Beantwoord

Haperend beeld en geluid en slechte wifi

  • 1 May 2019
  • 28 reacties
  • 1878 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ervaar de laatste week veel hinder van een haperend beeld en geluid op de tv, of dat de uitzending zomaar volledig stil valt. Dit is gezien op meerdere tv kanalen. Resetten van de experiabox helpt niet.

Daarnaast ervaar ik ook een steeds slechter wordende wifi verbinding ondanks de geinstalleerde wifi repeater. Internet is erg traag. Wanneer ik de experiabox reset dan is het even goed maar al snel gebeurt weer hetzelfde. Voorheen nooit problemen gehad.

Ik heb hier nog een "oude" experiabox V8 staan.

Wat zou hieraan gedaan kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 May 2019, 14:30

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 2
Badge
Joehoe, iemand hier?

Ik zet hier mijn probleem neer omdat ik in de chat 10 minuten moet wachten en aan de telefoon 25 minuten.

Ik had gedacht dat hier iemand wel binnen een dag een reactie zou plaatsen en met me mee zou kijken.

JAMMER dit.............................

Oh ja, wifi is niet slecht maar de internet snelheid is gewoon bagger.
Reputatie 7
Badge +10
@Jacco76, iets meer geduld is een schone zaak. En zo geïrriteerd reageren motiveert andere forumgebruikers ook niet om met je mee te kijken.

Je schrijft dat je de Experiabox een reset hebt gegeven. Heb je de tv ontvanger al gereset, zie deze pagina?
Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Experia, rechtstreeks of bijv via een draadloze verbindingsset of een switch?
Reputatie 2
Badge
Deze is rechtstreeks verbonden.

Ontvanger is ook gereset.

Heeft tot een week of 3 allemaal goed gefunctioneerd voor meer dan 2 jaar. Er zijn geen veranderingen aan de opzet doorgevoerd
Reputatie 7
Badge +10
Heb je wel een modern type tv ontvanger (Arris of Arcadyan)? Als je nog een Motorola hebt, kun je die in ieder geval omwisselen.
Anders is het even wachten tot een webcaremedewerker van KPN dit topic oppakt, dat kan een paar dagen duren.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jacco76, Welkom op het forum. Het kan soms even duren voordat je een reactie van ons ontvangt, maar we zullen jouw vraag altijd oppakken. Lastig dat je sinds een week zoveel hinder ervaart van haperend beeld/geluid op de tv. Heb je al eens een nieuwe kabel getest tussen de ontvanger en het modem? Als je geen andere kabel hebt, kan ik je kosteloos een opsturen. Om je WiFi verbinding te verbeteren wil ik je vragen om de WiFi tuner te doorlopen. Met deze tool krijg je wifi-advies om de kwaliteit te verbeteren. Je kunt het advies krijgen om een wifi-versterker te nemen, maar het kan ook zijn dat een nieuw modem noodzakelijk is. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Reputatie 2
Badge
TV ontvanger is een Arcadyan.

Bovenstaande suggesties met nieuwe kabel werkt niet.

Zoals gezegd heb ik niet echt een probleem met de wifi maar meer met de internet snelheid.

Met de verbetertool heb ik een en ander geprobeerd maar dat haalt niets uit. Ook niet na het plaatsen van de KPN repeaters.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jacco76, Aangezien het je niet om de WiFi gaat, gaat het je dus om je bekabelde internet snelheid. Aan de hand van jouw gegevens heb ik een test gedaan en de juiste snelheid komt bij jouw in huis binnen. Welke snelheid meet je met een bekabelde internet verbinding met een speedtest?
Reputatie 2
Badge
Hallo Marina,

Zojuist de test uitgevoerd. Bekabeld kom ik op een snelheid van rond de 65Mbit/s.
Met de Wifi tuner op de telefoon kom ik niet verder dan 34Mbit/s. Zowel voor als na het tunen van het modem. Met de laptop op wifi kom ik niet verder dan 20Mbit/s.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Jacco76, Ik zie dat je nog een V8 in gebruik hebt. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd, hopelijk lost dit het probleem op. De verzendgegevens stuur ik je in een privébericht.
Reputatie 2
Badge
Bedankt @Marina_ .

Ik heb zojuist een melding gekregen dat ik de apparatuur morgen kan omruilen.

Als alles eenmaal is geïnstalleerd zal ik hier melden of mijn problemen hiermee zijn opgelost.
Reputatie 2
Badge
Sinds maandagmiddag heb ik de nieuw ontvangen Experiabox V10A geinstalleerd en in gebruik genomen.

Mijn eerste bevindingen zijn dat het haperende beeld en geluid, zowel bij opgenomen als live beelden niet is opgelost.

Daarnaast ben ik nog steeds niet tevreden met de internetsnelheid. Met de telefoon en de wifituner kom ik niet verder dan een verbindingssnelheid van 55Mbit/s op het 2.4G netwerk. Ook het aanmelden bij de wifi gaat erg traag en was ik wel anders gewend met de vorige Experiabox (8).

