Beantwoord

Haperend geluid 4k dolby

  • 3 September 2019
  • 6 reacties
  • 295 keer bekeken

Reputatie 1
Heb 2 weken geleden gebeld met een medewerker van de service afdeling en het probleem voorgelegd dat het geluid haperd ik zou teruggebeld worden maar ik hoor niets meer terug, is dit de gewoonte aan het worden iemand met een kluitje in het riet sturen.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 September 2019, 20:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Macwim . Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld en heb uiteraard even in de log teksten gekeken.
Het laatste log is van een collega die aangeeft dat zijn poging om een nieuwe tuner te sturen niet gelukt is (afgewezen)en dat hij je hiervan op de hoogte wilde stellen. Maar het nummer was in gesprek. Ik ga van zijn goede bedoelingen uit.
Ik wil voorstellen dat ik het hier over neem. Er is een hoop gelogd en ik zie ook een ticket van een paar maanden geleden. Hierin is volume verschil op verschillende zenders benoemd en dat ticket is gesloten met de woorden dat het helaas niet is op te lossen. Ik begrijp dat er nu een nieuwe storing is op één tuner?
Kun je (ik wil je niet onnodig allerlei dingen laten herhalen - maar moet toch even mijn eigen analyse doen) in eigen woorden schetsen wat er precies aan de hand is? En wat jouw vermoeden is?
Reputatie 1
Hoi Erwin,

het is zo als ik het geluid op de decoder in Dolby of automatisch zet heb ik met regelmaat 1 seconde geluidsonderbreking als het op stereo staat dan is dit niet, dit is behoorlijk irritant ik erger mij daar mateloos aan, dit is op beide 4K ZTE ontvangers dit is volgens mij een ontwerp fout heb hier al eerder over geklaagd kreeg toen als antwoord wordt opgelost met software update maar dit is helaas niet zo!
Helaas klinkt het bekend, @Macwim . Ik heb nog een vergelijkbaar topic gevonden: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geluid-bij-4k-tv-hikt-464359#post705247

Er worden wat improvisatorische oplossingen geboden maar dat neemt het probleem nog niet weg. Op wat voor merk + type tv speelt zich dit af?
Reputatie 1
Erwin,

Het is een Samsung 4 k tv 55 inch en geluids installatie 5.1
Helaas heb ik ook geen oplossing, @Macwim . Ik heb de combinatie van jouw televisie en de 4k tuners doorgegeven aan development. Ik ben bang dat we moeten wachten op een update. Mocht er nog een firmware update voor jouw Samsung zijn, zou ik die ook draaien. Ik betreur dat het niet goed werkt.
Ik heb niks meer gehoord en hoop dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.