Haperend beeld en geluid

• 9 maart 2015
  • 6 reacties
  • 509 keer bekeken

Hallo, Ik heb dagelijks last van haperend beeld en geluid dat weg valt. Dit gebeurt voornamelijk nadat ik naar een andere zender zap. Vaak duurt het wel tot 20 seconden tot dat het geluid weer terug is en het beeld haperd dan de eerste minuut. Ook als ik een programma heb opgenomen en ik spoel bijvoorbeeld de reclames door dan is het geluid de eerste 20 seconden weg en haperd het beeld vaak.

Ligt dit aan aan ITV? (in combinatie met glasvezel) en zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

Het zou fijn zijn als hier een oplossing!

Grt Mart

6 reacties

Reputatie 7
Welke ontvanger(s) heb je en hoe is(zijn) die op de ExperiaBox aangesloten (direct met een ethernetkabel of indirect via een DVS)?

En ja, er zijn al meer topics over dit onderwerp en daarmee vergelijkbare.

Hoi Henk,

Ik heb een HMB2260 en deze is direct via een ethernetkabel op experiabox aangesloten.
De tv is d.m.v. een HDMI kabel op de De HMB2260 aangesloten.

Ik heb er ook al meer over gelezen meer nergens dat er soms 20 sec. geen geluid is!  

Reputatie 1
Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem eerst voornamelijk, dit al langere tijd, bij het wisselen van zender maar nu ook tijdens het kijken naar 1 zender. Dit geldt ook voor het kijken naar opgenomen programma's.

Ik heb 2x een motorola VIP1853 en 2x een draadloze verbindingset. Beide hetzelfde probleem. Experiabox 8. Ik woon in postcodegebied 1606.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Mart,

Wat vervelend dat de TV zo stoort. Zou je, om te beginnen, een reset willen uitvoeren van de TV ontvanger? Mocht dat niet helpen, kijken we verder!

Groet,

Erik

Reputatie 1
Beste Mart en Erik,

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Na een reset van de TV ontvanger en het terugzetten naar de fabrieksinstellingen (wat beide niet tot het gewenste resultaat gaf), heb ik uiteindelijk de draadloze verbinding bij de Experia Box uit het stopcontact gehaald en na enige tijd weer teruggeplaatst.

Nadat de box weer was opgestart en alle lampjes weer aan waren was het probleem opgelost.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is een enorm volume verschil tussen verschillende zenders.

Reputatie 7
Welke zenders precies? Sinds enige tijd wordt op de reclame HD-zenders (704 ev.) het geluid via DD5.1 doorgegeven. Als DD5.1 op je TV aanstaat kan dat voor volumeverschil zorgen tussen niet-DD5.1 zenders en wel-DD5.1 zenders. In dat geval kun je in de instellingen van je TV de DD5.1 geluidsweergave beter uitzetten: dat heeft toch geen zin voor alleen de ingebouwde luidsprekertjes van je TV.

Reageer