HD op 1: Altijd tv-kijken in de beste beeldkwaliteit

• 24 februari 2017
  • 543 reacties
  • 32219 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
KPN verplaatst vanaf februari de HD-zenders van kanaal 701 naar kanaal 1 en verder. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar HD-zenders. Daarmee geniet je nog meer van jouw favoriete serie, een spannende voetbalwedstrijd of een goede documentaire.

Benieuwd naar alle voordelen van HD op 1? Kijk op kpn.com/hdop1

Moet ik zelf iets doen?
Wij zetten al jouw tv-ontvangers waar je HD op kunt ontvangen automatisch om naar HD.

Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
Alle klanten worden gefaseerd omgezet. Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder.

543 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Yes!

Reputatie 7
Badge +15
Psssh, valt pasen en pinksteren tegenwoordig op een dag 😉 Het is eindelijk zo ver! 😃
Reputatie 7
Vertel!
Reputatie 6
Badge +9
Dit mag best sticky gemaakt worden.
Reputatie 1
Toppie 😉
Reputatie 7
Badge +18
We tellen af!!! 😃

:D:D:D
Reputatie 7
Zo jammer dattie steeds opnieuw begint met tellen. Het lijkt KPN wel :8
Reputatie 7
Badge +18
Zo jammer dattie steeds opnieuw begint met tellen. Het lijkt KPN wel :8:D:D:D:D LOL! 😛
Reputatie 7
Badge +9
Geweldig ik wacht in spanning af eigenlijk HD OP 1 voor glasvezel 661?
Reputatie 7
Badge +9
Eindelijk niet eigenlijk ?
Hier in Krommenie begint het op 28 februari dat de hd zenders op 1 komen
Reputatie 7
Badge +13
Wanneer gaan de HD glas zender 661 - 670 naar 1 - 10?
Anders heb ik 661 - 670 en de overige HD kanalen op een lager nummer.
Dat is niet echt logisch, toch.

Maar de eerste stap is gezet en dat is goed nieuws.
Ik hou de mail box in de gaten.
Reputatie 2
Dit "wonder" staat al heel lang online, niet pas sinds een paar uur of een paar dagen.
Het wordt hier nu neergezet alsof deze melding er net staat maar dit staat er dus al heel lang.

En al zouden ze met de 4K ontvangers beginnen vind ik dat geen probleem, maar mail dan al je andere gebruikers niet dat het vanaf 1 februari uitgerold gaat worden met als resultaat dat er nog geen enkele gebruiker met een HMB2260 op 24 februari al omgezet is.

Niks persoonlijks naar mensen hier, het is gewoon jammer dat de communicatie zo slecht is vanuit KPN.
Reputatie 7
Dat ben ik niet met je eens. Het overgrote deel van de klanten is niet actief op het forum. Zij weten nog helemaal niets over HD-vanaf-1, dus ook niet dat het binnenkort komt. Zij hoeven dus ook niet lastig gevallen te worden met een e-mail waarin staat dat het nog ff kan duren. Forumgebruikers, die wel kunnen weten wat er speelt worden via het Forum wel min of meer geïnformeerd, ook al omdat een aantal daarvan daarover vragen blijft stellen.
Reputatie 2
Dat ben ik niet met je eens. Het overgrote deel van de klanten is niet actief op het forum. Zijn weten nog helemaal niets over HD-vanaf-1, dus ook niet dat het binnenkort komt. Zij hoeven dus ook niet lastig gevallen te worden met een e-mail waarin staat dat het nog ff kan duren. Forumgebruikers, die wel kunnen weten wat er speelt worden via het Forum wel min of meer geïnformeerd, ook al omdat een aantal daarvan daarover vragen blijft stellen.
Ben je de mail vergeten die we eerder dit jaar hebben gehad (alle klanten)?
Daarom vind ik het zo frustrerend.
Beloof dan niks 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Hier in Krommenie begint het op 28 februari dat de hd zenders op 1 komenheb je een mailtje gehad? Of brief? Omdat je zegt dat het 28 februari gaat gebeuren, ben wel benieuwd eigenlijk. :?
Reputatie 7
Ben je de mail vergeten die we eerder dit jaar hebben gehad (alle klanten)?Blijkbaar, maar vertel, welke mail van wanneer bedoel je? Is er een mail geweest met daarin een aankondiging over HD-vanaf-1? Heb ik iets gemist? Ik heb de recente e-mail nieuwsbrieven nog ff nagekeken maar niets gevonden.
Reputatie 1
Wanneer gaan de HD glas zender 661 - 670 naar 1 - 10?
Anders heb ik 661 - 670 en de overige HD kanalen op een lager nummer.
Dat is niet echt logisch, toch.

Maar de eerste stap is gezet en dat is goed nieuws.
Ik hou de mail box in de gaten.

5 zinnen die exact weergeven hetgeen we toch eigen hadden verwacht, maar niet gekregen.
"Een gegeven paard niet in de bek kijken"....nou ja 'gegeven' niet echt, gezien de hoogte van de maandelijkse factuur. :8
Reputatie 5
Badge +7
Dit de titel van dit topic is eigenlijk misleidend omdat de HD Glas kanalen voorlopig nog op een hun oude positie blijven staan. Ze zijn wel van plan om deze zenders ook naar voren te verplaatsen maar wanneer is nog volkomen onduidelijk.

Als ik KPN was geweest had ik gewacht met het uitrollen hiervan totdat het voor de HD glas kanalen ook voor elkaar was. Want nu hebben de mensen met een glasvezelaansluiting er tot op heden niks aan.
Op de site staat: In nog scherper beeld naar jouw favoriete programma`s kijken.

Wordt de bitrate van HD-signalen aangepast vanaf de omzetting naar kanaal 1?
Reputatie 2
Badge +3
De kwaliteit vanaf HD op 1 is standaard al glas als het op 1 en verder komt, heb ik begrepen, dus niets aan de hand. Klanten die nu via 661 en verder kijken, kunnen ook genieten van de vertrouwde kwaliteit dus. De HD klanten die normaal via 701 en verder kijken ervaren alleen maar betere kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +13
KPN verplaatst vanaf februari de HD-zenders van kanaal 701 naar kanaal 1 en verder. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar HD-zenders. Daarmee geniet je nog meer van jouw favoriete serie, een spannende voetbalwedstrijd of een goede documentaire.

Benieuwd naar alle voordelen van HD op 1? Kijk op kpn.com/hdop1

Moet ik zelf iets doen?
Wij zetten al jouw tv-ontvangers waar je HD op kunt ontvangen automatisch om naar HD.

Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
Alle klanten worden gefaseerd omgezet. Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder.

Heel mooi, maar zolang HD glas op 661 - 670 blijft, zie ik helaas nog geen voordeel.
Is er al bekend wanneer ook HD glas naar 1 etc. gaat?
Reputatie 2
Badge +3
Gaat naar 1, lees mijn bericht hiervoor.
Reputatie 2
Ben je de mail vergeten die we eerder dit jaar hebben gehad (alle klanten)?Blijkbaar, maar vertel, welke mail van wanneer bedoel je? Is er een mail geweest met daarin een aankondiging over HD-vanaf-1? Heb ik iets gemist? Ik heb de recente e-mail nieuwsbrieven nog ff nagekeken maar niets gevonden.
De mail die we allemaal (ga ik vanuit) begin februari gehad hebben...
Reputatie 7
Ben je de mail vergeten die we eerder dit jaar hebben gehad (alle klanten)?Blijkbaar, maar vertel, welke mail van wanneer bedoel je? Is er een mail geweest met daarin een aankondiging over HD-vanaf-1? Heb ik iets gemist? Ik heb de recente e-mail nieuwsbrieven nog ff nagekeken maar niets gevonden.De mail die we allemaal (ga ik vanuit) begin februari gehad hebben...Mail... ...begin februari... ...nee, niet ontvangen. Kan je hier eens een screenshot plaatsen van die mail?

Reageer