Beantwoord

Haperend beeld op National Geographic en YouTube/Spotify apps via tv-ontvanger

  • 7 June 2021
  • 14 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik begrijp dat dit topic al 3 jaar oud is, maar ik heb dit probleem ook, alleen met de gewone National Geographic Channel. Maar ook de apps YouTube en Spotify. Alleen via de KPN ontvanger doen deze problemen zich voor. Als ik overschakel op de apps op de Smart TV dan heb ik hier geen last van.

2e probleem is dat bij Discovery Channel welleens het geluid volledig weg valt, alleen wisselen van zender en terug naar Discovery Channel lost dit probleem op. Voor een paar minuten. Dit probleem doet zich soms ook weer dagen/weken niet voor, om vervolgens weer een hele avond terug te zijn.

Resetten helpt niet.

Graag advies.

 

*admin afgesplitst

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 16 June 2021, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Hallo @Gebruiker_Rob, welkom bij ons op het forum. We hebben een eigen topic voor je reactie aangemaakt zoals je ziet, de situatie van 3 jaar geleden is verholpen. Laten we ons specifiek op jouw situatie richten. Het probleem van Discovery Channel speelt niet altijd, maar dat van National Geographic en YouTube Spotify wel dus? Of zit daar ook een patroon in? Je hebt gereset begrijp ik, hoe heb je die precies gedaan? Was dat door de stroom er af te halen of had je via het menu een keuze gemaakt? Ik ben ook benieuwd welk type tv-ontvanger je van ons hebt en of je meerdere ontvangers hebt. Als dat het geval is ben ik ook benieuwd of je het op meer ontvangers ervaart of alleen op een ervan.

Beste @Jasper, bedankt voor je tijd en je reactie,

hierbij zo veel mogelijk antwoorden op jou vragen:

Ik heb een klein zwart kastje, de naam weet ik niet, maar ik kan wel een 'hardware versie' vinden: VIP5202

Ik heb er hier 2 van, de andere gebruiken we weinig, ik zal er op gaan letten of dit probleem zich ook daar voordoet.

het resetten heb ik gedaan zowel via de stekker er een tijdje uit, als via het menu een reset gegeven.

Het probleem van Discovery Channel is inderdaad niet altijd, maar de andere ook niet. Heb net een tijdje naar National Geographic en ook naar Discovery channel gekeken en niets ondervonden. Ik zal morgen ook eens naar de apps kijken.

 

Ik heb sinds enkele maanden KPN (glasvezel) en is al vanaf het begin met vlagen. De reden dat ik zo lang gewacht heb met melden hiervan is omdat het soms weg is en opgelost lijkt, maar toch weer terugkomt. Er is moeilijk een touw aan vast te knopen.

Hopelijk kunt u hier wat mee en me verder helpen, anders is het wachten tot het weer voordoet.

 

 

 

Reputatie 7

Dat maakt het uitdagend om er een touw aan vast te knopen inderdaad, dat je 2 ontvangers van hetzelfde type hebt geeft ons een kans om te testen of het ook op de andere speelt. Ik ben overigens ook benieuwd hoe beide ontvangers zijn verbonden met het modem, is dat met een directe kabel, een draadloze verbindingsset of zit er een switch tussen? Ik hoor de bevindingen op de tweede ontvanger graag van je.

Beste @Jasper ,  hierbij wat extra info en antwoorden op je nieuwe vragen:

 

-vandaag was het probleem weer, zowel bij National Geagraphic Channel (een hik in het geluid om de minuut ongeveer) en uitvallen van geluid bij Discovery Channel.

Ik heb meteen boven gechecked, hier had ik nergens last van. 

Ik heb besloten de kastjes (Arris staat er op) boven en beneden te wisselen. De problemen beneden lijken weg nu beneden (al zou ik langer kunnen testen om zeker te weten) maar boven zijn nu de problemen iets anders:

Discovery Channel heeft nu ruis (klinkt als propellor van vliegtuig en National Geographic nog steeds dat hikje) ook na een herstart nog steeds (zowel via voeding eruit als via menu).

Dit betekend tot nu toe een probleem met 1 Arris kastje.

Met de apps moet ik nog wat langer testen om uitsluitsel te geven, maar het 'probleem kastje' had beneden nog stotteren bij Amazon Prime, andere apps nog niet geprobeerd.

 

Boven (=zolder) zit het kastje bedraad aangesloten op een SuperWifi punt, die dan weer draadloos verbonden is met het Wifi netwerk, ik begrijp dat dit niet ondersteund wordt door KPN, maar werkt prima.

 

Beneden zit het kastje direct bedraad op de Modem (Sagemcom KPN box)

 

Wat meer duidelijkheid, ik hoop dat je me hiermee verder kunt helpen.

 

Reputatie 7

Het verwisselen van de ontvangers was een goed idee zo te zien, het hikken ging mee met de ontvanger. Dat die boven via een SuperWifi-punt is aangesloten ondersteunen we niet, maar het kan inderdaad wel werken zoals je merkt. De andere ontvanger gaf op die niet deze problemen toch? En de ontvanger van boven doet de zenders nu helemaal zonder problemen beneden? Ik ben ook nog benieuwd of je de apps hebt kunnen testen op die ontvanger. Zou je jouw forumprofiel bolledig kunnen invullen, met het serienummer van de bewuste ontvanger bij "Persoonlijke opmerkingen”? 

Beste @Jasper, ik heb hierbij mijn forumprofiel bijgewerkt. De ontvanger van boven (nu beneden) lijkt probleemloos te werken, inclusief de apps.

 

Mvg Rob

Reputatie 7

Dank je @Gebruiker_Rob, ik doe daarmee een verzoek om de ontvanger met dat serienummer te laten vervangen! Als ik daar een terugkoppeling op krijg zal ik het met je delen! De kans is ook groot dat je al een sms'je krijgt met de details voordat ik een terugkoppeling heb gekregen :slight_smile:

Reputatie 7

Goedemorgen @Gebruiker_Rob, ik heb een bericht gekregen dat er een nieuwe ontvanger onderweg is! Hier zal je ook een sms’je over hebben gekregen waarin wordt genoemd bij welk servicepunt je de ontvanger kunt omruilen. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe ontvanger? :slight_smile:

Hoi Jasper,

 

super bedankt voor je hulp en ik hou je op de hoogte!

 

mvg Rob

Reputatie 7

Hoi @Gebruiker_Rob, is het gelukt om de ontvanger op te halen? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Hoi @Jasper, sorry voor de late reactie, vanwege drukte heb ik nog geen tijd gehad om de boel te installeren, maar dat ga ik van het weekend doen en komende week uitgebreid testen, ik probeer in de loop van volgende week te bevestigen dat de problemen opgelost zijn.

Reputatie 7

Geen probleem @Gebruiker_Rob, ik was gewoon nieuwsgierig :slight_smile:  Ik wacht je bevindingen van komende week af!

@Jasper alles werkt weer naar behoren! Bedankt:ok_hand:

Reputatie 7

Top, dat is goed om te lezen @Gebruiker_Rob! Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.