Beantwoord

HD ontvanger

• 16 september 2017
  • 7 reacties
  • 463 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een HD-ontvanger VIP2952 met software 7.0.27_5
Hoe kan ik de automatische stand-by functie uitzetten?
De bedoeling is dat wanneer het televisietoestel ingeschakeld wordt ik onmiddellijk kan beginnen kijken zonder eerst de ontvanger te moeten inschakelen. Dit alles is nodig i.v.m. het gebruik met slimme stopcontacten in Smart Home.
Wanneer ik de ontvanger ook op zo'n slim stopcontact aansluit begint deze eerst instellingen en zenderlijsten op te staan en dat duurt te lang.
icon

Beste antwoord door Yzwynytje 19 september 2017, 07:57

Dat gaat niet door het schakelen van de voeding. Wel kan je iets met infrarood uithalen. Eventueel door een microcontroller op het zelfde stopcontact aan te sluiten en die iets met IR te laten doen. Nog makkelijker om die controller altijd aan te laten en direct te besturen met Homekit.
Bedankt allemaal,
Ik zal me er bij neer moeten leggen dat mijn hele 'smart home' een manueel (analoog) vlekje heeft.
De oplossing van Robin ga ik eens bestuderen want daar heb ik op dit moment niet veel kaas van gegeten.
Mocht er toch nog iemand zijn die een oplossing heeft: laat het zeker niet na deze hier te posten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
De ontvanger dient altijd op standby of op aan te staan, als je de spanning er af haalt dan duurt het opstarten erg lang, dat is normaal.
In standby haalt hij ook de updates op en als hij dus uit staat dan kan dat niet en gaat hij de updates ophalen als je de spanning er weer opzet.
Reputatie 7
Badge +31
Als steeds de stroom eraf gaat zal ie ALTIJD ca. 2 minuten nodig hebben om op te starten. Dat staat volkomen los van de automatische standby.

Heb je de ontvanger 24/7 op stroom, dan zal ie maximaal 2 seconden (!) nodig hebben om aan te gaan van uit standby. Dat is sneller dan welke tv ook.
Reputatie 7
Badge +18
Automatisch stand-by kun je niet uitzetten, minimaal 2 uur en maximaal 8 uur. Daarna gaat ie op stand-by. Dit heeft te maken dat het netwerk van KPN eventueel niet overbelast gaat raken, als iedere abonnee hun tv ontvanger 24/7 aan laat staan.
Ja, dit begrijp ik allemaal wel maar om het te verduidelijken wat ik wil vertel ik wat de bedoeling is:
ik heb in Apple Homekit verscheidene 'scenes' aangemaakt. Één van die scenes is televisie kijken. Wanneer ik deze scene kies worden met één druk op de knop een hele reeks handelingen gelijktijdig uitgevoerd. In dit geval gaat dan de verlichting in een bepaalde modus, de surround installatie gaat aan en het televisietoestel schakeld in. En daar knelt het schoentje: de HD-ontvanger staat dan nog steeds in standby. Wil ik deze samen met de rest van de toestellen automatisch aanschakelen moet ik deze dan achter een slim stopcontact steken maar dan duurt het een tijdje eer hij opgestart is. Vandaar dat in dit geval het beter zou zijn dat de ontvanger niet in standby gaat.
Maar dat kan dus niet begrijp ik nu.☹
Reputatie 7
Badge +30
Dat gaat niet door het schakelen van de voeding. Wel kan je iets met infrarood uithalen. Eventueel door een microcontroller op het zelfde stopcontact aan te sluiten en die iets met IR te laten doen. Nog makkelijker om die controller altijd aan te laten en direct te besturen met Homekit.
Reputatie 7
Voor de radiozenders kun je auto standby wel uitschakelen, voor de tv-zenders niet. Wellicht dat je daar nog wat mee kunt.
Bedankt allemaal,
Ik zal me er bij neer moeten leggen dat mijn hele 'smart home' een manueel (analoog) vlekje heeft.
De oplossing van Robin ga ik eens bestuderen want daar heb ik op dit moment niet veel kaas van gegeten.
Mocht er toch nog iemand zijn die een oplossing heeft: laat het zeker niet na deze hier te posten.

Reageer