Beantwoord

Haperend beeld bij terugkijken

  • 11 June 2019
  • 11 reacties
  • 299 keer bekeken

Badge
Sinds een paar maanden is het voor ons vrijwel onmogelijk om programma's terug te kijken omdat het beeld en geluid continue hapert. Resetten van ontvanger en router heeft geen effect.

We hebben 1 TV bekabeld aangesloten.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

Dit probleem speelt niet met live kijken...
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 June 2019, 19:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @sdef, welkom! Heel vervelend lijkt me dat! Fijn dat je al zoveel informatie geeft én dat je al zoveel geprobeerd hebt. Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Ik ben ook nog wel benieuwd of het gaat om echt terugkijken via het menu of het kijken van een opname. Kan je dat nog toelichten?
Badge
Dag @Marcia_ ,

Dank voor de reactie! Ik heb de gegevens aangevuld.

Het gaat om terugkijken via het menu en de gids, opnemen doen we niet.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie je gegevens niet staan in je profiel! Dus ik kan het op dit moment niet nakijken voor je. Mocht je dit alsnog willen, vul je het profiel dan aan? Dit is alleen inzichtelijk voor de moderators en voor jou, dus niet voor andere klanten 🙂.
Badge
Vreemd... Ik heb het opnieuw aangepast.

Dank alvast!
Reputatie 7
Badge +30
Top! Ik zie niet meteen iets vreemds. Heb je de tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experiabox? Hoe staat het ervoor met je internet? Merk je daar iets geks? Wil je eens een bekabelde speedtest doen? Ik ben ook benieuwd of je eens een andere HDMI-kabel kunt testen.
Badge
De tv-ontvanger is niet direct op de Experiabox aangesloten, maar via het lichtnet.

Internet werkt prima, bekabeld 90+Mbit/S.

Ik gebruik overigens een scart kabel, geen HDMI- oude TV... Zou dat het kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +30
Je bedoelt met een draadloze verbindingsset? Heb je de mogelijkheid, al is het alleen maar om te testen, de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experiabox? Dan kunnen we uitsluiten (of juist niet) dat het daar aan ligt. Met een scartkabel moet het ook werken, al is de kwaliteit van het beeld dan stukken minder dan met een HDMI-kabel.
Badge
Ik heb de ontvanger even direct op de Experiabox aangesloten en dat lijkt het probleem op te lossen... Dan ligt het dus vermoedelijk aan de draadloze verbindingsset. Is dat op te lossen?
Reputatie 7
Badge +30
Je kunt altijd proberen om een heel ander stopcontact te gebruiken of om stekkers die ook in dat stopcontact zitten, eruit te halen. Staat de televisie dicht bij LED lampen, magnetron, DECT tele- of babyfoon o.i.d.? Dat zijn allemaal apparaten die kunnen storen. Wellicht is de DVS al verouderd en heb je een nieuwe nodig. Het is heel lastig om te zeggen waar het aan kan liggen. De voorkeur gaat altijd uit naar een bekabelde verbinding, dus het zou het mooist zijn als je de DVS er permanent tussenuit kunt halen.
Badge
Dank voor het meedenken, ik ga er naar kijken...
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed! Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden 🙂.