Beantwoord

Haperend beeld en geluid

• 9 september 2018
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen, ik heb een 4K aansluiting maar ben absoluut niet tevreden over de beeld kwaliteit en het geluid. Na verloop van tijd gaat het beeld haperen en vlekken (wat je vroeger had bij satelliet tv als er een zware bui of sneeuw op de schotel zat). Nu valt ook het geluid regelmatig weg op mijn Soundbar. Ik heb een tv van het merk Sony type KD-55SD8505 en een Soundbar ook van Sony type HT-CT790.
Ik heb een 4k ontvanger die rechtstreeks op de ARC aansluiting van de Soundbar zit en doorgesluisd wordt naar de tv

Iemand gelijke ervaringen of een oplossing?
icon

Beste antwoord door WillemPalm 10 september 2018, 08:25

Mogelijke oorzaak gevonden. De subwoofer stond kennelijk te ver weg bij de Soundbar. Hierdoor was de soundbar te druk met het steeds vinden van de subwoofer. Deze dichterbij gezet en het probleem lijkt verholpen
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Mogelijke oorzaak gevonden. De subwoofer stond kennelijk te ver weg bij de Soundbar. Hierdoor was de soundbar te druk met het steeds vinden van de subwoofer. Deze dichterbij gezet en het probleem lijkt verholpen
Reputatie 7
Badge +19
Dag Willem! Dat klinkt inderdaad als een soort van storing en ik ben blij om te horen dat je de oplossing al hebt gevonden! Laat gerust van je horen als je weer ergens tegenaan loopt.
Reputatie 1
Hallo Bart toch nog even op de lijn ik heb nog steeds een haperende beeld. Ik heb een video gemaakt van het beeld maar die staat op mijn dropbox hoe krijg ik die hierin?
Reputatie 7
Badge +19
Dat gaat dus om haperend beeld? Ik wil dan in elk geval je lijn even doormeten. Heb je het één en ander bekabeld aangesloten? Het lijkt me op het eerste gezicht dat dit wellicht los staat van je soundbar: deze doet het verder prima? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Een filmpje moet je overigens vrij eenvoudig kunnen uploaden: bij de opties die je ziet bij het posten van je bericht zie je het icoontje in de vorm van een camera staan. Daarmee moet het lukken.
Reputatie 1
Hallo Bart ik heb de gegevens ingevuld. Op aanraden van de monteur destijds bij de installatie van het 4K pakket heb ik de router direct verbonden met de tv ontvanger ipv via een switch..
Filmpje uploaden gaat slecht, vandaar maar een foto
Reputatie 7
Badge +19
Dank je wel. Ik zie dat je twee ontvangers hebt. Speelt het probleem op allebei? Als dat niet het geval is, zou je dan de ontvangers eens kunnen omwisselen om te zien of het probleem met de ontvanger mee verhuist?
Reputatie 1
Hallo Bart ik heb de ontvangers omgewisseld maar heb nog steeds haperend beeld.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Willem, dank voor de update. En welke ontvanger speelt dit nu? Op allebei of op één? Ik wil graag weten welk het is: kun je het serienummer van de betreffende ontvanger noteren in je Forumprofiel?

Reageer