Beantwoord

haperend beeld s'avonds

  • 18 November 2019
  • 6 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 1

Geachte heer Parlevliet,

Dergelijke storingen worden niet alleen specifiek door devolo dLAN Wireless-adapters veroorzaakt, maar door alle WLAN-apparaten. Achtergrond: TV antenne systemen gebruiken net als WLAN het 2,54 GHz frequentieband. Deze valt onder de ISM-frequentiebanden("Industrial/Science/Medical") en kan nagenoeg zonder radiolicentie of vergunning gebruikt worden. Omdat de ISM-frequentiebanden altijd sterker belegd worden, treden steeds vaker storingen op.


Met vriendelijke groet,
Beatrix Peters

Uw devolo Support-Team

Gebruik de volgende weblink om devolo's antwoord op uw vraag voor service &
support te beoordelen. Alvast bedankt voor uw feedback
www.devolo.nl/service-support-feedback

Kent u al de devolo-nieuwsbrief? Meld u snel en eenvoudig aan onder
http://www.devolo.nl/senew Zo krijgt u toegang tot online-seminars en
ontvangt u informatie over software-updates en productnieuws, alsook
prijsvragen en acties.

Reageer alstublieft op deze mail zonder het onderwerp te veranderen.
- Dit maakt de verwerking van uw mails makkelijker.
Citeer altijd de gehele emailcorrespondentie.

***********************************************************************
devolo AG
Charlottenburger Allee 67
D-52068 Aachen
Germany
HRB 8931 Amtsgericht Aachen
***********************************************************************

Ihre Anfrage:



Hoe kan ik met behulp van devolo cockpit de tv storing verhelpen. Ik heb 3 adapters van kpn die zorgen voor tv verbindingen via het electra net aan 2 tv's ?


| |


Uitgever
devolo AG ... Charlottenburger Allee 67 ... 52068 Aachen
Tel.: +49 (0) 241-18279-0 ... Fax: +49 (0) 241-18279-299
E-Mail: info@devolo.de ... Online: www.devolo.de
Register rechter: Aachen ... Registratie nummer: HR 8931

Ontkenning
Ondanks zorgvuldige controle aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor de inhoud van externe links. Deze inhoud is onderworpen aan aansprakelijkheid zoals aangenomen door hun ondernemers.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 23 November 2019, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Parl.

Welk model heb je precies van die draadloze adapters? Ik lees hier boven namelijk iets over WLAN en die frequenties. Die hebben namelijk niets met het v-signaal te maken, of ik moet iets gemist hebben. Die Wlan adapters leveren wij overigens ook niet. Zou je hier eventueel een foto willen plaatsen van de adapters die jij gebruikt? 

Wat voor storingen ondervind je precies? Heb je ook geprobeerd om de adapters opnieuw te koppelen? En zijn de adapters rechtstreeks aangesloten op je stopcontact? Helpt een ander stopcontact? 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1

Ha Alex,

Ik heb 3  DV51200 adapters. Op dit moment, 22.30u flikkert de adapter in de meterkast en ook bij de tv in de woonkamer, afwisselend wit en rood en stoort het beeld haperend.

De storingen doen zich met name in de avond voor. Iemand, die er zegt verstand van te hebben, beweert dat het te maken heeft met de dimbare led verlichting die we in ons appartement hebben. 

Ik heb nog niet de adapters gekoppeld. Ze ziitten rechtstreeks in een stopcontact.

Het is heel.frustrerend steeds.

Help,help

Parl

 

 

 

Badge +19

De Devolo' zijn altijd gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Dat kan een niet goed werkende led lamp zijn of de zonnepanelen van de buren. Kortom het gaat niet werken vrees is.

Reputatie 7
Badge +24

De storingen doen zich met name in de avond voor. Iemand, die er zegt verstand van te hebben, beweert dat het te maken heeft met de dimbare led verlichting die we in ons appartement hebben. 

Het is heel.frustrerend steeds.

Help,help

Die beste man/vrouw heeft wel gelijk. Dat kan storen. Een oplossing heb ik ook niet voor je. Je kunt wel proberen om ze helemaal opnieuw te koppelen. 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

Reputatie 1

Hartelijk dank Alex.

Ga ik doen.

Vr gr

Parl

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem, ik hoop dat dit een beetje helpt.Â