Beantwoord

HD-ontvanger schakelt niet tegelijk met tv in, wel uit.

  • 3 August 2019
  • 2 reacties
  • 260 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds jaar en dag gaat de HD-ontvanger tegelijk aan en uit met de tv als ik de tv aan/uit zet met de (witte) KPN-afstandsbediening.
Ik hoef de i-TV knop daarvoor niet te gebruiken.
Sinds vorige week gaat de HD-ontvanger niet meer tegelijk aan, wel uit.
Via helpdesk nieuwe ab gekregen, geen effect. Volledige softwarereset van ontvanger bood ook geen soelaas.
Wie herkent dit en heeft het opgelost?
Betreft Samsung tv serie 7000, met HDMI-kabel verbonden. Bediening tv met KPN ab gaat prima.
icon

Beste antwoord door PeterG 3 August 2019, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

De Interactieve ontvangers van KPN ondersteunen geeneens HDMI CEC. Dus héél apart dat ie aan (en uit) ging door alleen op de tv aan/standby knop te drukken.
Maar ach, de knoppen zitten pal naast elkaar op de afst.bed. dus het lijkt me geen groots probleem.

Ondanks TV met HDMI CEC moet ik hier tenminste voor beide apparaten altijd de beide knoppen bovenaan de afst.bed. gebruiken.

Ik herken dus juist je eerder geschetste situatie niet en dat zou bovendien met de kpn-ontvanger niet zo (moeten kunnen) werken.
Helaas kan ik het ook niet reproduceren (hier ook tv met HDMI CEC), dus hoe die eerdere situatie (...?) te herstellen zou ik niet weten.

Gelukkig zitten de standby knoppen voor tv en ontvanger naast elkaar (en dat is ook niet zomaar).
Reputatie 7
Badge +24
Hoi J, welkom op het forum.

Ik heb net als Peter hier geen verklaring voor, en daarmee bedoel ik geen verklaring waarom dit bij jou zo heeft gewerkt. De ontvanger hoort niet te reageren op de aan/uit knop die voor je tv bedoeld is, die functionaliteit kan ik ook niet voor je terughalen aangezien het nooit zo is bedoeld. Wat een mysterie. Gelukkig zitten die knoppen inderdaad naast elkaar. 🙂