Beantwoord

Haperend geluid

• 16 december 2017
  • 10 reacties
  • 1429 keer bekeken

Sinds maart heb ik digitale tv. En het geluid haperd af en toe. Zit geen regelmaat in maar gebeurd wel een aantal keer per dag als de tv of radio aan staat. Het is wel heel erg irritant.
icon

Beste antwoord door Egmera23 21 december 2017, 18:39

Herstarten was niet nodig. En ook de 2e doet het perfect. Geluid doet het tot nu toe ook goed. En anders wissel ik ze eerst om. Bedankt voor je hulp.

Mvg Sandra
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Welkom op het forum, Egmera! Haperend geluid is zeker irritant! We gaan kijken of we de oorzaak kunnen vinden en het verhelpen. Daarvoor heb ik de volgende vragen voor je:

- Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box, rechtstreeks met een kabel, of via een draadloze verbindingsset in het stopcontact?
- Maak je gebruik van een versterker of home cinema set?
- Ervaar je dit, als je meerdere ontvangers hebt, op allemaal?
- Merk je dit bij specifieke zenders, of bij specifieke manieren van tv kijken (live tv, opnames, on demand) / radio luisteren?
- Komt het op bepaalde momenten van de dag meer voor?
Beste Erik,
Gisteren heb de Experia box gereset. Dus ik wil even afwachten of het nu nog zo is. Heb wel meteen een andere vraag. Ik heb mijn 2e box bij mijn dochter op haar kamer geplaatst. Alles geïnstalleerd via een draadloze verbindingsset. Nu werk alles alleen kunnen we geen HD zenders ontvangen. Gisteren dus even de boxen omgeruild, maar ook beneden krijg ik het niet voor elkaar om de HD zenders op haar box te ontvangen. Ook deze box gereset, maart zelfs dan lukt het niet. Verder ook gekeken of ik wel 2x HD kan kijken. Er staat actuele beschikbaarheid: iTV 2 HD. Dus moet goed zijn, en snelheid is 93 Mbit/s.
mvg
Sandra
Reputatie 7
Badge +29
Dan wachten we even af of de reset inderdaad helpt, Sandra.

Wat betreft je tweede vraag, controleer eens in de instellingen van die ontvanger, onder beeldkwaliteit, of HD aan staat. Zo niet, kun je het daar ook aanzetten.
Ja HD staat aan. Dat had ik al gecontroleerd.
Reputatie 7
Badge +29
Ik ben hier het systeem ingedoken, Sandra. Want met de snelheid die je haalt moet HD op meerdere ontvangers gewoon kunnen. Daar zie ik het probleem dan ook gelijk: het profiel staat niet goed. Je profiel bepaalt hoeveel HD ontvangers er in de praktijk gaan werken. Jouw profiel staat op dit moment op maximaal 2 ontvangers totaal, waarvan 1 HD. Dit heb ik dan ook gelijk voor je aangepast. Als je de ontvanger herstart zal HD daar ook op werken.
Herstarten was niet nodig. En ook de 2e doet het perfect. Geluid doet het tot nu toe ook goed. En anders wissel ik ze eerst om. Bedankt voor je hulp.
Mvg Sandra
Reputatie 7
Badge +29
Mooi zo! Dan stel ik voor dat we het hiermee afsluiten. Mochten de geluidsproblemen toch terugkomen, laat het hier weten. Rest me voor nu niets anders meer dan je fijne feestdagen te wensen 🙂
Bij ons hapert de radio ook nog steeds ook nadat we een neiuwe tv homecinema en 4k uhd kasje hebben van Kpn wij hebben hier glasvezel 500 mbit down en up en dat haal ik ook met speedtest....

Hoop dat er een oplossing is
gr Ronald
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Ronald! Het eerste wat we moeten uitzoeken is of dit een probleem is met de (instellingen van) de homecinemaset. Werken de radiozenders wel goed als je de TV-ontvanger direct aansluit op de TV?
Reputatie 7
Badge +28
@Ronaldoos: Heb je dit kunnen testen? Ik ben benieuwd.

Reageer