Vraag

Haperend TV beeld tijdens streamen

  • 17 November 2019
  • 25 reacties
  • 429 keer bekeken

Sinds september heb ik last van een haperend TV beeld wanneer een huisgenoot aan het streamen is. Alle aansluitingen zijn gecontroleerd en reset uitgevoerd. Is hier een verklaring voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox?

92 Mbit/

En direct met kabel aange

Badge +19

Dat is wel vreemd. En heb je de ontvanger al een harde reset gegeven?

Reputatie 7

Wat is jouw huisgenoot dan aan het streamen?

Ja ook gedaan, daarom bevreemd mij dit. Nooit last van gehad. Ik maak wel gebruik van een versterker in de huiskamer  (tv 1) en versterker op zolder (tv 2).

Beide tv's direct verbonden met de versterker.

Reputatie 7
Badge +15

@leffe02 Goed dat je je vraag op het forum stelt. Uit je post begrijp ik dat je tv ontvangers door middel van een "versterker" aangesloten zijn. Zou het kunnen dat je hiermee bedoelt dat je gebruik maakt van een draadloze verbinding set? Dus een witte adapter achter iedere tv in het stopcontact en 1 bij de Experiabox? En krijg je wellicht ook een foutmelding of blijft het beeld enkel haperen? Ik hoor het graag! 

Ik maak gebruik van KPN versterkers waarop de tv's bekabeld zijn aangesloten. De klacht is het meest duidelijk wanneer ik een opgenomen tv-programma kijk en mijn partner een tijdschrift download of een update uitvoeren van een app. Het beeld hapert dan flink of valt even weg.

Reputatie 5
Badge +4

@leffe02 Zijn uw “KPN versterkers” aangesloten op het stopcontact en branden daarna alle lampjes groen?

    De versterkers zijn aangesloten op het stopcontact en de lampjes branden volgens de handleiding blauw.

Reputatie 5
Badge +4

@leffe02OK, dat zijn overigens geen versterkers. Uw signaal loopt nl. nu via het stopcontact, en dat is inderdaad erg storingsgevoelig. Zitten ze bijv. niet in de zelfde lichtnet groep dan blijft u problemen houden.
Alleen met UTP (netwerk) kabels rechtstreeks vanaf het modem naar de beide kastjes zal het probleem echt oplossen. Is dat mogelijk zonder al teveel ‘gehak en geboor’?

om misverstand te voorkomen het signaal loopt (al sinds enkele jaren) via KPN WiFi Versterker DualBand, direct aangesloten op de modem. Er is nooit iets gewijzigd in het systeem en ook nooit eerder zo'n tv storing gehad. Wel regelmatig (vooral in het weekend) traag internet.

Reputatie 7
Badge +15

@leffe02 Het klinkt alsof er dan onvoldoende breedband beschikbaar is om de opname of het televisiesignaal uit te zenden. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een laptop even aan te sluiten op de kabel waarmee de tv ontvanger nu aangesloten is en zou er dan een speedtest uitgevoerd kunnen worden? Het handigst is om dit uit te voeren op het moment dat het probleem zich voordoet. Ik ben dan benieuwd welke snelheid er gehaald wordt. Zou je de resultaten hier kunnen delen? 

speedtest uitgevoerd

Normaal: download 94,7, upload 27,9

Bij haperend beeld: download 79,7, upload 23,5

Het uitvoeren van de speedtest geeft een haperend/stilstaand beeld net als bij een storing. Ik neem aan dat dit bij het uitvoeren van een test gebruikelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +15

@leffe02 Dit zou (meer dan) voldoende snelheid moeten zijn om tv mee te kijken. Dat het beeld bij een speedtest hapert kan inderdaad gebeuren. Is er een mogelijkheid om 1 van de tv ontvangers direct met een kabel op de Experiabox aan te sluiten? Ik ben namelijk benieuwd of het probleem zich dan nog voordoet, zo kunnen we toch uitsluiten of het aan de versterker kan liggen. 

ik gebruik op de begane grond en zolder een versterker. Het is lastig om de laatste test uit te voeren. Waar ik soms ook last van heb is dat het beeld niet altijd synchroon loopt met het geluid (een fractie). Ik wissel dan even van zender om dit te corrigeren. Ik kijk het nog even aan of zoek een andere oplossing.

In ieder geval dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +15

@leffe02 Graag gedaan natuurlijk. Ik hoop dat het op een andere manier op te lossen is. 

Tijdens een storing een nieuwe test gedaan. Tijdens het tv kijken heb ik een aantal app's geüpdatet op mijn tablet waarop het tv-beeld kort stil komt te staan en gedurende het proces de tv blijft haperen. Speedtest op dat moment 46 Mbit/s. Zijn er mogelijkheden om de situatie stabiel te krijgen?

ik gebruik op de begane grond en zolder een versterker. Het is lastig om de laatste test uit te voeren. Waar ik soms ook last van heb is dat het beeld niet altijd synchroon loopt met het geluid (een fractie). Ik wissel dan even van zender om dit te corrigeren. Ik kijk het nog even aan of zoek een andere oplossing.

In ieder geval dank voor het meedenken.


Hallo @leffe02 , in de tv-decoder bij geluidsinstellingen kun je de synchronisatie aanpassen.

 

?

?

Hallo @leffe02 , wat is er niet duidelijk?

Het betreft het probleem sinds september van een haperend/stilstaand tv-beeld als op de ene plek tv wordt gekeken en op een andere plek een automatische updates worden uitgevoerd op de tablet of de PC wordt opgestart. Nooit eerder last van gehad. Speedtest op het moment van de storing 46 Mbit/s. Mijn vraag is of er mogelijkheden zijn om de situatie weer stabiel te krijgen?

Badge +19

Wil je toch een keer proberen te testen met de ontvangers direct aan te sluiten op het modem? Liefst met een nieuwe of andere kabel. Om uit te sluiten dat het aan de versterker of aan de kabel ligt. 

Reputatie 7
Badge +15

@leffe02 Het zou inderdaad mooi zijn als je één van de ontvangers bekabeld aan zou kunnen sluiten, zodat we een aantal zaken kunnen uitsluiten. De verbinding die de woning binnen komt is namelijk wel goed, dus het lijkt alsnog er achter de Experiabox iets mis gaat. De suggestie die @Jan-D doet voor het geluid is ook een goede.