Beantwoord

Haperend en stilstaand beeld en geluid

  • 24 July 2019
  • 9 reacties
  • 357 keer bekeken

Reputatie 1
Heb al tijden problemen met haperend beeld en geluid op mijn televisie toestellen. Inmiddels zijn er twee monteurs langs geweest, Allereerst is de experia box V10 verplaats van de meterkast (waar deze oorspronkelijk door een KPN monteur was gesitueerd) naar een plek in de woonkamer waar het signaal binnenkomt. Tevens ook alle snelheden van de binnenkomende signalen gemeten en in orde bevonden. De twee monteur ontdekte een slecht contact in het stopcontact waar de DVS op was aangesloten. Dit allemaal gefixed met een meer dan acceptabel resultaat, Wel werd geadviseerd de TV bedraad aan te sluiten.
De laatste dagen is het weer helemaal mis. Op beide toestellen staat het beeld eigenlijk meer stil dan het beweegt. Tijdelijk een draad getrokken van de experia naar de TV in de woonkamer gaf geen verbetering. Gisteren viel op dat het services lampje rood brandde. Conform de KPN instructies de box ge-reset --> geen verbetering. Daarna de apparatuur uitgeschakeld en de box opnieuw opgestart geen resultaat. Wil nog een keer proberen met een nieuwe internet kabel, maar ik heb hier eigenlijk geen fiducie in. Kapotte experia box?
icon

Beste antwoord door Willrade 27 July 2019, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1
Lijkt op dit moment opgelost. Andere verdeeldoos gebruikt zonder zekering, Beeld en geluid via DVS op dit moment optimaal, zelfs de renners in de Tour bewegen weer over het scherm. Mochten er mensen mee hebben gedacht, bedankt voor uw moeite, Hoop dat hiermee het ongemak over is.
Issue kan gesloten worden.
Reputatie 1
Helaas te vroeg gejuicht. Ook met draadverbinding tussen box en ontvanger hetzelfde probleem.
Hier ook (weer) regelmatig....

Alles in huis gereset en dan gaat het weer even goed. Maar de eerste haperingen treden na een paar uur meestal weer op.

Hebben ze bij u ook de bonded pair al verzorgd? Dit leidt meestal tot een iets stabieler signaal.

Voorts denk ik ook, dat het verstoren van het signaal komt door de andere koperafnemers in de wijkcentrale. Er hoeft maar 1 incapabele Telfort of Tele2 monteur tegen jouw kabeltje in de wijkkast te stoten en tadaaa.... jouw signaal is slecht.
Reputatie 1
Neen, bonding niet ter sprake gekomen. Vandaag de kwaliteitstest van mijn internet verbinding gedraaid met de KPN tool. Deze gaf aan dat de verbinding niet optimaal was. Conform de stappen uit de tool contact gezocht met KPN. Kreeg de indruk dat de telefonist niet precies wist over welke test ik sprak, maar goed binnen 2-3 dagen krijg ik bericht wanneer een storingsmonteur langs komt. Gelukkig zijn de buren op wiens huis wij passen met vakantie dus kunnen wij via Ziggo in ieder geval de tour volgen. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom terug op het forum, Will! Jammer te horen dat de problemen met haperingen aanhouden. Je maakt gebruik van een draadloze verbindingsset. Dat is dan toch het eerste waar we naar kijken. Als het ook hapert als jouw apparaten met een kabel verbonden zijn met de Experia Box, dan zit het probleem elders. Vooral ook als je rode lampjes op je Experia Box zit

Vanuit je eerdere topics afgelopen jaar hebben we je gegevens nog. Dus ik heb even gekeken en ik zie inderdaad dat je verbinding als onstabiel meet. Ik zie ook dat er morgenmiddag, tussen 14:00 en 16:00, weer een monteur komt. Laten we hopen dat deze het probleem permanent kan verhelpen. In de melding is in ieder geval duidelijk aangegeven dat er al vaker monteurs zijn geweest, en wat er al gedaan is.

Carl, jij ook welkom terug! Jij hebt ook last van haperingen begrijp ik. Gaat het bij jou dan alleen om tv? Of heb je ook met je andere diensten problemen?

