Beantwoord

HBO GO in het buitenland

• 19 juli 2012
  • 4 reacties
  • 13463 keer bekeken

Ik ga binnenkort op vakantie en zou het wel fijn vinden HBO GO in het buitenland te kunnen bekijken, de dienst is uiteraard alleen in Nederland beschikbaar, ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik hier voor deze vraag zou moeten zijn, maar weet iemand hoe een proxy oid in te stellen in het buitenland zodat HBO GO denkt dat ik in nederland ben en alsnog kan genieten van deze oh zo fantastische dienst?

Ik heb helaas zelf weinig kaas gegeten van het hele proxy gebeuren.

icon

Beste antwoord door ArjanEHV1983 26 juli 2012, 10:34

Ik sluit me hierin volledig bij demie1000 aan.

Technisch is het mogelijk maar dat vereist vooral eigen speur en knutselwerk.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste rhazael,

Kan je vanaf je KPN aansluiting HBO Go via de computer bekijken? Enkel als dit mogelijk is zijn er technisch wel wat oplossingen te verzinnen zodat je vanaf een extern adres via jou thuisaansluiting toch op een PC kan kijken. Indien je dit nu al niet via de PC kan kijken (heb het pakket niet dus weet dat verder niet) is dit onbegonnen werk.

Ik weet niet vanuit welke locatie in het buitenland je eventueel tv via je thuisnetwerk zal willen bekijken. Hou er wel rekening mee dat veel WiFi netwerken van hotels en campings vaak niet voldoende bandbreedte hebben om überhaupt een goede videostream op te zetten. Als deze stream dan nog eens via een Nederlandse DSL aansluiting moet komen is dat niet bepaald prettig kijken.
Yup ik kan het via mijn eigen thuisaansluiting kijken, volgens mij zelfs overal in Nederland, op mijn werk werkt het ook (werk heeft overigens KPN aansluiting, weet niet zeker of dat uitmaakt) , ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het overal in Nederland werkt.

Het is echter wel zo dat je maar 1 laptop/computer 1 tablet en 1 mobiel tegelijk kan gebruiken, maar die kun je registreren en de-registreren (<-wss is dat geen woord maarja :p) bij je HBO GO account.

Overigens de DSL verbinding waar ik het ga doen is een 15mb aansluiting dus dat is wel te doen.

Is het echter niet gewoon mogelijk om te "faken" dat ik in Nederland ben ofzo?

Reputatie 6
Badge +7
technisch gezien kun je zelfs faken dat je op je thuisnetwerk zit ik ga dit alleen natuurlijk niet hier neerzetten 😃 google maar eens en je vind genoeg 

Reputatie 3
Badge +4
Ik sluit me hierin volledig bij demie1000 aan.

Technisch is het mogelijk maar dat vereist vooral eigen speur en knutselwerk.

Reageer