Beantwoord

haperend en vastlopen beeld en geluid

  • 6 May 2019
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

Badge
De TV op de 1e verdieping loopt alleen in de avond vast, haperend beeld en geluid, soms helpt opnieuw opstarten van de ontvanger, heb alle tips van de KPN site al uitgeprobeerd, vreemde is dat deze hapering zich overdag niet voordoet,
ik gebruik een DVS200 voor ( totaal 3 stuks )digitale overdracht, was in het verleden geen enkel probleem heeft gegeven
alle testen via het menu gedaan en nieuwe software geplaatst geven geen probleem aan , dus weet ik het eigenlijk niet meer,
Heeft iemand nog een tip voor mij ??????
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 May 2019, 14:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Heb dit probleem zelf ook ervaren. Meestal gaat het mis doordat bijv. de wasmachine, wasdroger, magnetron in gebruik wordt genomen. Dit geeft in het electriciteitsnet thuis storing. Zelf heb ik toch maar de moeite genomen om een extra netwerkkabel naar boven te trekken, is wel extra werk maar daar profiteer je dan ook weer van door storingsvrij tv kijken.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @grave343, wat vervelend dat je niet ongestoord tv kan kijken in de avonduren. Ik lees dat je al verschillende testen en updates hebt uitgevoerd, wat het probleem nog niet heeft verholpen. Heb je de DVS200 rechtstreeks in het stopcontact aangesloten? Zou je het netwerkkabeltje in een laptop willen steken en daarna een speedtest starten? Ik ben erg benieuwd wat de gemeten snelheid is. Het zou kunnen inderdaad kunnen dat de DVS200 op sommige momenten verstoord wordt door een ander apparaat dat is aangesloten op het electriciteitsnet. De opvolger van de DVS200 en DVS650 heet de DVS1200. De DVS1200 is stabieler en kan hogere snelheden behalen als het stroomnetwerk dat toelaat. Een kabel naar boven trekken is een betere en goedkopere oplossing, zoals Henry7581 eigenlijk al aangeeft.
Badge
Ik heb in de tussen tijd de adapter opnieuw geïnstalleerd, en tot nu toe werkt het weer prima, hoopvol even afwachten.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed! We moeten niet te vroeg juichen inderdaad. Ik hoop dat het blijft werken. 🤞🏽
Reputatie 7
Badge +21
@grave343 Werkt de tv-ontvanger op de 1e verdieping nog steeds goed?
Badge
De ontvanger werkt tot nu toe weer prima, Thanks
Reputatie 7
Badge +21
Goed om te lezen dat het nog steeds goed werkt. Mocht je in de toekomst onze hulp nog nodig hebben, dan horen we dat graag van je!☺️

Reageer