HD Glas hapert bij terug spoelen

• 31 december 2014
  • 34 reacties
  • 864 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Danny,

Ik heb nog geen melding kunnen aanmaken voor de technische dienst. Ik heb echter wel wat verder navraag gedaan, en zodra ik daar antwoord op krijg, hoor je van me.

Groet,

Erik

Reputatie 1
Badge
oke bedankt, het is nog steeds slecht, ook beelden die ik live kijkt hapert ook op de hd glas zenders

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Ik heb mail teruggehad vanuit het team dat zich bezighoudt met HD Glas. Het antwoord voor nu is helaas dat de haperingen kunnen voorkomen, en dat er nog geen directe oplossing is. Wel hebben zij hier wat meer signalen over gehoord, en zijn ze aan het uitzoeken hoe ze dit kunnen verhelpen.

Helaas betekent dit dat we op dit moment niets anders kunnen doen dan afwachten.

Groet,

Erik
Reputatie 1
Badge
 jammer dat het nog niet goed werkt, bedankt voor de update

Reputatie 7
Badge +13
Bij mij hapert opname HD glas ook.

Meestal spoel ik eerst een stukje vooruit naar het begin.

Daarna play.

Als ik hem stopzet of pauze en daarna weer play, dan loopt de opname verder helemaal goed.

Beeld is echt perfect moet ik zeggen.

Reputatie 2
Badge
Ook hier problemen met opnames van HD Glas zenders. Wanneer we een opname starten en we een stuk verder willen spoelen lijkt het alsof geluid en beeld niet in sync komen en wordt het één grote blokkendoos. Dit treedt sinds deze week op, daarvoor is het mij niet opgevallen.

Hopelijk kan het probleem snel worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +13
avalon88, loopt het bij jou wel goed, als je hem stopzet of pauze en daarna weer spelen?

Zo doe ik het momenteel, totdat het probleem opgelost is.

Ik heb dit alleen bij de HD glas zenders.

Bij de andere HD zenders 7xx, heb ik dit probleem niet meer.

Bij mij helaas ook dezelfde problemen. Bij opnames loopt vooruitspoelen naar het begin van het programma ook zeer moeizaam. De groene balk lijkt eerst mee te bewegen maar klapt weer terug als je op play drukt. Spoelen op de HD glas zenders werkt bij mij vooral slecht bij de hogere spoelsnelheden en met minuten vooruit lukt eigenlijk al helemaal niet. Heeft dit misschien met de hogere bitrate te maken? Is deze bitrate variabel? Misschien dat de decoder hier nog niet goed mee om kan gaan oid.

Reputatie 1
Badge
De KPN heeft gewoon nog geen goed werkend produkt op de markt gezet. Voorstel is om dit soort nieuwe produkten eerst bij een selecte groep kpn's uit te proberen en het dan landelijk aan te bieden, ik weet dat een aantal mensen weer zeggen dat het toch gratis is, maar je kan een hoop verwarring en frustratie en slechte naam voorkomen als je het eerst goed test. Ik heb bijvoorbeeld mijn universele afstandbediening zo geprogrammeerd dat hij automatisch de HD Glas zenders pakt en opneemt, nu kan ik het weer omzetten naar "gewoon HD", omdat het niet lekker werkt, het loont namelijk de moeite wel om van HD naar HD glas te gaan wat kwaliteit betreft, daarom jammer dat het niet goed werkt, wereldschokkend allemaal? een nationale ramp? natuurlijk niet, er zijn grotere problemen met andere klanten van KPN, maar toch........

Reageer