In het algemeen: pairbonding is het samenvoegen van twee aderparen voor één verbinding. Dit verhoogt de bandbreedte, maar heeft niet per definitie invloed op de stabiliteit. Of pairbonding kan bij iemand hangt ervan af of er een tweede aderpaar aanwezig is, en hoe ver de persoon van de centrale woont.

Het verstoren door andere verbindingen is technisch gezien mogelijk, maar komt in de praktijk weinig voor. Voor een monteur in de wijkcentrale aan de slag mag, moet deze wel aan bepaalde eisen voldoen 🙂
Reputatie 1
Beste Erik, bedankt voor jou reactie. Inmiddels is er al het nodige gebeurt. Case Management heeft het probleem opgepakt. Gisteren de hele middag een monteur over de vloer gehad. Heeft na veel metingen de box vervangen. Na 20 minuten meten geen ernstige foutmeldingen, met DVS en met directe lijn. Een uurtje later weer helemaal mis op beide Tv's. Vandaag komen ze kijken of de tweede lijn gebruikt kan worden als interim oplossing. Maandag verder overleg. Oorzaak is mogelijk corrosie of een verbindingslas buiten de woning. Afwachten dus.
Hi Willrade,

Alle apparatuur en kabels binnenshuis kunnen snel en goed gefixxed worden. Een wijkcentrale of kast ook...
Het probleem zal hem dan waarschijnlijk liggen tussen jouw huis en de wijkkast of centrale. Aangezien deze verbinding ondergronds ligt en zoveel mogelijk van omgevingsvariabelen wordt afgeschermd, heb je dat niet in de hand. Een "nieuw" lijntje leggen, is dan meestal niet zomaar gedaan.. Ik hoop dat de tweede lijn, een uitkomst biedt, en dat het signaal verbeterd.

Hier in Pijnacker is de grond van nature aan verzakking onderhevig, wat ook impact kan hebben op de bescherming van de verbindingen... met name na een paar fikse regenbuien, merk ik de haperingen.
Of dit is de verbinding tussen wijkkast, of het is de leeftijd van de hardware van de wijkkast, of zoals eerder gezegd, de incapabele niet-kpn monteurs die in de wijkkast rommelen...

Ikzelf heb er mee leren leven, maar weet, dat als het de spuigaten uitloopt met de storingen, dat ik 24/7 de kpn klantenservice beschikbaar heb.

@Erik_ , weet jij of het technisch mogelijk is, om over een aanzienlijke afstand, een nieuwe kabel te trekken?
Reputatie 1
Probleem lijkt opgelost met de nieuwe box (de zekeringkast is kort geleden vervangen en heeft mogelijk een piekspanning te verwerken gekregen), het aanleggen van een nieuwe kabel naar en het uitschakelen van de tweede DVS bij de tv. Deze bevond zich op 5 meter afstand van de "Hoofd-DVS". Nu afwachten of de problemen met de tweede tv met DVS hiermee ook meteen zijn opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het nu opgelost lijkt, Will!


Wat betreft de haperingen die jij ervaart, Carl, en hoe je dat beschrijft zou het aan de kabel in de grond kunnen liggen. Als het niet binnenshuis zit bij jou en de keus is tussen centrale of kabel als oorzaak, dan is het meestal de kabel. Het is technisch mogelijk om de kabel over langere afstand te vervangen. Maar dat is wel iets wat we alleen doen in hele zware omstandigheden. Wat sneller zal gebeuren is dat we het dan proberen met een tweede aderpaar. Op veel plekken in Nederland liggen namelijk wel twee aderparen maar is de tweede aan de eindpunten niet aangesloten. We zullen zo'n lijn dan niet beschikbaar maken voor pair bonding in het algemeen omdat daarvoor werkzaamheden nodig zijn. Maar als de bestaande lijn heel slecht is, kunnen we in die gevallen er wel voor kiezen om de tweede lijn alsnog aan te sluiten, en de verbinding over te zetten daar naar toe.

Heb je op dit moment (veel) last van storingen? Ik wil prima even een kijkje nemen hier en zien of we nog iets kunnen doen? Vul dan je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.