Vraag

HD op 1 in mijn regio

• 12 april 2017
  • 8 reacties
  • 651 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Wie weet Waneer regio Sneek HD op 1 krijgt??

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Wie weet Waneer regio Sneek HD op 1 krijgt??
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat is niet bekend 😞 KPN kan dat ook niet nagaan voor je! je komt eigenlijk vanzelf aan de beurt. Bij ons staan ze ook nog steeds in de 700 reeks.
Reputatie 6
Badge +10
In Zoetermeer staan ze ook nog op de 700 reeks.
Reputatie 7
Ach, er zijn nog maar zo'n 2.470.000 ontvangers te gaan ...
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Machiel, goede vraag! Voor zover ik heb kunnen nagaan, wordt HD op 1 niet per regio uitgerold. Ook kan ik helaas niet zien wanneer jij precies beschikt over HD op 1. Zoals Vriesde al zegt: je komt vanzelf aan de beurt.
Badge
Bij mij in het Westland staan de HD zenders helaas ook nog in de 700 serie. Valt een klein beetje tegen! Gelukkig heb ik nu een groep aangemaakt met mijn favoriete zenders zodat ik het merendeel meteen in HD kan kijken als ik aan het zappen ben. Alleen Anno 2017 mag je toch wel verwachten dat sportzenders en nieuwszenders in HD uitgezonden worden. Hoop dat daar tijdens de grote zenderwijziging meer aandacht aan wordt besteed. We wachten rustig af!
Reputatie 7
@tolliver50 De enige sportzenders die ik weet bij KPN zijn Eurosport 1 (basis 718) en 2 (plus 719) en Motorsport tv (plus 736). Die zijn alle 3 in HD beschikbaar.
De enige nieuwszender in HD is BBC World News (732).
Fox sport zijn ook alle 6 in HD.
Alleen bij Ziggo Sport ontbreken er nog 2: Golf en Racing. Maar die komen er ook wel in HD. Extra 1 en 2 worden alleen in HD aangeboden via Ziggo Sport Go (maar dat is niet beschikbaar i.c.m. abonnement op Z.S.T. via KPN).

En gelukkig (...) heeft KPN vaste nummers. Kan ik die er tenminste bij geven 😉
Badge
@PeterG Ik bedoel als ik naar Sport1 kijk en dat is niet in HD is dat beschamend. En daar kan KPN ook niet alles aan doen, dat begrijp ik ook wel.

Zenders als CNN en Al Jazeera zenden in veel landen in HD uit, ook dat is van deze tijd. Ben benieuwd hoe de ontwikkeling van ULTRA HD zal gaan. Als dat in Nederland hetzelfde tempo aanneemt als HD dan zijn we in 2025 hier misschien klaar voor!!
En begrijp me goed! Het ligt niet altijd aan KPN!
Reputatie 7
Beste Tolliver. Sport1 heet al sinds 1 november 2015 Ziggo Sport Totaal. Website dus ook http://www.ziggosporttotaal.nl
Sinds kort zijn voor lineaire doorgifte Select, Voetbal, én Golf en Racing in HD beschikbaar. Alleen kabelaar Ziggo geeft die 2 laatsten op dit moment daadwerkelijk in HD door. De overige providers, w.o. KPN/Telfort/XS4ALL zullen nog volgen.

CNN en Aljazeera zenden momenteel ongecodeerd in HD uit via de satelliet. Dat signaal mag niet zonder meer via een provider doorgegeven worden. Daar zijn rechten en kosten aan verbonden. O.a. CNN vraagt veel meer doorgiftekosten als KPN het in HD zou doorgeven. En dan bepaalt het aantal kijkers weer óf KPN besluit dat in HD te gaan doen. KPN weet, door de streams, volgens mij precies hoeveel er op een moment naar kijken.
BBC World Service HD zit in de totaaldeal met ook BBC First, BBC One en Two.

Reageer