Vraag

Haperend Beeld en geluid. UHD pakket

  • 18 August 2019
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik ben nu enkele maanden met het UHD pakket gestopt. het bleef haperen en ook na diverse acties helaas geen verbetering. Er is een korte gecertificeerde UTP kabel tussen V10a Experia en UHD stopbox aanwezig. Toch blijft het beeld haperen. Vanuit NAS en andere Multimedia oplossingen geen probleem. Maar helaas krijg ik het er bij KPN niet door dat er wat meer aan er wat meer aan de hand is. Ik heb helaas geen tijd (en zin) om (weer) een monteur te ontvangen. Zijn er inmiddels verbeteringen gepland? Ik zie helaas dat ik ook niet de enige ben.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25
hi @johnscha, welkom op het forum. Je ervaart dus haperingen met een tv-ontvanger die bekabeld is aangesloten op het modem. Dat is toch best opmerkelijk. Je hebt toch kans dat dit iets is waar een monteur aan te pas moet komen, dus wel iets om rekening mee te houden. Hoe dan ook, ik kijk graag voor je wat ik kan doen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Profielaanpassing is gebeurd.
Reputatie 7
Badge +25
Profielaanpassing is gebeurd.
Excuses voor de late reactie @johnscha! Ik was om de één of andere reden dit topic uit het oog verloren...

Ik probeer de lijn door te meten, maar dat wil niet helemaal. Is de V10A op dit moment aangesloten, of wellicht een eigen router/apparatuur? Zou je die V10A eens een harde reset kunnen/willen geven? Houd er wel rekening mee dat eventuele instellingen dan komen te vervallen. Maar dan kan ik kijken of mijn lijnmeting dan wel lukt zodat we hopelijk een beter beeld kunnen vormen.

Ervaar je haperingen op meerdere tv's, of bij 1?

Je geeft aan dat de tv-ontvanger bekabeld is aangesloten. Er zit dus ook geen switch of iets dergelijks tussen?
Hallo,

Hard reset is gedaan. Wel wifi uitgeschakeld en DMZ weer ingesteld.

De ontvanger is aangesloten direct op de Experia met een 2 meter lange Brandrex FTP 6E gecertificeerde kabel. Andere tuners geprobeerd. Issue ligt bij signaal.
De hapering was met UHD signaal op een UHD TV. Ook nog een andere aangesloten. Zelfde verhaal.
UHD abo stopgezet omdat het niet om aan te zien was. Vanaf NAS UHD is geen probleem.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Ik kan geen duidelijke oorzaak vinden n.a.v. de metingen die ik hier kan doen. Ik stuur je een privébericht.