputatie 7
Badge +30
Je zou ze in ieder geval in de Experia Box moeten terugzien. En ook, lijkt me, in de switch waar ze op aangesloten zitten.