Beantwoord

haperend beeld televisie en regelmatig uitvallende verbinding in Gouda

• 7 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 324 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een paar weken heb ik last van een haperend, stotterend tv beeld en geluid. En een regelmatig wegvallende verbinding. Dan verschijnt op de TV een melding van overschakelen naar een andere zender en dergelijke. Op het modem branden dan nog maar 3 lampjes. Na een paar minuten doet alles het weer.
Maar wel hoogst irritant en tot voor kort hadden we er eigenlijk zeer zelden last van. Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas
icon

Beste antwoord door Erik van der Bas 21 oktober 2016, 19:59

Hoi Koen,

sinds ik het nieuwe modem heb, zijn er geen haperingen meer geweest!
Wel een keer dat mijn ontvanger een soort van vastliep maar dat heeft niets met het modem te maken.

Dus ik ben goed geholpen en tevreden!

Mvg, Erik
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond Erik van de Bas,

Welkom op onze forum, wat vervelend dat u storingen ervaart met de producten van KPN.

Om nog een beter inzicht te hebben, vraag ik u een paar dingen:

1. Welke modem heeft u?
2. Welke TV-ontvangers heeft u?
3. Maakt u gebruik van draadloze verbindingssets? (Devolos)
4. Heeft u Glasvezel, ADSL, VDSL?
5. Heeft u IS/RA aansluiting? (in de meterkast) Of een aansluiting in uw huiskamer?
6. Wat is uw internetsnelheid? Meet hier
Goedemorgen,
hieronder de gevraagde gegevens.

Ik hoop dat u hiermee iets kunt.

1 Experiabox V9
2 een Arris en een Arcadyan
3 ja de nieuwste
4 VDSL, denk ik
5 huiskamer
6 Download 46.57 Mbps, Upload 21.66 Mbps

Mvg, Erik
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Erik,

Zit de modem aangesloten met een rond kabeltje of een platte? Want een platte kabeltje heeft geen goede isolatie, en dat kan ook de boel verstoren. Ik lees dat u draadloze verbindingssets heeft. Is het mogelijk om deze er tussenuit te halen? En de tv-ontvanger bedraad aan te sluiten op de modem? Die draadloze verbindingssets willen ook storingen geven. Want ze zijn best storingsgevoelig. Of als u 's avonds veel lampen aan heeft. Als het lukt om het bedraad aan te sluiten. Dan ben ik benieuwd of het dan beter gaat. Kunt u ook eens kijken in de modem wat de waarde van uw lijn is? U kunt door: http://192.168.2.254 in te typen in uw modem komen. Dan ben ik benieuwd wat de waarde van uw aansluiting is.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Erik, vervelende situatie! Aangezien als het probleem zich voordoet nog maar 3 lampjes op je modem branden, is er mogelijk iets mis met de verbinding tussen KPN en het modem, of met het modem zelf. Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Dan kijk ik je verbinding na, en help ik je verder!
Goedemiddag,

nee, bedraad is geen optie.
Ook de reden waarom ik destijds voor KPN gekozen heb. Deze mogelijkheid.

En het probleem doet zich ook pas sinds een week of 3 voor.

Waar staat de waarde van mijn aansluiting?

Mvg, Erik
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Erik, je hebt de nieuwe Experiabox nu een aantal dagen in gebruik. Is het probleem nu opgelost? Laat het me weten als dat onverhoopt niet het geval is. Ik help je dan meteen verder!
Hoi Koen,

sinds ik het nieuwe modem heb, zijn er geen haperingen meer geweest!
Wel een keer dat mijn ontvanger een soort van vastliep maar dat heeft niets met het modem te maken.

Dus ik ben goed geholpen en tevreden!

Mvg, Erik
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Erik, dat is heel goed om te lezen! Bedankt voor je terugkoppeling. Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden!

Reageer