Beantwoord

Haperend beeld en geluid met de HMB2260 V2

  • 13 June 2021
  • 29 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

mijn tv box vertoont nukken , na enige tijd haperend beeld en geluid .

 eerst alles gereset ( router en tv box ) waarna enige tijd goed alvorens het van vooraf weer opnieuw begint. Nu doe ik alleen tv box opnieuw opstarten waarna dit ook enige tijd goed gaat, en na enige tijd weer terugkomt. recent is wel omgezet naar bonded pair

“enige tijd “kan 1dag maar ook een 1uur zijn.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door ruijters 6 August 2021, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 1

Ter aanvulling.

het gaat alleen om i-TV de rest werkt naar behoren

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @ruijters, dat kijkt natuurlijk niet prettig tv, goed dat je een seintje geeft.

Goed om te weten dat de rest naar behoren werkt. Om tot de oplossing te komen ben ik naar een paar dingen benieuwd. Welke Experia Box heb je? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia box, en zit hier andere apparatuur tussen? Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis? En gebeurt het alleen bij live tv kijken, of ook bij andere functies (zoals het terugkijken van programma's of eventueel bekijken van opnames)?

Ik raad je daarnaast ook aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven, dit helpt goed bij verschillende problemen. 

Reputatie 1

Hallo Alexandra,

even een opsomming:

Experia V10 ZTE

aangesloten rechtstreeks op box zonder tussenkomst van andere apparatuur middels Cat6 bekabeling. bekabeling ligt storingsvrij.

1 ontvanger

frisse start ook al gedaan via menu.

Het komt voor bij alle vormen van kijken , maar zoals eerder aangegeven is het niet continu. nu enkele dagen weer geen last van , komt random voor.

Reputatie 7
Badge +19

@ruijters Dank voor de opsomming, dat is handig! Gek dat je ondanks de prima manier van aansluiten en pogingen om het op te lossen willekeurig last hebt van het haperen. Heb je al geprobeerd om de ethernetkabel die naar de tv-ontvanger gaat in een van de andere ethernetpoorten van de Experia Box aan te sluiten? Zo niet, maakt dit verschil? En mocht je de optie hebben, test het dan ook eens met een andere ethernetkabel, voor het geval dat. 

Reputatie 1

tijdelijke andere kabel ligt dus we kunnen proberen . om invloeden van buitenaf te beperken gekozen voor een Cat 8.2 :joy: ( was gratis ) . Hierna gaan we pas omsteken . dus tot later.

Reputatie 7
Badge +19

tijdelijke andere kabel ligt dus we kunnen proberen . om invloeden van buitenaf te beperken gekozen voor een Cat 8.2 :joy: ( was gratis ) . Hierna gaan we pas omsteken . dus tot later.

Haha nice, zo te lezen heb je een serieus goede kabel ingezet, ik ben benieuwd :grin:

Reputatie 1

probleem blijft , nu ook problemen met vaste telefoonlijn uit , uitval en ruis/kraak op de lijn. maar nog steeds geen continu probleem . dan wel ,dan niet. Wat is het verschil tussen pair bonding en vdsl . Want VDSL werkte eerder niet door een te grote afstand.

Reputatie 7
Badge +19

@ruijters Het verschil tussen VDSL en Pairbonding is dat jij nu, met pairbonding, gebruik maakt van beide binnenkomende lijnen die beschikbaar zijn in jouw woning. Je kunt de haalbare internetsnelheid hierdoor verdubbelen (tot de maximale snelheid van het abonnement dat je hebt) Bij VDSL maak je gebruik van één lijn.

Oke, dus ook de vaste telefoon werkt niet lekker. Heb je de Experia Box al eens een volledige reset (volgens stap 2) gegeven sinds je deze problemen ervaart? Dat helpt vaak goed bij veel verschillende problemen. Ik raad je aan om de reset te doen en hoor graag hoe het daarna gaat.

