Vraag

Haperend beeld bij terugkijken of pauzeren via tv ontvanger

  • 10 May 2021
  • 24 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste, 

Nadat het V10 modem het had begeven is deze vervangen door een Experia Box V12 (maart 2021).  Sinds dat deze is vervangen hebben we regelmatig last van het wegvallen van internet, haperend beeld bij het terugkijken en vaak geen connectie met de tv ontvanger(s) en slechte WIFI. Vorige week is de hardware voor de glasvezel ontvanger vervangen omdat deze maar tot 100MB ondersteunde (glasvezel sinds 2008) Hierbij werd de V12 modem niet herkend door de KPN (mac adres?) en kon de configuratie niet uitlezen. Na het vervangen door een nieuwe V12 lukte dit wel. Echter het probleem van wegvallen, altijd haperende beelden blijft bestaan. Ik heb inmiddels al uren aan de telefoon gehangen maar blijkbaar als ik bel (ook tijdens een storing) is dit niet te monitoren!!  Alle trucs zoals stroom van de ontvanger af, modem resetten, stroom af van de glasvezel adapter mogen niet baten. Na jarenlang  zonder noemenswaardige klachten begint het nu wel erg vervelend te worden. Vooral de tv ontvanger en het wegvallen van internet tijdens het werk.  De WIFI (die voorheen met Powerline adapters werd versterkt heb ik 2 weken geleden vervangen door de TP Link Deco M9's die ook als router dienen. Het WIFI signaal is nu top als internet er niet uitklapt.  We hebben 100mb up/down internet. 

Configuratie is als volgt; Vanaf de glasvezel rechtstreeks aansluiting op de V12

poort 1> TV ontvanger 1

poort 2> op tv (LG Oled)

poort 3> naar Switch Netgear GS108E

poort 4 > bekabeld op TP Link Deco M9 (1)

 

Switch Netgear GS108 E naar

poort > bekabeld op TP Link Deco M9 (2) > bekabeld PC

poort > bekabeld op TP Link Deco M9 (3) > bekabeld TV ontvanger 2

poort > bekabeld op PS4

poort > bekabeld op HUE bridge 2

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen met het probleem. Bellen met support heeft op het moment geen zin meer omdat ik altijd de zelfde standaard antwoorden en oplossing richtingen krijg en alleen kunnen zien dat internet onderbroken is als ik mij modem herstart heb. Dit moet toch te monitoren zijn? 

Gr, Edwin 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

En wat gebeurt er als je de switch er even uit haal? Hou je dan de storingen op 1stetv ontvanger??

Reputatie 5
Badge +6

Heb je ook haperend beeld als je poort 2,3 & 4 ontkoppelt tijdelijk dus dat je alleen de TV ontvanger heb aangesloten ?

Reputatie 5
Badge +6

Het klopt dat ook de haperingen in het beeld signaal via het TV kastje waargenomen moet kunnen worden door de support afdeling

Hi Joep, klinkt vreemd, maar als ik de switch loskoppel dan kan ik geen programma meer terugkijken en krijg ik een foutmelding. Dus alleen de tv ontvanger, tv rechtstreeks en deco M9 zitten dan nog aangesloten.  De tv ontvanger aangesloten op de switch heeft precies hetzelfde probleem. 

Badge +19

Huh koppel alles eens los van het modem en sluit alleen 1 ontvanger aan. Wat gebeurt er dan?

@Dragons en Joep1965 , als ik alleen de tv ontvanger aan het modem laat zitten dan krijg ik ook deze foutmelding : Afspelen mislukt Het programma kan niet worden afgespeeld door het probleem in het netwerk. Probeer het later nog eens (STB-zap-01- Video niet gevonden)  TV werkt dan wel

De configuratie van de V12 komt van de vorige V10 die is weer overgenomen van het eerste modem een V8.  Toen ik de eerst V12 kreeg in maart heeft het 2,5 dag geduurd voordat ik tv en internet had, dit terwijl dit binnen 10-30 minuten geladen zou moeten zijn. De laatste V12 die ik vorige week heb gehad had de configuratie snel geladen. Misschien zit er iets fout in de configuratie!!

Badge +19

Die STB zap is een hardnekkig probleem  helaas en heeft zo ver ik weet niets met het modem te maken. De ontvanger terug zetten naar fabrieksinstellingen helpt misschien maar anders is het wachten op een moderator. 

Hi Joep..  nog vergeten te vermelden dat deze tv ontvanger ook een week geleden vervangen is door een model HMB2260 V2 . Mijn andere ontvanger is een ouder model maar heeft dezelfde problemen. In ieder geval bedankt voor jullie reactie!

Badge +19

Is die andere een Motorola?