Mijn telefoon kan 5G wifi aan maar hij maakt maar zelden verbinding met het 5G netwerk. Helaas kan ik dit niet forceren om dit netwerk te gebruiken, een andere naam geven aan het 5G netwerk in de Experiabox is ook niet mogelijk zodat ik de telefoon kan dwingen om dit netwerk te gebruiken.

Al met al ben ik op dit moment niet tevreden en ben er ook niet op vooruit gegaan.

Ik heb hier nog een wifi repeater liggen, die zal ik volgende week eens installeren (moet eerst een week weg voor m'n werk).

Iemand nog andere suggesties?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Jacco76, Begrijpelijk dat je nog niet tevreden bent. Jouw hoop en die van mij was dat een nieuw modem de problemen zou oplossen, maar niets is minder waar 😞 het type Experia Box V10A, zendt 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Beide signalen hebben op dit moment dezelfde naam (SSID) en dit kan problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Wat betreft de problemen met je tv-ontvanger, ik heb je geadviseerd om een andere kabel te testen en dat ik desnoods kosteloos een nieuwe op kon sturen. Heb je inmiddels een andere kabel getest tussen de tv-ontvanger en het modem?
Reputatie 7
Badge +19
@Jacco76, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 2
Badge
Hallo Marina,

Ik ben er nog niet verder mee gegaan. Zoals ik hierboven aangaf ben ik een weekje afwezig geweest ivm mijn werk. Zal dit weekend nog een en ander testen.
Reputatie 7
Badge +19
@Jacco76, Excuses, dat is waar ook. Hopelijk kom je er uit, zo niet hoor ik graag van je!
Reputatie 2
Badge
Inmiddels 2 nieuwe kabels geprobeerd en nog steeds geen verbetering. Haperend beeld en geluid blijft, zowel bij live als opgenomen apparaten. Ik heb hier nog een tweede tv kastje liggen en deze er nog eens tussen gezet maar ook deze heeft hetzelfde.

Wel heb ik het voor elkaar gekregen via de servicetool om de netwerk namen te wijzigen.
Maar ben nog steeds niet tevreden met snelheid van verbinding. Zowel met meerdere telefoons als tablets duurt het verbinden op beide netwerken wel eens een paar minuten.

Snelheid van de wifi is ook nog steeds ondermaats, ik heb de wifi repeaters van KPN nog niet aangesloten maar ik betwijfel of dit wel zal helpen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Jacco76, Om het probleem op te lossen heb je een nieuw modem getest, nieuwe kabels en je hebt een andere ontvanger geprobeerd, maar ook dit loste niets op. Heb je de kabel van de tv-ontvanger aangesloten op een draadloze verbindingsadapter? Zo ja, welke versie heb je in gebruik? Wat betreft je WiFi verbinding, ik zou je alsnog willen adviseren om de WiFi repeaters te installeren. Ik ben erg benieuwd hoe dat nu gaat.
Reputatie 2
Badge
Hallo Marina,

De TV ontvanger in de woonkamer zit rechtstreeks bekabeld op het modem. In de garage via een draadloze verbindingsadappter. Beide hebben hetzelfde probleem ook als ik de TV ontvangers omwissel.

De KPN repeaters heb ik inmiddels ook aangesloten gehad en had het idee dat het alleen maar slechter werd.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Jacco76, Ik loop een beetje vast wat betreft een oplossing voor beide problemen. Zojuist heb ik weer een meting gedaan, maar zie nu zelfs dat jouw verbinding buiten dienst is. Daarvoor kan ik een monteur inplannen en dan geef ik meteen aan dat de monteur ook moet kijken naar de WiFi verbinding. Zou je aan kunnen geven wanneer een monteur langs kan komen? Dan maak ik dit meteen voor je in orde.
Reputatie 7
Kan jij de adapters van "draadloze" verbindingsset eens uit het stopcontact kunnen trekken en eens testen of het dan beter gaat?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jacco76, Hoe gaat het zonder je draadloze verbindingsset? Ik heb geen bericht meer van je ontvangen, wil je toch nog een beroep doen op een monteur, hoor ik graag van je.
Reputatie 2
Badge
Hallo, momenteel van ik op vakantie en daarom heb je ook niets kunnen meten Marina, alle stekkers liggen eruit 😉

Vwb de vraag of ik de draadloze verbindingsadapters deze heb al niet meer in gebruik omdat deze ook geen verbetering gaven. Ik neem aan dat jullie hier de KPN Wi-Fi repeaters bedoelde?
Wordt een beetje ziek van dit internet van KPN, overweegt om over te stappen naar Caiway glasvezel.
Steeds vaker haperend geluid en WiFi.
Mmijn zakelijke printer via WiFi vergeet het maar
Badge +19
Is dit het enige wat je kwijt wil @Ton van Hagen of ben je in voor wat advies en hulp?
Reputatie 7
Badge +24
Is dit het enige wat je kwijt wil @Ton van Hagen of ben je in voor wat advies en hulp?
Maak dan je eigen topic aan...

Reageer