Beantwoord

Haperend beeld interactieve TV

  • 1 June 2020
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Reputatie 1

Dag KPN,

 

Ik heb meerdere tv kastjes thuis en al behoorlijk wat dingen getest en doorgemeten echter kom ik er niet uit wat er mis gaat. 
 

Bij alle 3 de TV’s hapert het beeld…

Dingen die ik heb geprobeerd:

  • Netwerkkabel doormeten
  • Experiabox gereset
  • Andere switch gekocht (managed/unmanaged)
  • Kabels opnieuw getrokken
  • Vaste IP adressen voor de kastjes
  • DNS aangepast naar Google
  • Switch met IGMP ondersteuning

Ik weet het niet meer ... 

Help?

icon

Beste antwoord door Jorick Benjamins 15 July 2020, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jorick Benjamins, welkom op het forum! 
Ik zie dat dit soms veroorzaakt wordt door een beeldverbetering op de televisie. Op elk merk heet dit anders, bij Samsung heet dit Automotion plus en bij LG is het Trumotion. Soms staat het wat weggestopt in de instellingen maar kun je dit eens uitschakelen?

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk van uw ontvangers? En welke internetsnelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

U gebruikt geen draadloze verbindingsset? 

 

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!

Reputatie 1

Hoi @Jorick Benjamins, welkom op het forum! 
Ik zie dat dit soms veroorzaakt wordt door een beeldverbetering op de televisie. Op elk merk heet dit anders, bij Samsung heet dit Automotion plus en bij LG is het Trumotion. Soms staat het wat weggestopt in de instellingen maar kun je dit eens uitschakelen?

Dag Thomas, ik had de mail gemist m.b.t. het forum antwoord. Dit had ik geprobeerd maar bleek niet het probleem te zijn.

 

Reputatie 1

Wat is het merk van uw ontvangers? En welke internetsnelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

U gebruikt geen draadloze verbindingsset? 

 

Dag Nick, bedankt voor je bericht, ik gebruik geen draadloze verbindingssets (thank god), alles is bedraad aangesloten!

Reputatie 1

Het probleem bleek hem te zitten in de glasvezel kabel zelf. De monteur heeft de andere vezel inmiddels gebruikt en de problemen lijken nu verholpen!

Bedankt voor jullie berichten en het meedenken!