HD Glas hapert bij terug spoelen

• 31 december 2014
  • 34 reacties
  • 864 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds kort heb ik HD Glas, maar als ik een programma een stukje terug spoelt en weer afspeelt dan hapert de uitzending, ik moet hem dan stoppen en weer opnieuw starten en dan speelt hij wel soepel af, het lijkt mij niet de bedoeling van HD Glas, iemand hier ook last van of heb ik een slechte tuner? Het is de laatste nieuwe type overigens.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Ik hoop dat ik de HD glas zenders ook snel heb.

Ik heb de HMB2260 en daar blijkt een probleem mee te zijn momenteel.

Wordt binnen een paar weken, gelukkig opgelost.

Dus moet ik nog even wachten.

Maar jouw probleem.

Dit heb ik ook met de huidige HD zenders.

Ik weet dat KPN ervan af weet en dat ze eraan werken.

Als ik pauzeer en weer op weergave klikt, loopt hij verder soepel.

Ik hoop snel van KPN te mogen horen, dat ze dit probleem hebben opgelost.

Het is wel vreemd, vooral omdat na pauzeren of stopzetten de opname daarna wel soepel loopt.

Reputatie 1
Badge
het blijft techniek en dat kan defect gaan,maar dit soort problemen mogen toch niet voorkomen, zeker niet als ze zeggen het na een paar weken opgelost hopen te hebben, datis zo rekbaar, de rekening komt wel iedere maand, ik pik het niet en wil snel een oplossing.

Reputatie 7
Badge +13
danny47, helemaal met je eens.

laten we hopen dat KPN het probleem snel gevonden heeft.

Tot die tijd, even deze noodoplossing.

Gelukkig werkt dat.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Danny,

Goed je weer te zien op het forum.

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Even ter controle dit doet zich alleen voor bij de nieuwe HD glaszenders (range 661 tot 670)? Of komt het bij jou ook voor bij de overige HD zenders (range 701 tot 725)? Wanneer je de tv-ontvanger reset volgens dit stappenplan blijft de verstoring dan terugkomen?

Nienke

Reputatie 1
Badge
Hoi, het komt inderdaad alleen op de zenders 661 t/m 670 voor en ik heb de tuner volgens stappenplan gereset, zonder resultaat.

Reputatie 1
Badge
Wel jammer dat ik geen enkele reactie meer krijgt van de kpn forum ( Nienke in dit geval ) ik heb inmiddels wel contact gehad met de servicedesk van kpn en een monteur thuis gekregen, echter de beste man had nog nooit van HD Glas gehoord!! Bij mij thuis heb ik hem een artikel laten lezen over hd glas die 2 december 2014 werd uitgerold. Het probleem was ook niet bekend en toen de monteur binnen was had ik het probleem op dat moment ook niet ( zal je altijd zien ) hij heeft een nieuwe tuner gegeven en die zapt wel iets sneller, maar het haperen is weer gewoon terug. Kpn komt met een nieuw produkt op de markt, maar het werkt niet goed, ze kunnen beter eerst een testfase uitvoeren ( dat zullen wel gedaan hebben, maar veel te kort denk ik dan ) Je hoeft er weliswaar niets extra's voor te betalen, maar toch, als je iets aanbied, bied het dan goed aan........

Reputatie 6
Badge +12
Hoi danny47,

Mijn excuses! Tot mijn spijt heb ik je bericht gemist. :(

Wat apart dat de monteur nog niet eerder vernomen heeft van HD-glas. Ik ben het er helemaal eens dat een product goed hoor te werken. Inmiddels heb een melding doorgezet naar de betreffende afdeling die over HD Glas gaat. Bij terugkoppeling zal ik je hierover informeren. Het kan zijn dat ze eerder telefonische contact met jou opnemen  voor aanvullende vragen of controle dat de zenders niet langer haperen.