Reputatie 1

zoals eerder aangegeven heb ik die al meerdere keren gereset . zoals eerder aangegeven is de storing niet continu. zoals eerder aangegeven heb ik al ongeveer alles geprobeerd binnenshuis. kan nog proberen met het kastje groen te schilderen :joy::joy: (just kidding)

even een vraag mijnerzijds

afstand 6114jt 29 kvd > 6114mx  CGB449900 = 1109 mtr ? wat ligt hier tussen.

de problemen wat ik nu soms heb zijn idem als eerder op vdsl maar veel minder en minder vaak . destijds was vdsl ook via Y-kabel aangesloten

Reputatie 7
Badge +19

@ruijters Er zijn verschillende manieren waarop je je apparatuur, zoals de Experia Box, kunt resetten. Vandaar dat ik wil weten of je de reset ook via die stappen hebt gedaan. Om je te kunnen helpen, heb ik jouw hulp ook nodig, aangezien ‘alles al geprobeerd’ niet erg specifiek is en niks vertelt over wat dat dan is. 

afstand 6114jt 29 kvd > 6114mx  CGB449900 = 1109 mtr ? wat ligt hier tussen.

de problemen wat ik nu soms heb zijn idem als eerder op vdsl maar veel minder en minder vaak . destijds was vdsl ook via Y-kabel aangesloten

Kan je dit toelichten? Je vraag gaat over de afstand tussen jouw aansluiting en de wijkcentrale, maar wat bedoel je precies? VDSL werd voorheen niet met een Y-kabel aangesloten, dat gebeurt eigenlijk alleen bij pairbonding wanneer de twee binnenkomende lijnen gecombineerd worden voor een hogere snelheid.

Reputatie 1

afstand  straatkast naar wijkcentrale is 1109.  in 2013 ook pairbonding gehad met grotere problemen maar zelfde beeld als nu .Toen bleek na enige tijd zoeken de afstand het struikelblok (totale afstand was iets van 1690) pairbonding  en vdsl is  mijn denkfoutje.

Gisteren bij thuiskomst geen internet geen telefoon wel tv. na enkele resets wel internet.Contact gezocht via chat , persoon is gaan meten , heeft iets gereset . Hierna was verbinding met deze persoon verbroken maar alles deed het weer .

Op dit moment ziet alles er goed uit.

Reputatie 7
Badge +19

afstand  straatkast naar wijkcentrale is 1109.  in 2013 ook pairbonding gehad met grotere problemen maar zelfde beeld als nu .Toen bleek na enige tijd zoeken de afstand het struikelblok (totale afstand was iets van 1690) pairbonding  en vdsl is  mijn denkfoutje.

Gisteren bij thuiskomst geen internet geen telefoon wel tv. na enkele resets wel internet.Contact gezocht via chat , persoon is gaan meten , heeft iets gereset . Hierna was verbinding met deze persoon verbroken maar alles deed het weer .

Op dit moment ziet alles er goed uit.

Dat klinkt positief. Als je toch vragen hebt of iets opmerkt, laat het gerust weten.

Reputatie 1

sinds dat iemand ergens iets heeft gedaan , mag ik tot nu niet klagen .mijn internet is volgens een speedtest ietsje minder maar de rest is daartegen een heel stuk beter

en dat ietsje minder is wel meetbaar maar niet merkbaar . Dus afwachten wat de toekomst brengt

 

Reputatie 1

Zo, aan deze zijde van alles geprobeerd . ook nu nog altijd storingen , zelfs soms erger. tv kijken is met momenten niet te doen . Ok internet is sneller maar daar is het ook mee gezegd . voorheen zonder pairbonding probleemloos kunnen tv kijken bellen en internetten ( snelheid soms waardeloos maar alles betrouwbaar en stabiel.

Volgende vraag ; wat gaat me een migratie terug kosten want dat is vlgs mij de enige mogelijkheid om alles stabiel te krijgen zoals voorheen

Reputatie 1

Zo, aan deze zijde van alles geprobeerd . ook nu nog altijd storingen , zelfs soms erger. tv kijken is met momenten niet te doen . Ok internet is sneller maar daar is het ook mee gezegd . voorheen zonder pairbonding probleemloos kunnen tv kijken bellen en internetten ( snelheid soms waardeloos maar alles betrouwbaar en stabiel.

Volgende vraag ; wat gaat me een migratie terug kosten want dat is vlgs mij de enige mogelijkheid om alles stabiel te krijgen zoals voorheen


dit geschreven hebbende ;

mijn aansluiting is als volgt Experiabox> 1x datakabel naar tv box > naar tv . Al op diverse manieren resets uitgevoerd. gisterenavond (10-7) het eerste uur nog storingen en gaande weg werd het beter. Nu is weer alles storingsvrij. inpandig is niks gewijzigd :thinking:

Reputatie 7
Badge +19

Zo, aan deze zijde van alles geprobeerd . ook nu nog altijd storingen , zelfs soms erger. tv kijken is met momenten niet te doen . Ok internet is sneller maar daar is het ook mee gezegd . voorheen zonder pairbonding probleemloos kunnen tv kijken bellen en internetten ( snelheid soms waardeloos maar alles betrouwbaar en stabiel.

