Beantwoord

HD ontvanger draadloos aansluiten

• 5 april 2018
  • 7 reacties
  • 5099 keer bekeken

Ik heb een Arris HD ontvanger gekregen bij Interactieve TV, Internet en Bellen pakket. Deze HD ontvanger wil ik graag draadloos aansluiten, omdat ik geen mogelijkheid heb om bedrading naar TV's te trekken.

Ik zou graag van een andere oplossing gebruik maken dan het DVS (Draadloze Verbindings Set) pakket dat via stopcontacten loopt. Is het ook mogelijk om een netwerk adapter op de Arris HD ontvanger aan te sluiten via de USB poort die deze aan de achterzijde heeft?

Beide TV's zijn smart TV's en zijn aan het wifi network in huis gekoppeld en dat werkt perfect (Netflix en youtube zonder haperingen). De HD ontvanger zou toch met een netwerk adapter draadloos op de wifi aangesloten kunnen worden in plaats van via netwerkkabel?

Iemand enig idee of dit mogelijk is?
icon

Beste antwoord door BesPet 17 april 2018, 14:37

Dag wjb en Susan,

Ik heb het bezoek van de installateur vorige week afgewacht en de oplossing was simpel.

De installateur heeft de UTP kabels door de COAX buizen getrokken door de UTP kabels met sterk tape aan de COAX kabels te plakken en daarna de COAX kabels uit de buis te trekken. Daarmee is toch de beste oplossing gerealiseerd.

Dank voor jullie reacties.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi is ik heb dezelfde vraag mbt to het draadloos aansluiten van der interactieve tv box. Ik heb nog een extra Apple Airport Extreme en kan daarmee een speciaal wifi netwerk aanmaken (en bv met een restrictie op MAC adres van de tv box de toegang voor andere apparaten onmogelijk maken).

De vraag is nu kan ik mbv die Airport bij de tv de interactieve tv box aansluiten.
Heb nl geen mogelijkheid om een ethernet kabel te trekken naar het tv punt of gebruik te maken van de DVS (onvoldoende stopkontakten ivm inbouwkast)

Hallo @Pati01 ,
wat jij wilt gaat niet lukken, het kan alléén met een netwerkkabel of via powerlines over stopcontact.
Draadloos is technisch niet mogelijk.
Door de wisselende kwaliteit van het wifi signaal kan een kwalitatieve tv ontvangst ook niet gegarandeerd worden, dat doet KPN trouwens ook niet bij tv kijken via de powerlines, omdat het stroomnet ook te wispelturig is.
Persoonlijk kijk ik tv via de powerlines en heb zo goed als zelden verstoringen.
Hoi is ik heb dezelfde vraag mbt to het draadloos aansluiten van der interactieve tv box. Ik heb nog een extra Apple Airport Extreme en kan daarmee een speciaal wifi netwerk aanmaken (en bv met een restrictie op MAC adres van de tv box de toegang voor andere apparaten onmogelijk maken).

De vraag is nu kan ik mbv die Airport bij de tv de interactieve tv box aansluiten.
Heb nl geen mogelijkheid om een ethernet kabel te trekken naar het tv punt of gebruik te maken van de DVS (onvoldoende stopkontakten ivm inbouwkast)
Dag wjb en Susan,

Ik heb het bezoek van de installateur vorige week afgewacht en de oplossing was simpel.

De installateur heeft de UTP kabels door de COAX buizen getrokken door de UTP kabels met sterk tape aan de COAX kabels te plakken en daarna de COAX kabels uit de buis te trekken. Daarmee is toch de beste oplossing gerealiseerd.

Dank voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo BesPet, welkom op het Forum!
Ik zie dat je al een uitgebreid antwoord hebt ontvangen van wjb. Bekabeld werkt inderdaad het beste, maar indien dat echt niet mogelijk is is de draadloze verbindingsset echt wel een goeie oplossing. Dan ben je met een eenmalig aanschaf van 3 adapters (voor 2 televisies) ook klaar. Bij eventuele problemen kunnen we je dan ook helpen en ondersteuning bieden, dat is ook wel fijn om te weten 🙂
Reputatie 7
Je kunt best meerdere ontvangers op één wifi accesspoint aansluiten, maar ook dan blijft het best een kostbare operatie.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om voor een "draadloze" verbindingsset te gaan. Nog beter is natuurlijk kabels trekken, maar als dat echt niet kan ...
Dag wjb,

Per ontvanger een aparte wifi adapter op een apart wifi accesspoint aansluiten is duur en kost veel werk lijkt me. De DVS klinkt dan toch als een makkelijker oplossing, ik denk dat ik daar dan voor ga.

Dank voor je reactie.
Reputatie 7
De USB poort van een TV ontvanger is alleen te gebruiken als voedingsbron.
TV ontvangers via wifi aansluiten is mogelijk, maar wordt door KPN verder niet ondersteund.
Gebruik daarbij wel altijd een apart wifi netwerk alleen voor de TV ontvanger(s) omdat het live televisie kijken ebruik maakt van zogenaamde IGMP multicasts. Die IGMP Multicasts zal naar alle op de wifi aangesloten apparaten verzonden worden. Dit zorgt er voor dat de wifi volledig vastloopt als er meerdere apparaten verbonden zijn. Door een apart wifi netwerk met daarop alleen de TV ontvanger vermijd je dit. Toch is er ook dan geen 100% garantie dat het vlekkeloos zal werken en persoonlijk zou ik dan toch echt voor een "draadloze" verbindingsset gaan, dat is mijns inziens stabieler en waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Wil je toch via wifi, dan zal je een apart wifi accesspoint moet aanschaffen en per TV ontvanger een wifi adapter waar een Ethernetkabel op aangesloten kan worden. Zelf heb ik dit in een lange tijd terug met een Netgear WNCE2001 getest en dat functioneerde.

Reageer