Beantwoord

haperend beeld en geluid op tv

  • 10 May 2019
  • 7 reacties
  • 244 keer bekeken

Ook ik heb hetzelfde probleem, meerdere keren kpn gebeld en meerdere oplossingen die zij geven heb ik allang uitgeprobeerd. Zit bij de uitzending zelf zegt een medewerker die bij een andere provider precies dezelfde klacht heeft. Alle kanalen dezelfde probleem? Yeah right, tuurlijk ik geloof er niks van, de interactieve tv app ervaart dat niet, niet alle zenders wordt geopend, geeft vaak een foutmelding aan om opnieuw te laden maar niks werkt, leuke app dus niet. Ook de tv kast een nieuwere software geïnstalleerd, duurde zeker een half uur, wat nog nooit gebeurd is, dat vond ik al vreemd. Een medewerker zegt dat het vaker voorkomt, oke zal wel. Dus 1 software opnieuw geïnstalleerd, 2 draadloze verbinding set dvd 650 gereset en opnieuw gekoppeld. Als dat niets oplost dan moest ik een nieuwere verbinding set kopen, 80 eurootjes maar, (toemaar). Kpn 👍👍👍

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 May 2019, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Greenstars1980, welkom terug! Ik zie eerder dat je gereageerd hebt in een topic over RTL Z. Is dat ook de zender waarbij je tegen deze problemen aanloopt of heb je dit bij meerdere zenders/programma's? En als jij je tv-ontvanger rechtstreeks aansluit op de Experiabox, ervaar je deze problemen dan ook? Wellicht zijn deze vragen al eens gesteld, maar ik wil dit graag helder hebben, zodat ik je het beste kan helpen.

Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik hoe het er aan onze kant voor staat.

Als laatst: de interactieve tv app staat in principe los van de tv-ontvanger. Daar zijn op dit moment wat problemen mee, waar je tegenaan kunt lopen.
Het zijn alle zenders, puur toeval ligt niet aan KPN zegt een collega, oke sure. Ook al rechtstreeks gedaan loste niks op. Maar een kabel door de woonkamer of langs de muur was al in het begin geen optie en met 2 katten in huis al helemaal niet. Nu valt de storing mee, in het weekend was het zo erg dat er helemaal geen beeld was, moest heen en terug zappen. Ook bij de plus pakket, van zender 60 naar 71 dat is soms irritant, 7 van de 10 keer als ik daar komt blijft is vast op 60 zitten als ik over wil gaan zappen. Geeft aan zap heen en terug, loopt dan vast, na meerdere keren heb ik eindelijk kanaal 71 te pakken. Da's niet goed, maar oke het zal wel.
Reputatie 7
Badge +30
Als je het goed vindt, wil ik graag een monteur bij je langs laten komen. De internetlijn zelf lijkt namelijk ook al niet stabiel. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan plannen we deze voor je in.
Reputatie 3
Ik zie dat jij gebruik maakt van powerlines. Dat doe ik vanaf de start van KPN glasvezel. Was indertijd een voorwaarde voor mij om over de stappen. Lekker draadloos, makkelijk te verplaatsen en bespaarde mij een bijna onmogelijk gekruip onder de vloer.
Ik kreeg op een gegeven moment vergelijkbare problemen zoals jij en zocht het in andere vaak snellere powerline adapters. Van de 200AV naar 500AV vervolgens 650AV en uiteindelijk AV1200. Gek genoeg gingen die nieuwe powerlines mij niet verder helpen. Bij navraag bij mijn zwager, die een technische achtergrond heeft op electrotechnisch gebied, waarom ik met de powerline eerst niet, maar later wel storing kreeg, wist hij mij te vertellen dat de powerlines - ten opzichte van een kabel - enorm gevoelig zijn voor welke storing dan ook. Het electra netwerk in huis was redelijk nieuw en er waren geen veranderingen toegepast, maar het viel mij al op dat ledlampen op de AV500 modellen een negatieve invloed uitoefenden. De AV 650 powerlines later waren hier weer niet gevoelig voor. Er is uiteindelijk een monteur in huis geweest en door allerlei metingen kwam hij er achter dat het FTU kastje de boosdoener was. Alle storingen inmiddels al een jaar of 3 opgelost. Ik weet niet of dit breed binnen de storingsdienst van KPN bekend is, maar die omwisseling is binnen 1 minuut gefixt.
WIj hebben thuis geen glasvezel. En het hoeft ook niet.
En ik vind het knap dat jij weet wat ik thuis gebruik.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je nog niet gereageerd hebt op mijn privébericht. Mocht je alsnog willen dat ik een monteur aanstuur, laat je het me dan weten?