Beantwoord

Haperend en stilstaand beeld of verbinding met zender verbroken

  • 20 September 2021
  • 10 reacties
  • 138 keer bekeken

Hallo, Ik heb heel vaak dat het beeld hapert of stil staat verder ook vaak melding dat verbinding met zender verbroken is als de radio aan staat, switchen van zender helpt wel maar meerdere keren per dag/avond is erg storend.

Er staat dan geen probleem gemeld op de site

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 September 2021, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet best. Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?

Hallo Joep,

Tv ontvanger is niet direct aangesloten op de modem maar heb een draadloze verbindingset.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Joep,

Tv ontvanger is niet direct aangesloten op de modem maar heb een draadloze verbindingset.

Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Zo'n draadloze verbindingset is erg gevoelig voor verstoringen. Een ledlamp kan het signaal al in de war schoppen. 

Om het uit te testen of het echt door de draadloze verbindingset komt zou je eens een paar weken een kabel kunnen gebruiken. 

Badge +19

Goedemorgen, Vrijwel zeker zijn die oorzaak van het probleem.  Draadloze verbindingsets versturen het signaal via het electriciteitsnetwerk wat daar sigenlijk niet voor geschikt is. Vooral ledverlichting,  zonnepanelen en telefoonopladers kunnen problemen geven. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht helpt dat. Probeer een keer te testen met een kabel ipv de draadloze verbindingsets.  Welk type verbindingsset heb je?

Dank je maar testen met een kabel is lastig tv ontvanger staat aan de andere kant van de kamer daarom nou juist die draadloze ontvanger  :wink:

Er is niks veranderd qua verlichting, heb geen zonnepanelen 

Kan het ook met de tv ontvanger te maken hebben? 

Badge +19

Die kans is klein. Omdat het electriciteitsnetwerk niet bij de voordeur stopt kan het ook zo zijn dat er bij de buren iets op het electriciteitsnetwerk is gekomen. Heb je het type 650 of 1200?? De 200 is namelijk echt verouderd.

Hoi, ik heb geen idee maar zal wel de 200 zijn is al een oude...

En nu een nieuwe verbindingsset aanschaffen? Lost dat het probleem op?

Reputatie 5
Badge +6

Dat is inderdaad de DVS 200. In een optimale wereld wil je ze liefst via een kabel aansluiten natuurlijk hetTV kastje, maar DVS is goed alternatief.

Badge +19

Je kunt nieuwe kopen en kijken of het werkt. Je kunt ze vaak binnen 14 dagen terug sturen. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Siem1972, haperend beeld is natuurlijk niet fijn als je tv aan het kijken bent. Er is al veel hulp toegesneld in je topic, fijn, ik doe ook graag een duit in het zakje.

Ik ben met de rest hier eens dat de kans groot is dat de Draadloze Verbindingsset de veroorzaker is. Het is een indirecte verbinding en er kunnen storingsbronnen op het stroomnetwerk van invloed zijn op de verbinding naar je tv-ontvanger. Er zijn nog een paar dingen die je kunt proberen:

  • Als je het installatiepakket nog hebt, hier zat een ethernetkabel van 10 meter in. Daarmee kan je tijdelijk de tv-ontvanger rechtstreeks op je Experia Box aansluiten en even testen of het dan goed werkt
  • De stappen doorlopen om problemen met de Verbindingsset op te lossen (daarin zit ook het updaten van de software, wat soms goed kan helpen)
  • De tv-ontvanger voor de zekerheid een frisse start geven

Je kunt nieuwe kopen en kijken of het werkt. Je kunt ze vaak binnen 14 dagen terug sturen. 

Dit is ook een goede optie. Als je een nieuwe verbindingsset bestelt in onze webshop of koopt in de KPN Winkel, kan je 'm altijd binnen 14 dagen weer terugbrengen mocht het niet het gewenste resultaat geven.