Nienke

Reputatie 1
Badge
De monteur heeft gisteren contact opgenomen, er was een firmware update uitgevoerd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost, de hd glas zenders blijven haperen bij het terugspoelen en dan afspelen. Wat nu? Korting op mijn factuur stel ik voor?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Ik val even in voor Nienke, zij is vandaag even afwezig. Jammer te horen dat het probleem nog niet opgelost is. Ik kan je hier echter geen korting voor geven. De programma's zijn verder via de reguliere HD zenders wel goed te zien. Dat wil niet zeggen dat we hier verder niets aan doen. We blijven hier natuurlijk mee bezig, het behoort wel gewoon te werken. Omdat Nienke hier al dieper inzit ga ik hiervoor echter even met haar in overleg wat we nu het beste kunnen doen. Zij of ik komt daar zo snel mogelijk op terug.

Groet,

Erik

Reputatie 7
danny47 schreef:
Wat nu? Korting op mijn factuur stel ik voor?

Dat zou ik een mooie vinden. Ik heb geen glasvezel en dus ook geen HD Glas zenders. Maar ik betaal wel net zoveel als iemand met glasvezel én HD Glas zenders. Kan ik ook korting krijgen? Of nog beter: direct een glasvezelaansluiting? (Op dat laatste weet ik helaas het antwoord wel).

En dan zijn er nog mensen met een oudere ontvanger die ook nog geen HD Glas zenders hebben. Krijgen die ook allemaal korting?

Reputatie 1
Badge
Henk werkt vast bij de KPN, je vergelijk slaat nergens op, ik betaal wel voor glasvezel met zijn bijbehorende diensten, als daar iets aan wordt toegevoegd ga je er vanuit dat het werkt. Dat is hetzelfde dat als je gratis 10 zenders toevoegd, maar ze werken niet, moeten we dat zomaar pikken dan, maar ik heb van de KPN wel een zinnig antwoord gehad en die korting op mijn faktuur is maar bij wijze van.....

Reputatie 7
Wat betaal jij extra dan voor "glasvezel met zijn bijbehorende diensten" dat ik niet ook voor DSL betaal? En hoe zit dat met mensen die ook betalen voor "glasvezel met zijn bijbehorende diensten" maar een oudere ontvanger hebben en dus ook (nog?) geen HD Glas zenders hebben. Was HD Glas al beschikbaar op het moment dat jij je abo afsloot?

Ik betaal hetzelfde voor mijn DSL-abo als jij voor je glasvezel-abo (tenzij jij de extra optie 100/100 of 500/500 hebt) maar ik moet het doen met hooguit 26/4 Mb/s, zonder uitzicht op verbetering of extra snelheids opties; en zonder HD Glas zenders. En met een (serie) opname systeem dat bij mij regelmatig niet goed werkt. Daarbij vergeleken is een hapering op HD Glas zenders eigenlijk een luxe probleem! Is het dan zo vreemd dat ik vind dat ik (en vele DSL-gebruikers met mij) achtergesteld worden en eigenlijk een korting zouden moeten krijgen, niet eens "bij wijze van....." ...

Natuurlijk vind ik ook dat als een provider iets aanbiedt dat zonder verstoringen zou moeten werken. Maar ik hoop dat het oplossen van de problemen met (serie)opnemen (waarvoor immers geen alternatief is, zoals dat er wel voor de HD Glas zenders is) een hogere prioriteit krijgen.

En nee ik werk niet voor, noch word ik betaald door KPN.

Reputatie 7
Ik kan mij bijna volledig vinden in het bericht van Henk2304.

Ik heb al eerder gepleit voor sterker gestaffelde prijzen voor de Internet verbinding op basis van de werkelijk gerealiseerde snelheid en niet op basis van de theoretische snelheid van het abonnement.

Ik snap dat dit dan weer "een aanslag" is op de omzet van KPN en de eenvoud van de administratieve procedures, maar...

