Beantwoord

hapering in beeld en geluid.

  • 12 November 2019
  • 14 reacties
  • 228 keer bekeken

Regelmatig deze klachten, alle kabels zijn goed aangesloten modem op nieuw reset ontvanger aan / uit. Gaat even goed maar komt zo terug.

Wat kan dit zijn, wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 November 2019, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @BartjeBartje . Welkom op het forum.

Niets vervelender dan dat. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten. 

Voor mijn beeldvorming: De itv tuner is rechstreeks met een kabel op de experiabox aangesloten toch? Er zit geen zogenaamde draadloze verbindingset tussen?

profiel aangepast Erwin

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dat de laatste tijd ook veel meer weer (was heel lang goed gegaan).

Ik heb vanmorgen alles gereset, dus hopelijk ben ik er dan weer even van af.

Dus glasvezel modum, experia box en IPT tv ontvangen gereset. 

Ik gok dat het aan een update ligt van KPN.

Reputatie 7

profiel aangepast Erwin

Helaas geen antwoord op de vraag die Erwin gesteld heeft en die toch wel redelijk cruciaal is.

Hallo Joop

Ik heb geen glasvezel, maar ik word er een beetje zat van om om de zoveel tijd alles weer te moeten herstellen en altijd op momenten dat het mij niet past.

 

Reputatie 7

En nog altijd geen antwoord op de vraag van Erwin.

Nee het blijft stil.

 

Reputatie 7

Nee het blijft stil.

Klopt, we wachten nog steeds op een antwoord van je!!!

 

Voor mijn beeldvorming: De itv tuner is rechstreeks met een kabel op de experiabox aangesloten toch? Er zit geen zogenaamde draadloze verbindingset tussen?

 

Hoe zo? Ik heb mijn profiel aangepast wat Erwin vroeg en hem een bericht gedaan. Ik ben idd bekabeld aangesloten maar de bedoeling is draadloze set toe te passen omdat ik nu een kabel door de kamer heb liggen, die graag kwijt wil.

Reputatie 7
Badge +20

Opname van gisteren stottert af en toe.

Had gisteren alles gereset.

is het probleem weer terug?

Reputatie 7

Ik ben idd bekabeld aangesloten maar de bedoeling is draadloze set toe te passen omdat ik nu een kabel door de kamer heb liggen, die graag kwijt wil.

Kijk dat is dus het antwoord wat nog niet gegeven was. @Erwin_ zal vast en zeker je lijn eens gaan bekijken om te zien of daar wellicht storingen op te zien zijn.

Persoonlijk zou ik overigens nooit voor een "draadloze" verbdindingsset kiezen, als er een bron van haperingen is, dan zijn het die sets wel. Als je nog ergens een telefoonsnoer door een electriciteitsbuis hebt lopen, overweeg die dan te vervangen door een netwerkkabel.

Hallo Joop

Nog geen problemen weer gehad. Hoe denk jij over een draadloze set?

 

Hoi

@BartjeBartje . Fijn om te lezen dat het al een tijdje goed gaat. 

Ik begrijp dat je overweegt om een DVS te gaan gebruiken. Dat kan prima werken maar als het niet werkt is het een lijdensweg.

Mijn advies zou zijn om het bonnetje goed te bewaren en het een tijdje grondig te testen. Als het niks is, kun je altijd voor de garantie gaan. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Joop

Nog geen problemen weer gehad. Hoe denk jij over een draadloze set?

 

Het volgende antwoord is mijn persoonlijke mening, ik weet dat enkele op dit forum hier heel anders over denk en dat mag natuurlijk. 

 

Persoonlijk ben ik groot voorstander van vaste bekabeling.

Als dat mogelijk is, trek dan overal CAT5E kabels (of zoals ik CAT6 kabels)

Het is 100% zeker storing vrij en het kost ook geen extra energie (die draadloze dingen gebruiken toch 5 watt)

 

Kan dit niet, dan ken je MOCA gebruiken en via de coax kabel het signaal verzenden.

(je kan de coax kabel ook door een CAT5 of 6 kabel vervangen natuurlijk).

 

Als het echt niet anders kan, weet ik dat de nieuwste draadloze versies via het 230 volt netwerk beter zijn dan vroeger. 

Â