Haperend beeld tv door extra modem

• 31 juli 2014
  • 1 reactie
  • 961 keer bekeken

Sinds kort hebben we een haperend beeld en geluid op onze tv (interactieve tv) als de extra modem (access point) is aangesloten op de Experia box.

Na vijf minuten blijft het beeld hangen; na wisseling van zender loopt de uitzending weer door. En na vijf minuten blijft het beeld opnieuw hangen. De tv-ontvanger (Motorola 1963) is rechtsstreeks aangesloten op de KPN Experiabox. 

De extra modem (access point) gebruiken we om wifi bereik te vergroten.

Deze heb ik op alle gele ethernetpoorten geprobeerd van de KPN Experiabox, maar maakt niet uit.

Inmiddels hebben een nieuwe KPN Experiabox en tv-ontvanger (Motorola 1963) ontvanger, maar dit helpt ook niet. Na testen blijkt het probleem van haperend beeld na vijf minuten van een op andere moment te worden veroorzaakt door de extra modem.

Dus extra modem staat nu uit.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of een idee voor een oplossing?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Erik,

Dat is inderdaad niet fijn tv-kijken. Wel goed te lezen dat je zelf achter de oorzaak bent gekomen van de storing.

Het klopt dat een extra modem (acces point) de Interactieve TV kan verstoren. Helaas is hier niet een oplossing voor omdat het buiten de ondersteuning valt. Wat ik je wel kan bieden is een alternatief. Voor het vergroten van je bereik kun je ook gebruik maken van WiFi repeaters. Heb je deze al eens geprobeerd? Hiermee kun je het bereik aanzienlijk vergroten. Voor zover bekend heeft dit geen negatief effect op de tv-ontvangst. Wifi repeaters zijn bijna in elke willekeurige elektronicawinkel te koop.

Ik hoop dat dit een goed alternatief is bij jou in huis. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Reageer