Beantwoord

haperend en stilstaand beeld

  • 17 January 2019
  • 4 reacties
  • 755 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds 2 dagen last van haperend en stilstaand beeld op mij beide tv's
Blijkens een test van kpn is er geen goede verbinding tussen aansluitpunt (dsr) en experiabox.
Als ik vervolgens de bekabeling na ga lopen zegt kpn dat er tussen het aansluitpunt en de experiabox naar 2 mater mag zitten. De monteur die het bij mij heeft aangesloten heeft een kabel van plm 9 meter gebruikt. Echter
tot eergisteren had ik geen enkel probleem met stilstaan en haperend beeld. Ik weet nu niet waar het aan ligt. Alle kabels zijn de originele kabels. Ik heb diverse malen gerest. en Ik zie zo nu en dan dat bij eco op de experiabox het lampje rood brandt
Wie o wie heeft de oplossing
icon

Beste antwoord door cor E 20 January 2019, 17:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Cor, welkom op het forum. Inderdaad vreemd als dit wel goed heeft gewerkt. Hoe zijn de ontvangers op de Experiabox aangesloten? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters? Heb je de Experiabox ook al een keer gereset?
Reputatie 7
Badge +20
Reset de IPTV ontvanger.
ik weet niet welke je hebt.
Zet de schakelaar achter de ontvanger uit.
Wacht een minuut.
Zet hem met dezelfde schakelaar weer aan en laat hem opstarten.
Meestal helpt dit.

Kan je ook doorgeven wat jouw download en upload snelheid is?

2 meter is een veilige afstand.
Ik heb een kabel van 5 meter, zonder problemen.
Wat wel belangrijk is, dat het een goede kabel van hoge kwaliteit moet zijn.
Ik heb een goede kabel Cat6 ertussen zitten.

Als je draadloze adaptors tussen de experiabox en tv ontvanger heb, reset die dan ook eens.
Met het kleine puntje en een dun draadje of speld.
Ook al is niet iedereen het met mij eens, mijn voorkeur blijft altijd vaste kabels.

Ik ben benieuwd.
Reputatie 1
Het probleem is inmiddels opgelost de monteur is langs geweest en er bleek in een verdeelkast iets niet in orde te zijn. Tevens de experiabox laten verplaatsen op een betere plaats alles weer ok. Had ook last van lage download. Ook dat is verbeterd tot de juiste snelheid
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen Cor. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.