Voor een ADSL/VDSL abonnement betaal je inderdaad even veel als voor het overeenkomstige glasvezel abonnement. Het verschil is echter dat je bij glasvezel hierbij een snelheidsgarantie krijgt en op ADSL/VDSL niet!

Ook als bij een ADSL/VDSL abonnement uiteindelijk blijkt dat je maar 26Mbps binnen krijgt (zoals Henk2304) of nog minder (voorbeelden te over), blijf je wel betalen voor de "abonnementssnelheid" van 50Mbps.

Daar zit een "oneerlijkheidsfactor" in waar je mijns inziens als provider wel iets aan zou moeten doen.

Laat onverlet dat KPN natuurlijk, ongeacht de abonnementsvorm, gewoon goede diensten moet leveren, dus geen haperende TV, een opnemen pakket dat gewoon werkt, etc.

Reputatie 1
Badge
Ja maar Henk, met alle respect, ik snap jou probleem wel, maar ik heb toch een ander probleem: ik had gewoon adsl, ik heb later glasvezel "gekocht", voor een meerprijs. Ik heb KPN compleet "gekocht" en daar zitten exra diensten bij zoals gratis HD plus pakket, extra korting op 2 mobiele abo's, dat heb ik allemaal "gekocht". Dat de HD tuners bij lange na nog niet perfect werken, daar heb ik het nog niet eens over, ik heb al 6 nieuwe tuners gekregen, ook geen probleem, er zijn al 2 monteurs bij mij binnen geweest, die het niet op kunnen lossen, nog steeds niet zo erg. Deze laatste nieuwe tuner die ik 4 dagen in huis heb, valt weer om de paar uur uit ( nee, niet door een verkeerde timerinstelling ), kan ook nog steeds gebeuren, maar nu ik hele mooie hd glas programma's kan kijken (want die zijn echt veel mooier van kwaliteit ) maar die kan ik niet goed gebruiken omdat het steeds verstoord, mag ik toch wel iets van zeggen? Voor mijn abo van bijna 100 euro per maand mag je wel iets meer verwachten.

Reputatie 7
Natuurlijk mag je daarover iets zeggen. Vooral doen en blijven doen zou ik zeggen. Het ging mij vooral om de - inmiddels door jezelf ietwat genuanceerde - opmerking over korting, waar je imho eigenijk "allen maar" last had van een "luxe probleem", zoals ik al aangaf.

Tegenwoordig geldt er voor glasvezel geen meerprijs meer, je sluit een bepaald abo af (Instap, Standaard of Premium) en als er glas ligt wordt het daarover geleverd en anders over koper, voor de prijs maakt dat niet meer uit.

Ook ik wist ten tijde van het afsluiten van het abo wat me te w8en stond (er werd zelfs maar 20 Mb/s aangeboden, dus ik mag nog niet klagen). Dus ik heb ook niet echt recht van spreken op dat gebied.

Wat bedoel je met Compleet "gekocht". Compleet is "gratis" als je aan een aantal voorwaarden voldoet, maar dat weet je wel hoop ik en ik neem aan dat je het overdrachtelijk bedoeld. En verder kun je de HD Glas zenders ook krijgen bij het Instap abo (iets van € 40 dacht ik zo uit m'n hoofd), ook in combinatie met Compleet. Ik heb Standaard en ben ook Compleet.

Dat jij je abo opgeleukt hebt met allerlei opties (6 ontvangers, lees ik dat goed of heb je er tot nu toe al 6 "versleten"? Ik heb er "maar" 2, ook nog een nadeel voor DSL-klanten) staat je volkomen vrij. Wat ik bedoel te zeggen is dat iemand met veel opties voor € 100 niet meer of minder recht van spreken heeft dan iemand met een abo van rond de € 40, als diensten niet (goed) werken (je hebt wel meer onderdelen waar problemen mee kunnen zijn natuurlijk :manwink:).

