Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

HD op 1 eerder bij buren

Reputatie 4
Badge +4
Goedemiddag ik heb een vraagje bij onze buren hebben HD op 1 .ik weet dat ze heel langzaam HD op 1 uit rollen. Ze hadden het beter bij ons kunnen testen want wij hebben de tv heel veel aan staan ter wel ons buren de hele dag weg zijn.daarom deze vraag .ik ben niet jaloers. Maar toch ☺️

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door cornelischristiaan30 12 juli 2017, 14:36

Goedemiddag Paul. Dank je wel. Ik zit al bijna 3 jaar op glasvezel en het werkt prima ik zou niet anders willen dus aan de snelheid zal het niet liggen. Maar ik zal afwachten heel hartelijk bedankt nog Paul 😊👍een tevreden kpn klant. Cor

Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik heb ook al HD op 1 en mijn ouders die 1 straat verder wonen
en op dezelfde straatkast zitten hebben ook nog geen HD op 1.
Snap de vraag dan ook niet helemaal. Toch wel een beetje jaloers?
Reputatie 6
Badge +19
Hoi Cornelis, HD-op-1 wordt niet uitgerold op basis van locatie maar op basis van meerdere technische aspecten (zoals o.a. internetsnelheid). Het kan dus heel goed zijn dat één van de buren eerder HD-op-1 heeft dan jij. Er hoeft ook niet zo veel meer getest te worden. 😉 Het komt!
Reputatie 4
Badge +4
Goedemiddag Paul. Dank je wel. Ik zit al bijna 3 jaar op glasvezel en het werkt prima ik zou niet anders willen dus aan de snelheid zal het niet liggen. Maar ik zal afwachten heel hartelijk bedankt nog Paul 😊👍een tevreden kpn klant. Cor
Reputatie 6
Badge +19
Fijn dat je tevreden bent Cor. Met glasvezel zit je sowieso dan wel goed inderdaad! 🙂
Reputatie 6
Badge +12
Klopt, mijn vriendin die 2 straten verderop woont heeft ook al HD op 1, en ik nog niet.
Zij heeft 100/100 snelheid (of 100/10 misschien?) en ik 500/500
Dus dat zal de kwestie zijn.
Ik vraag me alleen af als ik nu 100/100 had gehad en direct na de omzetting ge-upgrade had naar 500/500 of het dan weer teruggedraaid zou worden?
Niet dat ik daar over denk hoor, vroeg het me alleen af.😎
Reputatie 6
Badge +12
Zover ik weet maakt de snelheid van je abonnement niets uit. HD op 1 wordt sowieso niet meer teruggedraaid wanneer je dit eenmaal hebt.
Reputatie 6
Badge +19
Wat hrh zegt klopt als een bus. 🙂 Gaat niet zozeer om de snelheid van het abonnement maar meer om de technisch haalbare snelheid. En terugdraaien? Nee, dat heb ik nog niet voorbij zien komen. 😉
hrh schreef:

Zover ik weet maakt de snelheid van je abonnement niets uit. HD op 1 wordt sowieso niet meer teruggedraaid wanneer je dit eenmaal hebt.

Paul_ schreef:

Wat hrh zegt klopt als een bus. 🙂 Gaat niet zozeer om de snelheid van het abonnement maar meer om de technisch haalbare snelheid. En terugdraaien? Nee, dat heb ik nog niet voorbij zien komen. 😉

dit is niet helemaal waar, sinds februari had ik al HD - op - 1, alles omgezet, en sinds 01-05 heb ik het niet meer... eventjes is het weer aangezet, en wederom weer uit... komt misschien ook door de 4K pilot maar toch, vervelend is het wel... weer alles om moet en zetten (zenderlijsten, opnames e.d.)
Reputatie 6
Badge +19
jacquesmulders schreef:

dit is niet helemaal waar, sinds februari had ik al HD - op - 1, alles omgezet, en sinds 01-05 heb ik het niet meer... eventjes is het weer aangezet, en wederom weer uit... komt misschien ook door de 4K pilot maar toch, vervelend is het wel... weer alles om moet en zetten (zenderlijsten, opnames e.d.)

Dan bij dezen de eerste keer dat ik het voorbij zie komen. Dat had dan inderdaad ongetwijfeld met de 4K-pilot te maken. Ja, lijkt me ook niet de bedoeling om het aan en weer uit te zetten. Ik ga ervan uit dat het niet weer gebeurd maar laat het anders vooral weten.
Paul_ schreef:

jacquesmulders schreef:

Dan bij dezen de eerste keer dat ik het voorbij zie komen. Dat had dan inderdaad ongetwijfeld met de 4K-pilot te maken. Ja, lijkt me ook niet de bedoeling om het aan en weer uit te zetten. Ik ga ervan uit dat het niet weer gebeurd maar laat het anders vooral weten.

