Beantwoord

Haperend beeld of stilstaand beeld

  • 14 May 2019
  • 22 reacties
  • 2541 keer bekeken

Besten , sinds twee dagen kan ik amper meer tv kijken . Het beeld snerpt , staat stil, hapert of vraagt ‘schakel naar andere zender’ of geeft aan ‘ foutcode geen zender ‘ . Heb draadloze verbinding . Decoder (? Zwarte kastje) al paar keer aan/uit gedaan , volledige reset ook al gedaan ... verandert niets. Ook app geprobeerd interactieve tv maar daar doet tv hetzelfde ! Graag ondersteuning of tips , alvast met dank en groet
icon

Beste antwoord door Marianne M. 4 June 2019, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 1
Hallo Marianne,

Ik heb die zelfde klachten ook enkele keren gehad. En reset van de decoder hielp inderdaad niet.
KPN gebeld, monteur aan huis geweest. Hij heeft een update uitgevoerd en alles weer top. Dus....KPN bellen 😁
Succes
dank voor de tip !
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Marianne, welkom terug! Heb je inmiddels al gebeld met de klantenservice? Als ik het goed lees is de tv-ontvanger aangesloten via een 'draadloze' verbindingsset? 9 van 10 keer zit in dat geval het probleem daar namelijk. Mocht je (als test) de tv-ontvanger direct via een kabel aansluiten op de Experia box, dan kom je daar snel genoeg achter. Als ik nog kan helpen, laat het dan vooral weten.
hi Paul, dank voor het meekijken Ehm, als ik t goed begrijp : de Ebox staat bij mij in de meterkast in de voorhal vanwege de kabel die daar binnenkomt. mijn tv , decoder en draadloze ontvanger staan binnen in de woonkamer. hoe krijg ik een draad van a naar b? en stel dat dit de oplossing zou zijn, zeg je daarmee dan eigenlijk ook dat draadloos niet goed meer werkt?
groet
Reputatie 7
Badge +25
De Experia box staat inderdaad waarschijnlijk in de meterkast omdat daar de aansluiting zit. :)

Zie je een witte adapter in het stopcontact bij de tv in de buurt? Met een (groen/oranje/rood) lampje erop? vanaf daar loopt waarschijnlijk een kabel naar de decoder. Er zit ook zo'n witte adapter in de meterkast waarschijnlijk.

Als bovenstaande waar is, dan betekent dat dat het tv-signaal via het elektriciteitsnetwerk in huis gaat. Niet echt "draadloos" dus, maar wel zonder directe kabel tussen de Experia box en decoder.

Omdat het tv-signaal via het elektriciteitsnetwerk gaat, is het gevoelig voor storingsbronnen. De logische vervolgvraag: is er wat verandert in het elektriciteitsnetwerk? Nieuwe apparatuur? Stekkers anders aangesloten? Dat soort dingen. Zie deze pagina met mogelijke oplossingen.

Zie ook dit plaatje voor de juiste manier van aansluiten:

Het klopt wat je zegt Paul. haha....ieder zijn vak...toch 😉 nee er is niets veranderd. Wel andere tv recent . En overbuurvrouw gaf mij aan dat zij recent zomaar een andere decoder toegestuurd had gekregen omdat de ander verouderd was ?? (Ook KPN) ik heb dit niet gekregen (en die van mij is zo mogelijk nog ouder ) zou dat het misschien kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +25
Kan zeker, maar wel onwaarschijnlijk. 😉

Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik het één en ander doormeten en dan komen we er snel genoeg achter.
Hi Paul, heb profiel ingevuld. fijn als je eea zou willen doormeten ?
Ik heb hier hetzelfde probleem sinds maandag. Erg vervelend. Ik heb een software reset gedaan van 1 van mijn decoders maar nu wil die de software ook niet meer installeren op de decoder.

Ik heb de arris decoders. KPN geeft aan dat er geen storing is in de buurt.

Misschien toch ergens een storing?
Reputatie 7
Badge +25
@Marianne M.: Ik zie 2 tv-ontvangers aangesloten volgens mij. Ervaar je problemen op beide? Of gebruik je voornamelijk maar één? Zou je ook kunnen kijken naar die witte adapter waar we het over hadden? Wat voor type staat daar precies op?

@Robertobadjo: Ik zie dat jij je eigen topic hebt. We helpen je daar z.s.m. (dit is geen algemene storing)
Hi Paul ,
ik heb nog even met overbuurvrouw overlegd. Zij had geen nieuwe decoder gekregen van KPN maar een nieuw modem 🤭 even vergeleken : ik heb een experia V8 en zij heeft nu een experia v10A. Zou dit misschien verschil kunnen maken ?
verder klopt t dat ik 2 decoders heb. Een staat boven en wordt sinds jaar niet meer gebruikt .
Reputatie 7
Badge +25
Dan had jouw buurvrouw een verouderd modem die binnenkort niet meer gaat werken. De V8 moet gewoon werken hoor. Zou je het volgende nog voor me kunnen checken?

Zou je ook kunnen kijken naar die witte adapter waar we het over hadden? Wat voor type staat daar precies op?
Hi Paul ,
het is Een DV5200
DVS200 gauw vervangen!
@Paul_

Ok ben benieuwd wat jullie voor mij kunnen betekenen.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Paul ,
het is Een DV5200

Sorry, ik had jouw berichtje gemist!

Wat Casey zegt is de beste oplossing natuurlijk. De DVS200 is inmiddels wel wat aan de oude kant. Het nadeel is dat dat geld kost...

Hoe brandt het middelste lampje (huisje) op die DVS? (zie ook het plaatje dat ik eerder plaatste over hoe de adapters aangesloten horen te zijn)
Je kan ook nog de DVS een update geven. Kijk hier, en dan bij 'Veelgestelde vragen' - 'update software'.
Reputatie 7
Badge +25
Is het inmiddels gelukt @Marianne M.? Ik hoop het wel!
Hi Paul, ja, inmiddels doet het beeld het weer !!!! Erg bedankt voor je support !!
Wat was nou het probleem en hoe is het opgelost? Voor andere klanten ook wel interessant.
Reputatie 7
Badge +25
Hi Paul, ja, inmiddels doet het beeld het weer !!!! Erg bedankt voor je support !!
Fijn! En mocht je nog willen delen wat de oplossing daadwerkelijk was dan graag. 😀
Hi Paul, tja....dit gaat vreemd klinken, maar wat nu de echte oplossing is geweest , is mij niet duidelijk. Ik heb de decoder ge-reset, ik heb de witte adapter in een ander stopcontact gedaan (dichter bij de Expediabox) én ik heb de snoeren-aansluiting aangepast (dus adapter rechtstreeks in stopcontact en op de adapter vervolgens een verlengsnoer aangesloten). Aparte is wel dat het probleem niet direct na deze aanpassingen verholpen was. (wel bijv een dag later.....weet ik niet meer exact). Kortom, ik weet helaas niet te achterhalen wat nu exact tot de oplossing geleid heeft...Maar , hij doet t weer ! 🙂
De wegen van KPN en aanverwante zaken zijn ondoorgrondelijk, maar mooi dat het weer werkt. 😉