En nog steeds vind ik dat KPN moet zorgen dat de diensten die ze aanbieden goed werken, voor mij, maar ook voor jou. Ik ben dus ook wel benieuwd of en zoja wanneer je probleem van terugspoelen bij HD Glas (daar gaat dit topic toch over) wordt opgelost. Laat je dat dan nog wel ff hier weten?

Reputatie 1
Badge
Met compleet bedoel ik dat als je itv en een mobiel(tjes) abo heeft, je een abo "compleet" kan krijgen, maar je betaald er wel voor uiteindelijk. Je krijg wel 10 euro korting op ieder mobiel abo. Je bent dan

"kpn compleet", zo heet het abo, tegenwoordig "familie" geloof ik. Wat tuners betreft heb ik er inderdaad al 6 versleten en de 7e is in aantocht binnenkort denk, deze is namelijk vandaag al 3 keer uitgevallen terwijl ik radio luisterd. Ik hou jullie zeker op de hoogte van het vervolg, overigens pakt de servicedesk het wel serieus op, maar een oplossing is er vooralsnog niet en je heb gelijk dat mijn probleem een luxe probleem is vergeleken met anderen. Ik heb een up-en download snelheid van 86 Mb/s van de 100.

Reputatie 7
Badge +28
Hey Danny,

Ik zie hier dat je gisteren ook gebeld bent door de technische dienst? Wat is daar uitgekomen?

Je geeft ook aan dat je huidige tuner regelmatig uitvalt bij het radio luisteren. is dat nog steeds zo? Wat doet hij dan precies? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij dit doet, dus in dat geval zou ik hem inderdaad graag met je omruilen.

Groet,

Erik

Reputatie 1
Badge
Hoi de TD heeft niet veel kunnen doen, de klacht diende op dat moment niet voor, we hebben toen afgesproken om het aan te zien, omdat ik een nieuwe tuner kreeg. Deze tuner loopt steeds gedurende een programma vast, eerst wordt het geluid slecht en dan bevriesd het beeld en moet ik hem opnieuw opstarten. Daar heb ik nog steeds last van u.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Dat is minder leuk. Begrijp ik dan goed uit je bericht dat je ontvanger nog omgewisseld moet worden? Zo ja, zou je me dan in privébericht je 06-nummer en een aantal dagdelen willen sturen waarop het zou uitkomen dan plan ik het in en kijk we van daar uit verder op zoek naar een oplossing.

Groet,

Erik
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Ik heb een omruil ingepland, zie het privébericht voor de details. Graag hoor ik na afloop of je verbetering merkt!

Groet,

Erik
Reputatie 1
Badge
Hoi, bedankt voor de omruiling, ik heb de tuner inmiddels 1 dag in gebruik, maar het probleem van haperen is nog steeds niet opgelost helaas.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Wat jammer dat de nieuwe ontvanger niet helpt 😞 Kun je nog even kort beschrijven welke problemen deze ontvanger nu geeft (vergeleken met de oude)? Dan schiet ik opnieuw een melding in naar de technische dienst. 

Met vriendelijke groet,

Erik
Reputatie 1
Badge
Als je tijdens een programma terug spoelt en weer op afspelen zet, hapert het beeld en soms wel en soms geen geluid erbij, als je dan het programma stopt en weer afspeelt gaat het wel goed

Reputatie 7
Badge +28
Hey Danny,

Even een korte update. Ik heb nog geen melding aangemaakt, dit omdat er op het moment nog een algemene melding openstaat betreffende iTV problematiek. Dat leidt er dan toe dat als ik de melding voor jouw inschiet, hij naar grote waarschijnlijkheid gesloten wordt als zijnde onderdeel van het algemene probleem. 

Ik stel dan ook voor even het weekend af te wachten, dan kan ik maandag de status controleren, en indien nodig, alsnog een melding voor jou aanmaken.

Groet,

Erik

Reputatie 1
Badge
Dat is prima, bedankt voor je update.

Mvrgr

Reageer