nou ja het staat nog steeds niet aan... wellicht kun je der even naar kijken 😁
Reputatie 6
Badge +19
Ik zou dat heel graag willen alleen kan ik helaas niet zien wanneer welke klant wordt overgezet. En ik heb geen manier om het te forceren of iets dergelijks. Dus wat dat betreft is het een kwestie van afwachten.
Reputatie 6
Badge +23
-- verwijderd, PeterG --
Reputatie 6
PeterG schreef:

Jacques. Ik had uit je eerdere topic juist de indruk dat dát opgelost was!?

jacquesmulders schreef:

Inmiddels de klantenservice gesproken en hebben HD op 1 aan kunnen zetten op mijn adres. Schijnbaar stond het bij mij niet aan... nu dus wel

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-test-pilot-hd-op-1-432580#post494130

En ook weer niet.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/4k-test-pilot-hd-op-1-432580#post494478
Een berichtje aan @omar_mhafouz en het is waarschijnlijk zo geregeld.
Reputatie 3
Badge +1
Ik lees nu pas dat de onderstaande zenders:
NPO 1 etc

Bij anderen /sommigen al op 1 HD gezet zijn? dus 701 HD etc zijn dus daar naar toe gegaan, met een uitrol die begonnen is? welke regio aan de beurt zijn? zou wel ideaal wezen.

Klopt dat ? en waarom informeert KPN ons dan niet met een mailtje of wat dan ook?
Reputatie 6
Ik heb al een tijdje HD op 1 en het wordt helaas (tergend) langzaam uitgerold. Zodra jouw aansluiting aan de beurt is krijg je, als het goed is, daarvan een mailtje.
De uitrol is juist niet per regio, maar gebeurt evenredig verspreid over de centrales in Nederland. KPN hoopt hiermee eventuele bottlenecks tijdig te kunnen signaleren en zo maatregelen te kunnen nemen voordat mensen daarvan overlast gaan ondervinden.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt wjb,

Betekent dat de 701 HD zenders naar HD 1 etc gaan?

Dus je krijgt eerst een mailtje, dat heb jij dus ook gekregen dat de uitrol gaande is, dan wacht ik het mailtje van KPN af. er staat op mijn storingsmelding van KPN van 4-7-2017 t/m 21-7-2017 dat ze met de zenderwijzigingen mee bezig zijn, dan verduidelijkt het bovenstaande.
Reputatie 6
Ja, alle HD zenders komen op het kanaalnummer van de overeenkomstige SD zender.
Bij ons is HD op 1 geactiveerd omdat wij deelnamen aan de 4K Ultra-HD pilot, maar er zijn ondertussen enkele duizenden abonnees voorzien van HD op 1.
Reputatie 3
Badge +1
All right,

Maar je hoef dus geen 4K Ultra -HD pilot te hebben of zoiets om in aanmerking te komen voor het bovenstaande genoemde dat er duizenden al voor zien zijn van HD op 1
Reputatie 6
Badge +23
Iedereen gaat uiteindelijk HD van af 1 krijgen. Uitgezonderd diegenen met te weinig bandbreedte (DSL).
Reputatie 3
Badge +1
Hoi peter,

Bedankt ook voor je respons
Worden ook alle bestaande glaszenders dan ook naar de HD zenders verplaatst?

Dan mogen we wel weer een nieuwe zenders tv kaart ontvangen , die onlangs op 4-7-2017 is uitgebracht.
Reputatie 6
Badge +23
Voor HD op 1, ik spreek liever van HD van af 1, is een nieuwe kaart niet echt nodig. De HD zenders komen op dezelfde plek waar de SD versies zitten (of zaten).

HDglas van af 1 zal uitgerold gaan worden nadat iedereen eerst HD van af 1 heeft en dat goed gaat. Dus ook HDglas komt t.z.t. van af 1.

Je hebt dan 1 t/m 10 HDglas. Verder HD. En SD voor de zenders die niet HD beschikbaar zijn waar onder Duitse zenders, NOS en RTL themazenders, Ketnet etc.
Reputatie 6
Uiteindelijk worden komen de HD-"Glas" zenders op 1 maar de vraag is wanneer?
Ook ik wacht daar met smart op.
Reputatie 3
Badge +1
Beste peter, wjb

Bedankt tot dus zover voor de reacties.

Net wat je ook zei wjb we wachten er met smart op wat komen gaat met de toekomst van KPN.
wat die ons gaat brengen.
Paul_ schreef:

Ik zou dat heel graag willen alleen kan ik helaas niet zien wanneer welke klant wordt overgezet. En ik heb geen manier om het te forceren of iets dergelijks. Dus wat dat betreft is het een kwestie van afwachten.

Is er wel al een einddatum te noemen, of zelfs dat niet?
Kan iemand vertellen of HD Glas dan op 1 komt? Dus de zenders die nu op 661 en verder zitten? Betere kwaliteit namelijk dan de zenders vanaf 701.

Reageer