Beantwoord

haperend beeld en geluid commerciele zenders iTV app op Oppo A74 5G

  • 4 October 2021
  • 18 reacties
  • 321 keer bekeken

Badge

Heel bijzonder, maar de KPN ITV app geinstalleerd op mijn Oppo A74 5g geeft perfecte beelden en geluid bij NPO 1 , 2 en 3. Maar zo gauw ik door schuif naar de commerciele  zenders  krijg ik haperende / stotterende beelden en geluid. Video beelden van youtube en facebook etc allemaal prima in orde. Wat is hier aan de hand. App al 2x helemaal verwijderd en op nieuw geinstalleerd.

Ik hoor graag wat het probleem is. 

A.F.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 1 November 2021, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Pixelfrits. Zou je kunnen aangeven of de zenders ook haperen als je kijkt via de wifi? Mocht je daarnaast kunnen testen in een gebied waar 5G niet beschikbaar is en je dus van 4G gebruik maakt of het daar ook voorkomt. Heb je daarnaast de laatste versie van de KPN iTV app (7.2.13)? Zo niet zou ik je ook nog willen vragen de app even opnieuw te installeren of te updaten. Als laatste zou ik je willen vragen om te kijken of de stream in huis ook op andere apparatuur dezelfde problemen geeft. Of dat bijvoorbeeld kijken via tv.kpn.com dezelfde problemen geeft. Laat het hier even weten dan kunnen we zien of we een oplossing kunnen bieden. :relaxed:

Badge

Bram,

Ik kijk thuis alleen maar via Wifi? 5G is nog niet aan de orde. Dus buitenshuis zal het 4G zijn. Versie 7.2.13 staat er ook op. Jou laatste suggestie heb ik nog niet geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits dan zou ik je nog willen vragen te kijken of de kwaliteit van de stream wel goed is op andere apparaten. Zou je daarnaast je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik van onze kant de dingen nakijken en eventueel aansturing doen als dit nodig is. 

Badge

Profiel aangepast.

Ik zit nu op mijn werkadres en ook daar krijg ik geen storing bij NPO 1-2 en 3 en weer wel bij de commerciële.

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits omdat we alle juiste stappen al hebben doorgelopen en er geen oplossing is ga ik een ticket aan maken voor de dames en heren achter de schermen. Die zullen dan binnen een aantal werkdagen contact met je opnemen met een oplossing of nog een aantal vragen. Het enige dat ik hiervoor nog nodig heb is de Android versie die je op je telefoon hebt. Deze kan je vinden door naar “Instellingen” te gaan en daar te navigeren naar “Over deze telefoon”. Als het goed is zie je daar Android versie 11 of 12 staan. Laat het hier even weten en ik maak gelijk het ticket aan. 

Badge

Bram

 

Android versie 11 ( 22-09-2021)

met ColorOS 11.1.  ( Oppo toestel)

 

groeten

Alfred

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits ik heb het ticket voor je aangemaakt. We gaan zo snel mogelijk contact met je opnemen. Laat je hier weten zodra het is opgelost of als er nog verdere vragen over zijn?

Badge

Ik ben zeer benieuwd tegen wat voor problemen we dan aanlopen.  Heb gisteren nogmaals de app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het euvel blijft zich echter voordoen.

 

Alle video beelden lopen perfect ( NPO 1-2-3. Youtube filmpjes -  Facebook) alleen de commerciële beelden via KPN ITV APP blijven haperen.

Maar we wachten rustig af.

Badge

Het was ook te mooi om waar te zijn.

Ben zojuist keurig en conform eerdere berichten gebeld door KPN  inzake genoemd probleem.

Ik heb gesproken met Bas. Die wist ook even niet hoe dit probleem aan te vliegen. Op een gegeven moment kwam hij met de suggestie om eens te kijken hoe het toestel reageert op alleen 4G. En warempel perfect beeld. Vervolgens heb ik de wifi weer aangezet en toen was het beeld ook perfect. 

Maar….. dit was helaas maar tijdelijk.  Het gesprek met Bas hebben we beëindigd met de afspraak dat ik hier ( het forum) een en ander zou gaan bijhouden . 

 

Probleem doet zicht dus nog steeds voor als ik via Wifi verbinding heb.  Schakel ik om naar 4G is alles perfect. Weer terug naar Wifi is het eventjes goed en na een 10 seconden gaat het weer haperen. We zijn dus een stapje verder gekomen maar welke dat weten we nog niet helaas.

Wordt vervolgt…..

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits ik heb het ticket geüpdatet met deze informatie. Verder is het als het goed is zo dat je na het aanmaken van het ticket een telefoonnummer van ons hebt gekregen en een toegangscode waarmee je zelf contact op kan nemen. Klopt dat? 

Badge

Ja dat klopt, maar ik dacht dat dat voor eenmalig gebruik was en heb het bericht inmiddels verwijderd:disappointed:

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits in dit geval maakt het dus gelukkig niks uit. Je kan bij het volgende contact vragen of ze nogmaals die SMS naar je willen sturen. Daarnaast horen ze weer met de zaak aan het werk te gaan na mijn update waaraan ik vermeld heb dat het nog niet is opgelost. Geef je hier na bericht van onze kant weer een update?

Badge

Even een update.

Vorige week wederom keurig gebeld door het KPN team. Uitvoerig alles weer behandeld maar en dat voelde u al aankomen denk ik, geen resultaat.  Heb Oppo nog een bericht gestuurd maar die komen komen uiteindelijk ook niet tot een andere conclusie dan stuur mar op.

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is het toestel compleet te resetten naar fabrieksinstellingen. Echter dan moet ik alles weer opnieuw  instellen. 

Heb ik dat er voor over?  Ben bang van wel. De lange avonden komen er aan en dan wil iedereen tv kijken …….

 

Mag hopen dat het rare euvel dan verholpen is. Anders is het by by ITV Kpn app.

Badge

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Volg deze topic met belangstelling

 blij dat ik niet de enige ben met dit vreemde probleem. Heb jij ook een Oppo?

Ja, ik heb nu ook een Oppo A74 5G.

Had hiervoor een Oppo A72 4G en alles werkte prima.

Ik heb deze al terug gezet naar fabrieksinstellingen, van alles geprobeerd via ontwikkelaarsopties, maar niets helpt.

Telefoon gaat retour naar KPN.

Heb nu een Motorola Moto G 5G Plus 6GB/128GB besteld. Benieuwd of de app dan wel werkt.

Reputatie 7
Badge +17

@Pixelfrits ik heb het de reactie van @bm21121965 afgesplitst naar een eigen topic. Ik snap dat een fabrieksreset een handeling is die nogal wat voeten in aarde heeft. Oppo heeft wel een pagina waarop de uitleg staat hoe je een back-up kan maken. Wellicht dat je hiermee, als de reset niet helpt, je de telefoon sneller weer terug hebt zoals die was. Het lijkt erop dat de afbeeldingen niet meer op de pagina staan maar gelukkig is alles via tekst aanwezig. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Pixelfrits! Ik zie dat na mijn vorige reactie meermaals gesproken is waarbij het er op lijkt dat de oorzaak van het probleem in het toestel zou liggen. Klopt dit?

Badge

Die  kans is vrij groot.

Ik ga echter niet het “gevecht” aan van opsturen -tijdje geen telefoon etc….

Dan maar geen ITV .

 

Wel bedankt voor alle hulp en service KPN.:thumbsup: