Vraag

HD op 1

• 4 november 2017
  • 28 reacties
  • 1351 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Hoe ver staat met dat project woon in Sneek maar na maanden nog geen verandering

28 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Maar ze hebben het jaartal er niet bij verteld Chris 😂 🤣 😀 🐈

Als het voor 2025 afgerond is, zal het mooi meegenomen zijn.

Reputatie 7
@PeterG heeft blijkbaar lijntjes naar de moderators die jij en ik niet hebben. Ik heb de laatste maanden in ieder geval niets meer vernomen over de voortgang van de uitrol.
Reputatie 7
Ook ik ben heel benieuwd wat het percentage is van de abonnees die ondertussen HD op 1 heeft gekregen. Ik vind het ook beangstigend stil op dit front en het einde van dit jaar nadert met rasse schreden.
Wij hebben al enkele maanden HD op 1. Helaas hebben wij, als glasvezelabonnee, daar niet zo veel aan, voor ons wordt het pas interessant zodra HD-"Glas" op 1 komt te staan.
Reputatie 5
Badge +7
Het was de bedoeling dat eind vorig jaar (2016) de HD zenders al vooraan zouden staan. Daar is toen helemaal niks van terecht gekomen. En ik vrees dat ze het dit jaar wederom niet gaat lukken om dit project af te ronden.

Het is gewoon treurig dat het allemaal zolang moet duren.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @MachielAtsma
Goed dat je het vraagt, ik heb over de voortgang ook al maanden niks meer gehoord. Het project wordt in delen uitgerold en de verwachting is dat eind volgende maand iedereen over is .

Maar ze hebben het jaartal er niet bij verteld Chris 😂 🤣 😀 🐈
Reputatie 7
Bron is: KPN moderators (intern bericht)
Reputatie 7
Wat ik net hoorde uit betrouwbare bron is dat de uitrol al een tijdje terug is stil gelegd omdat er wat technische problemen zijn opgetreden bij koperklanten met lage snelheden.(welke bron heeft uit de school geklapt?). Maar wat ook klopt is dat het deze week weer is hervat 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @MachielAtsma
Goed dat je het vraagt, ik heb over de voortgang ook al maanden niks meer gehoord. Het project wordt in delen uitgerold en de verwachting is dat eind volgende maand iedereen over is (al betwijfel ik het ten zeerste omdat het al maanden stil is hierover qua cijfers van KPN) Het wordt op random basis uitgerold, dus je achternaam, postcode of woonplaats doen niet ter zake. Het is even wachten op een update vanuit KPN of afwachten.
Reputatie 7
Badge +10
bron.
Haha @wjb, nee ik wou weten hoe @PeterG kwam aan die cijfers dat er nog welke week een handje vol mensen werd omgezet. Omdat ik weet dat er een tijdje terug in een topic is gevraagd om cijfers hoe het ervoor stond, dit werd toen opgevraagd, maar er is nooit een reactie op gekomen naar mijn weten. Vandaar dat ik me afvroeg, als medewerkers al zwijgen, loopt dit project dan nog wel degelijk, of is het stilletjes in een hoekje het project aan het ''doodbloeden'' ?
Reputatie 7
Badge +10
(welke bron heeft uit de school geklapt?). Maar wat ook klopt is dat het deze week weer is hervat 😃
Verraad nooit een bron 🙂. Z'n groot geheim is het nou ook weer niet. 😛
Reputatie 7
Badge +10
Nou ben ik zeker snel aan de beurt met HD op een. Mijn buurman heeft hem al vanaf april ?. Maar wat maakt het eigenlijk verschil wij zitten op glasvezel. Maar ik weet dat koper anders is voor HD. Wat techniek aan gaat vind ik zeer interessant ?
Nummertjes.. 🙂 Nee voor fiber klanten is deze ronde nog niet interessant. Ik doe liever mee in de ''Glas'' ronde.. 😃
Reputatie 7
Badge +13
Voor mij alleen interessant als ook HD glas vanaf 1 is.
Anders heb ik HD kanalen op lage nummers en HD glas nog steeds vanaf 661.
En tot die tijd blijft 1 - 10 verborgen bij mij.

Pas op dit forum gelezen:
Koper, vanaf 701 voor eind 2017 vanaf 1.
HD Glas 661 - 670 Q1 of Q2 2018.
Reputatie 7
Badge +13

Vergeet niet dat het over een week of 6 het al zo ver is. 😉. Gezien het zo verdacht stil blijft vanuit KPN ga ik er niet op vertrouwen dat eind 2017 gehaald gaat worden en dus glas ook niet in 2018 wordt uitgerold.

Ik wacht het rustig af.
Misschien reageert er nog een Moderator hier.
En ik ben vooral benieuwd naar HD glas.
Reputatie 7
Badge +13
Ik vind het ook makkelijker als HD glas plus de 711 in 1 keer worden omgezet.
Weet iemand al, wanneer dit gaat gebeuren?
Reputatie 7
Badge +13
Nou ben ik zeker snel aan de beurt met HD op een. Mijn buurman heeft hem al vanaf april ?. Maar wat maakt het eigenlijk verschil wij zitten op glasvezel. Maar ik weet dat koper anders is voor HD. Wat techniek aan gaat vind ik zeer interessant ?
Nummertjes.. 🙂 Nee voor fiber klanten is deze ronde nog niet interessant. Ik doe liever mee in de ''Glas'' ronde.. :D

Helemaal met je eens.
Hoewel ik las van WJB, dat het voor een tablet of zo toch weer een voordeel kan hebben.
Zelf heb ik dat niet.
Ik heb geduld, wacht rustig af.
Jammer dat ze 661-670 op glasvezel niet vanaf 1 zetten.
Zo wie zo vind ik het vreemd dat glasvezel nog niet gedaan is, wand daar heb je geen snelheidsproblemen.
Reputatie 7

Acht maanden is KPN al "bezig" met het uitrollen van HD op 1 (bron).
Reputatie 7
...Hoewel ik las van WJB, dat het voor een tablet of zo toch weer een voordeel kan hebben...Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/yes-hd-is-op-1-of-toch-niet-431593/index8.html#post548198
Reputatie 7
Badge +18
Ik vraag het me ook af. Hoe sneller hoe beter.
Of zullen ze nu denken. op eerste kerstdag knallen we iedereen om?

Met het risico dat er met de kerst allemaal problemen komen?
Nee, dat gaan ze vast niet doen.
Of een paar weken eerder of pas na de feestdagen.
Reputatie 7
Er worden nog wekelijks abonnees over gezet naar HD v.a. 1. Geduld is in deze een schone zaak. De belasting op het netwerk moet geleidelijk opgevoerd: je wilt toch niet éven HD v.a. 1 en vervolgens dagen met het hele dorp/wijk zonder diensten zitten?
Hier legt wjb uit waarom het zo gaat
Reputatie 7
Badge +10

Vergeet niet dat het over een week of 6 het al zo ver is. 😉. Gezien het zo verdacht stil blijft vanuit KPN ga ik er niet op vertrouwen dat eind 2017 gehaald gaat worden en dus glas ook niet in 2018 wordt uitgerold.
Reputatie 7
Badge +10
Er worden nog wekelijks abonnees over gezet naar HD v.a. 1.
Bron? Heb al maanden niks meer gehoord hierover 😉 Zal nog leuk worden met HD Glas op 1, denk dat op dit tempo 2025 nog een onhaalbaar streven is. Maar verder i don't care, vind het zelf sowieso allemaal niet boeiende toevoeging.
Reputatie 7
Badge +10
Wat ik net hoorde uit betrouwbare bron is dat de uitrol al een tijdje terug is stil gelegd omdat er wat technische problemen zijn opgetreden bij koperklanten met lage snelheden.
Reputatie 7
Badge +10

Nou de 711 en verder reeks alvast vooraan prima. De glasversies komen later wel. De vele zenders uit het pluspakket gewoon logisch er tussen geprakt is al een hele voorruitgang. Ik ben nog al erg van het zappen met de plus en min toets en dan blijven hangen bij een interessante zender. (Of videoclips)

Ja dat is wel zo... Maar ik kijk alleen glas, dus dan moet ik 661-669 voor glas en daarna naar 11 zappen om verder te kijken in HD. Terwijl ik nu met mijn zenderlijst begin op kanaal 71 en dan kan ik doorzappen langs de ''glas'' zenders tot het eind van de HD reeks 756 en dan is het weer klaar. Vind deze manier eigenlijk ideaal.
KPN Webcare schreef in een DM het volgende :

Maar weet in elk geval dat iedereen HD op 1 zal gaan krijgen en dat er vooralsnog geen wijziging in de planning is gebracht. We kunnen er dus vanuit gaan dat iedereen HD op 1 zal hebben, eind dit jaar.
Reputatie 7
Badge +9

Reageer