Nee, ook een Arcadyan, model HMB2260

Het lijkt wel of er een relatie is voor en na de update van de tv ontvanger software. Dat was ergens eind februari. Voorheen bleef het beeld niet hangen. Maar dan moeten hier meer gebruikers last van hebben.

Badge +19

Dit probleem wordt vaker gemeld. Het beste is om te wachten op de moderator.  Wellicht kan hij/zij je meer vertellen. 

@Denise_  Hi Denise, ik zie dat je als moderator vanavond  op een soortgelijk probleem reageer als mijn probleem. Enig idee waar dit door komt?  (Ps, zonder allerlei stappenplannen te doorlopen want die kan ik inmiddels wel dromen :unamused: ) Momenteel zit ik live tv te kijken en staat het beeld soms seconden stil. Dit moet toch te monitoren zijn door het opzetten van een trace?  Gr, Edwin

 

Reputatie 7
Badge +20

@Dubbeldammer, meerdere problemen dus, maar lijkt allemaal veroorzaakt te worden door wegvallend internet. Ik kan zo niet verklaren waar het door komt, maar ik wil graag eens verder in jouw verbinding duiken. Ik ben benieuwd wat ik daaruit kan halen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hi @Bart_Z  ik heb de gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik ben dan even gaan kijken alleen op 5 mei zie ik verbrekingen in het netwerk. Verder alleen een aantal herstarts van jou zelf. Ik zie ook dat je glasvezel hebt. Heb je het glasvezelkastje en modem al eens opnieuw opgestart? Dus glasvezelkastje en modem stroomloos voor minimaal 2 minuten. Dan eerst het glasvezelkastje opstarten en dan als deze klaar is pas het modem. Ik ben benieuwd. 

Hi @Bart_Z , ja dat heb ik al oneindig veel keer gedaan, stroom af van glasvezel, modem en TV ontvanger. Software verwijderd van TV ontvanger, nieuwe TV ontvanger V2 die nog steeds hetzelfde probleem geef als mijn andere ontvanger (V1). Het probleem van het haperende beeld is eenvoudig te reproduceren. Bij het terugkijken komt dit standaard voor en bij Live tv kijken ook, alleen niet de gehele tijd.  Als ik Disney kijk (bekabeld TV) heb ik nergens last van. Het zit echt in de combinatie modem/TV ontvanger (software?) Tja, het is maar een idee, verder heb ik er geen verstand van. Ik zie wel dat probleem vaak op het forum wordt vermeld zonder dat er een oplossing wordt aangedragen.

Hi, @Bart_Z , ik heb nog steeds dezelfde problemen. De ene keer is het redelijk stabiel en nu op zaterdag avond rond 21: 00 blijft de TV (gewoon Live beeld) weer steeds hangen waarbij we iedere keer het welbekende blauwe scherm krijgen STB-NMC-400. Hebben jullie al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +20

Het kan meerdere oorzaken hebben. Maar eigenlijk krijg je de STB NMC 400 Melding als de ontvanger te weinig tv signaal binnenkrijgt. Maar op welke plek van de route van ons tot jouw ontvanger gebeurt dat. Daardoor moeten we alles uitsluiten.

Ik zie dat je drie ontvangers hebt, je gebruikt er maar 2. Kun je de laatste drie nummers van de serienummers sturen van de ontvanger(s) die problemen geven? Ook wil ik graag weten van die ontvanger(s) hoe die zijn aangesloten? Want geeft diegene de problemen die op de switch zit aangesloten?

Hi,

HMB2260 V2 (4954) zit rechtstreeks op de experiabox en HMB2260 (8959) zit op een switch (Netgear en TP Link)  In deze post heb ik al eerder aangegeven (ze configuratie hierboven) dat als ik alleen de tv ontvanger aansluit op het modem (dus andere 3 poorten leeg) ik hetzelfde probleem heb.  Dit om aan te geven dat een switch of andere connectie niet het probleem veroorzaken. Ik zie geen verschil tussen de directe verbinding of degene die is aangesloten via de Switch. NB, het is niet zo dat er tijdens dit probleem er anders in huis veel data wordt afgenomen. Soms staat alleen de tv ontvanger aan!

Reputatie 7
Badge +20

Dan wil ik nog graag van afstand jouw modem resetten. Dit om te kijken of dat helpt, maar ook een noodzakelijke stap om vervolgstappen te kunnen bepalen. Ik vermoed dan of dat er een monteur moet komen of dat ik melding kan maken bij de technische dienst. Heb je eigen instellingen of dergelijke in het modem, dan kun je deze nog even opschrijven. Hoor ik van je als ik verder kan en dus het modem mag resetten.

Hi @Bart_Z ,  je mag best het modem op afstand resetten en nee ik heb geen eigen instellingen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bij deze gedaan en melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan er nu verder naar kijken en zullen binnen enkele dagen contact met je opnemen. Ik hoor graag van je als er contact is geweest.