Beantwoord

Haperend beeld en geluid

  • 5 February 2019
  • 20 reacties
  • 351 keer bekeken

Goedenavond, een tijdgeleden heb ik melding gemaakt van haperend geluid en beeld. Toen heb ik mijn draadloze verbindingsset omgewisseld met die van mijn slaapkamer. Toen is het een tijd goed gegaan maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Hetis afgelopen weekend weer begonnen. Ik heb de experiabox herstart, de ontvanger ook en ook de draadloze set uit het stopcontact gehaald en er weer overnieuw in.

het geluid en beeld hapert af en toe en soms komt de melding dat ik de tv om moet zetten naar een ander kanaal. Wat kan ik nu nog doen?
icon

Beste antwoord door Sas28 20 March 2019, 11:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Sas28, klopt het dat je 3 adapters van een draadloze verbindingsset gebruikt? Heb je zowel in de woon- als de slaapkamer dezelfde problemen met de televisieverbinding? Welke tv ontvangers heb je?
Hoi, ja klopt 3 adapters! In de slaapkamer durfik niet te zeggen. Ik heb de Hmb2260
Reputatie 7
Badge +10
Het is nuttig om te weten of het probleem in de draadloze verbindingsset zit of dat er toch een andere oorzaak is.
Kun je de adapter in de slaapkamer eens uit het stopcontact halen (en laten) en kijken of het probleem in de woonkamer dan blijft?
Nog een stap verder: kun je een directe bedrade verbinding (kabel) naar de tv ontvanger in je woonkamer leggen en kijken of het probleem dan blijft? Zo nee, dan is er iets met de draadloze verbindingsset of er is iets (een apparaat, led-verlichting, etc.) dat storing op je stroomnet veroorzaakt.
Je schrijft dat de problemen afgelopen weekend (weer) zijn begonnen. Heb je toen toevallig een apparaat (weer) aangesloten ergens in huis?
HoiJos, ik heb al een keer de adapter van de woonkamer naar de slaapkamer en die van de slaapkamer gedaan omdat ik eerder ook al dit probleem had. Hetgeluid en beeld was een tijd goed maar nu dus weer niet! Ik heb geen andere of nieuwe apparaten (weer) aangesloten!
Reputatie 7
Badge +10
Is het mogelijk om, als test, een bedrade verbinding tussen je modem en de tv ontvanger te maken? Dat is om zeker te weten of het aan de verbinding via de draadloze set ligt.
Problemen met zo'n verbinding kunnen allerlei oorzaken heb, tot aan storing door de DVS van de buren.
Goedemorgen, vanmorgen was er weer erg vaak een haperend geluid,ik heb nu een bedrade verbindinggemaakt. Het is nunog maar net maar het lijkt wel beter
Reputatie 7
Badge +10
We wachten af of het beter blijft...
Als dat zo is (en het lukt niet het probleem met de draadloze verbinding weg te nemen) dan zou het mooi zijn als je de bedrade verbinding permanent kunt maken.
hoihoi, we zijn nu een aantal dagen verder maar helaas is mijn haperende geluid en beeld er nog steeds ook mer de bedrade verbinding
Ik heb al sinds het begin (een paar weken) precies hetzelfde. Er zijn al verschillende monteurs geweest, nieuw tv kastje gekregen, de verbinding is bedraad, een nieuwe HDMI kabel ertussen, maar het probleem blijft, vooral bij het aanzetten van de tv. Ik krijg steeds een speciaal nummer om te bellen met een code, maar dan is de betreffende persoon er niet en ik zal teruggebeld worden. Gebeurt niet. Bellen met 0800-0402 is een drama, zij weten van niks.
Spijt van mijn overstap......
Reputatie 7
Badge +30
Jammer te horen dat het probleem toch niet opgelost is, Sas! Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hier naar kijken.

Chinook, voor jou dezelfde vraag, vul je gegevens in op je profiel en laat het hier even weten. Dan ga ik kijken wat de status is van je melding. Ondertussen, probeer het nummer vooral nog een keer. Dit gaat rechtstreeks naar de technische dienst en is wel de kortste klap.
Hoihoi, mijn profiel is ingevuld hoor
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Sas! Ik zie niet direct iets dat er uitspringt. Dus ik heb nog een paar extra vragen voor je.

  • Heb je de haperingen op beide ontvangers?
  • Zou je de beide ontvangers eens willen omwisselen en kijken wat er dan gebeurt. Of het beter wordt op een of beide ontvangers, of dat er niets verandert. En, als het probleem nu op 1 ontvanger speelt, of de haperingen dan meeverhuizen met de ontvanger, of op de locatie blijven.
  • Gebruik je de door ons geleverde ethernet- en HDMI-kabels?
  • Heb je de haperingen op beide ontvangers? ja
  • Zou je de beide ontvangers eens willen omwisselen en kijken wat er dan gebeurt. Of het beter wordt op een of beide ontvangers, of dat er niets verandert. En, als het probleem nu op 1 ontvanger speelt, of de haperingen dan meeverhuizen met de ontvanger, of op de locatie blijven. Ik heb ze al een tijdje geleden omgeruild. Dat was toen al een advies van een collega van jou
  • Gebruik je de door ons geleverde ethernet- en HDMI-kabels? ja
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Sas. Ik wil graag een monteur laten komen. Kun je me een aantal momenten in de komende week aangeven waarop dat zou uitkomen?

En, nog een laatste vraag: ervaar je de hapering bij alle soorten tv kijken (live, opnames, terug kijken, on demand) of alleen bij bepaalde onderdelen?
Hoi hoi, voor mij komt eigenlijk alleen de woensdag het beste uit! Sorry
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem, Sas! Ik heb de monteur ingepland voor woensdag. Je bent gelijk als eerste aan de beurt, hij komt tussen 8 en 10 uur bij je 🙂
😂😂😂😂 En dat op mijn enige vrije dag! Dank je wel 😂😂😂
Reputatie 7
Badge +30
Hoe is het afgelopen met de monteur, Sas. Heeft deze het probleem kunnen oplossen?
Ja, ik hoop het wel. We hebben gekeken wat mogelijk was en nou hopen dat het opgelost is. Tot nu toe ben ik de hele week thuis met de tv aan en nog geen haperend geluid gehad, dus top monteur! Als er weer wat is neem ik weer contact op maar ik ga er van uit dat het goed is

dank voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +30
Fijn om te horen, dank voor je reactie 🙂