Volgende vraag ; wat gaat me een migratie terug kosten want dat is vlgs mij de enige mogelijkheid om alles stabiel te krijgen zoals voorheen


dit geschreven hebbende ;

mijn aansluiting is als volgt Experiabox> 1x datakabel naar tv box > naar tv . Al op diverse manieren resets uitgevoerd. gisterenavond (10-7) het eerste uur nog storingen en gaande weg werd het beter. Nu is weer alles storingsvrij. inpandig is niks gewijzigd :thinking:

Dan heb je alles geprobeerd dat je zelf kunt doen. De tv-ontvanger is rechtstreeks aangesloten toch werkt het niet lekker, ook valt je gehele verbinding dus nog steeds geregeld weg. Daarom heb ik een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij doen onderzoek en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is, dat is meestal binnen enkele dagen. Hou je me op de hoogte van de voortgang?

Reputatie 1

monteur is geweest , erna een hele vooruitgang . maar optimaal is het nog niet er zijn nog steeds onderbrekingen maar minder hinderlijk als eerst . misschien is het mogelijk om het laatste restje ook nog weg te krijgen? misschien is het printje iets handiger ( had ik misschien eerder moeten doen:wink: )

 

Reputatie 7
Badge +20

Excuus voor de late reactie @ruijters, er is iets niet helemaal goed gegaan met de overdracht van de topics die Alexandra in haar beheer heeft, waardoor jouw laatste reactie tussen wal en schip is geraakt, sorry!

Alexandra is aan het genieten van een welverdiende vakantie dus ik help je graag verder, als dat nog nodig is! Hoe staat het er inmiddels voor met de lijn? Zelfde gebleven of nog verder verbeterd? Vanaf onze kant ziet het er goed uit op het moment maar ik hoor het graag ook nog even van jouzelf :slight_smile:

Reputatie 1

nou, weet niet hoe jullie kijken maar er zijn nog verbrekingen . Bekijk het printje maar eens

Op lijn 1 blijven verbrekingen . Nu moet ik zeggen het is 90% beter als voorheen. Als iemand denkt die laatste 10% ook weg te krijgen , dan is het helemaal goed. want ook al is er maar af en toe een verbreking , dat is niet fijn om naar te kijken . Lijn 1=TV

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zie inderdaad dat lijn 1 veel minder lang ‘up’ is dan lijn 2, de meting die wij bij de ‘gewone’ klantenservice kunnen doen zal hierdoor geen verbreking laten zien omdat lijn 2 wél gewoon verbinding houdt. In je vorige printje viel dit me niet direct op, excuus daarvoor :sweat_smile:

Doordat ons systeem geen fouten meldt kom ik geen stap verder :slight_frown: Ik ga even kijken hoe ik dit alsnog door kan spelen naar onze technische dienst, je hoort van me zodra ik een manier heb gevonden!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ruijters, via een omweg heb ik weer een bon voor de technische dienst aangemaakt, ze zijn vanuit daar een 24uurs meting gestart op lijn 1 omdat ze zien dat die inderdaad een stuk minder lekker loopt dan lijn 2. De technische dienst neemt het nu van me over en zal hierover contact met je gaan zoeken!

Reputatie 1

Nou , een stuk minder is ietsje grof gezegd , op dit moment zijn de verbrekingen van die aard dat ze af en toe (soms , vaker niet als wel) er zijn . als TD kan kijken waar ze winst kunnen halen , is er misschien de mogelijkheid om op 2 fronten winst te behalen , waardoor meerdere abonnees geholpen zijn .

Op dit moment is er redelijk tot goed te kijken , dus haast is niet geboden :grinning:

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels heb ik de terugkoppeling ontvangen dat je morgen weer een monteur op visite krijgt die toch eens goed gaat kijken waarom lijn 1 het zo veel slechter doet dan lijn 2! Beide horen het uiteraard goed te doen, dus top dat dit onderzocht gaat worden.

Laat je even weten wat de bevindingen van de monteur zijn? :slight_smile:

Reputatie 1

monteur heeft de kabel vanuit  straatkast naar huisaansluiting gemeten  en kwam tot de conclusie dat er sluiting inzit . woensdag 11-8 wordt er gegraven en zal e.e.a. worden verholpen . Het zal dan even duren voordat het resultaat hier wordt vermeld. :fingers_crossed::thumbsup:

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn dat het zo grondig aan wordt gepakt @ruijters  :muscle_tone2::ok_hand_tone2:

Hoor graag t.z.t. of daarna alles helemaal in orde is met de lijn!