Beantwoord

haperend beeld interactieve TV na installatie DVS1200

  • 12 April 2019
  • 12 reacties
  • 460 keer bekeken

Goedenavond,
Ik heb recentelijk de draadloze verbindingsset (DVS200) vervangen door de verbindingsset DVS1200.
Eén van de adapters van de DVS200 was defect geraakt. Sinds de installatie van de DVS1200 set voortdurend last van haperend en stilstaand beeld. Met de DVS200 had ik hier zelden last van. Ik heb alles inmiddels geprobeerd. De set is aangesloten zoals op de site wordt aangegeven. Adapters meerdere keren gereset en weer gekoppeld, modem gereset, ontvanger meerdere keren opnieuw opgestart niets helpt. Vanmorgen was er opeens ook geen internetverbinding. De adapters zijn voorzien van de laatste update.
De lampjes van de adapters branden wit en heel af en toe (terugkerend) rood. Ik gebruik de set in combinatie met de Experia Box V8.
Hoe kan ik de problemen oplossen. Op deze manier is het lastig TV kijken.

Hoor het graag.

BVD

Peter
icon

Beste antwoord door LongIsland 23 April 2019, 13:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @LongIsland, Goed dat je aangeeft dat je problemen ervaart met je tv-verbinding. Je hebt DVS200 vervangen voor een DVS1200. Heb je nog een DVS200 in gebruik i.c.m. de DVS1200? We hebben meerdere pagina's op onze website, maar wil je vragen om deze pagina of deze pagina te doorlopen. Als dit is wat je gedaan hebt, hoef je dit niet nog eens te doen. Dan kijk ik verder naar een andere oplossing. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Goedemiddag,
Bedankt voor uw reactie.
Beide TV-ontvangers zijn nu vervangen (was Motorola, nu Arcadyan) echter zonder resultaat. Haperen beeld blijft in de woonkamer met gebruik DVS1200. Vreemd genoeg op zolder nergens last van. Met de DVS200 in de woonkamer nergens last van en op zolder juist weer wel.
Lampjes verbindingsset branden wit.
Wat nu?
BVD
Hallo @LongIsland
Een oplossing kan zijn de powerlines op een ander, bij voorkeur geaard stopcontact, aan te sluiten of indien dat niet mogelijk is 1 of beide powerlines een halve slag te draaien in het stopcontact.
Reputatie 7
Badge +19
@LongIsland, Heb je het advies van Jan-D nog opgevolgd?
Ik heb één van de adapters 180 graden gedraaid. Ik heb geen geaarde stopcontacten in de buurt. Geen verbetering. Toch gek dat ik op zolder nergens last van heb
Hallo @LongIsland ,
als je het gewoon eens in een ander stopcontact probeert, al of niet geaard, al of niet 180 graden gedraaid?
Geeft dat alles geen verbetering dan zit het in je elektrische huisinstallatie.
Reputatie 7
Badge +19
@LongIsland, Zoals Jan al aangeeft kan het ook te maken hebben met de kwaliteit van het stroomnetwerk. De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Het zou ook kunnen dat er een ''netwerkbug'' is ontstaan via het lichtnet met je buren. Dat klinkt nog heel gek, maar valt te verklaren. Je kunt hier meer over lezen in dit topic. Je kunt dit oplossen door jouw homeplug powerline adapters te voorzien van een unieke "encryption key". Daarvoor kun je de devolo Cockpit downloaden.
Het stroomnetwerk moet in orde zijn. Met DVS200 al jaren nergens last van gehad.
Ik ga devolo cockpit downloaden.
Bedankt tot zover.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @LongIsland, Ben benieuwd hoe het daarna gaat. Stuur je weer een bericht wanneer je een vraag hebt? Voor nu wens ik je een mooi paasweekend!
Het probleem is, zo lijkt het, opgelost. Het probleem zat hem in de bijgeleverde UTP kabel.
Gr.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @LongIsland, Wat fijn dat je de oorzaak ontdekt hebt, zo kun je weer zonder problemen tv kijken. Als je weer eens een vraag hebt, zien we je graag weer terug op het Forum!
Ik heb te vroeg gejuicht. Na een aantal uren geen klachten is het weer zover. Terug bij af. Volgens Devolo Cockpit is snelheid van 2e adapter bij televisie rond 300 Mbps en op zolder rond de 100 Mbps. Hoe voorzie ik de adapters van een encryption key?

Reageer