Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

HD ontvanger inbouwen (bluetooth / rf)

Ik zou graag weten of er een HD ontvanger beschikbaar is welke gebruikt maakt van Bluetooth of RF voor de afstandsbediening. Heb een prachtige TV wand gemaakt met een zwevend kastje waarin alle apparatuur zit maar de afstandsbediening komt niet door het deurtje:(:(:(

Ik heb nu een Arris kastje maar die doet het iig niet! De boxs van ziggo kun je wel inbouwen dus hopelijk heeft kpn ook een optie hiervoor?

Alvast dank voor de info.

Grt, mIke

12 Reacties

Reputatie 6
De 4K Ultra-HD ontvanger heeft bluetooth, maar die TV ontvanger is alleen nog t.b.v. een pilot aan een beperkte groep abonnees geleverd.
Daarnaast hoop ik dat KPN komt met bediening via het netwerk zodat je met een app op telefoon of tablet via wifi de TV ontvanger kunt bedienen. De technische standaarden zijn Internationaal vastgelegd en zo zijn mijn Sony televisies en Home Cinema Set ook al met generiek apps als Sure Remote te bedienen.

Heb je ook gedacht aan een IR extender zoals de Marmitek IR 100 USB?
Reputatie 6
Glazen deurtje maken 😉 :?
Reputatie 6
Welkom op het forum, Huize Kippenvreugd! Wat een leuke naam 🙂

Ik kan me voorstellen, met de moeite die je ervoor gedaan hebt, dat je de ontvanger graag verstopt in het kastje. Helaas hebben we op dit moment nog geen modellen met RF of bluetooth beschikbaar voor reguliere levering. Alleen de kleine 4K pilot heeft, zoals wjb al aangeeft, een ontvanger die met bluetooth kan. Is Peter's suggestie van een glazen deurtje nog een optie? Of een kleine opening in de voorkant ter hoogte van de sensor?
Reputatie 6
Toch lijkt me zo'n Marmitek IR 100 USB een elegantere oplossing.
Met een glazen deurtje moet ik dat kastje opgeruimd houden, dat gaat niets worden maar ik wil best meedoen met die 4k pilot hoor 🙂
Heb nu een kiertje gemaakt maar dat werkt niet altijd vanuit elke hoek. Toch maar zo'n Marmitek aanschaffen. Bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Mike
Zo das trouwens best een duur zendertje dat mamitek, €50 op te kunnen zappen is ook wat overdreven.:(
Weet iemand waar precies de sensor zit op de arris?
Reputatie 6
wjb schreef:

De technische standaarden zijn Internationaal vastgelegd en zo zijn mijn Sony televisies en Home Cinema Set ook al met generiek apps als Sure Remote te bedienen.

Bedoel je deze wjb: SURE Universal Remote for TV
Reputatie 6
HuizeKippenvreugd schreef:

Zo das trouwens best een duur zendertje dat mamitek, €50 op te kunnen zappen is ook wat overdreven.:(
Weet iemand waar precies de sensor zit op de arris?

Ik geloof hier:

Maar dat weet ik niet zeker.
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

wjb schreef:

De technische standaarden zijn Internationaal vastgelegd en zo zijn mijn Sony televisies en Home Cinema Set ook al met generiek apps als Sure Remote te bedienen.

Ja, die bedoel ik.
Reputatie 6
wjb schreef:

DennisSchreve schreef:

wjb schreef:

Ja, die bedoel ik.

Helaas niet compatibel met mijn apparatuur! Heb net gekeken, maar helaas! 😞
Reputatie 6

Reputatie 2
Jammer dat de usb van Arris niet bruikbaar is. Voor bij voorbeeld een bluetooth of 5Ghz wifi adapter...

Reageer