Beantwoord

HD opnames haperen tijdens weergave

• 2 januari 2014
  • 10 reacties
  • 5875 keer bekeken

De HD opnames gemaakt tijdens het televisie kijken naar andere HD kanalen, blijken te haperen bij het afspelen. Het lijkt erop dat, als er opgenomen wordt en je wisselt tijdens de opname tussen andere kanalen, dit de opname beinvloed. Maar ook staat het beeld even stil van de zender waar je naar toe zapt.

De ontvanger die ik gebruik is een Motorola VIP 1963.

Bij de vorige ontvanger een 1960, kreeg je een melding dat het niet mogelijk is om tegelijkertijd een HD opname te maken en HD televisie te bekijken. Is dat bij de 1963 nog steeds zo?

Of mag dit elkaar niet beinvloeden?

icon

Beste antwoord door Werner 5 januari 2014, 11:50

Hallo saja, 

Ik verwacht niet dat het probleem in je Denon receiver dit probleem veroorzaakt. Het is inderdaad de snelheid. Ik heb je in een privébericht twee oplossingen aangeboden om het probleem weg te nemen. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16
In de oude situatie met eigen harde schijf kon je bij beperkte bandbreedte inderdaad geen HD opname maken en tegelijkertijd HD kijken. Met het opnemen pakket is het mogelijk HD te kijken en tegelijk tot 6 HD zenders op te nemen. Dit kan omdat de opnamens centraal op een server worden opgenomen en niet bij jou thuis. Er is dus altijd maar 1 stream tegelijk.

Ik heb geen "opnemen pakket" maar gewoon het basis pakket met uitbreiding van het HD zender pakket.

De Motorola 1963 heeft volgens mij een lokale HD.

De Experiabox is een ST780.

Ik heb een ISDN lijn. (geen glasvezel)

Ik weet niet wat de bandbreedte is maar zou ik nu wel of niet gelijktijdig HD zenders kunnen kijken EN een HD zender opnemen? OF moet je overswitchen naar een "gewone zender" voor opname of kijken?

Vroeger bij de Motorola 1960 kreeg je die melding, nu niet meer.

Zou een KPN moderator me hierbij ook kunnen beantwoorden en/of helpen?

Reputatie 3
Badge +4
Hallo saja, 

Per HD stream is er ongeveer 8 tot 10 Mbit/s nodig. Als je een verbindding van bijvoorbeeld 16 Mbit/s hebt, dan is de kans inderdaad aanwezig dat je met het kijken en tegelijk opnemen van HD zenders glitches gaat krijgen in je opnamen. 

Ik kijk graag voor je na wat de situatie is en of ik hierin iets voor je kan betekenen. 

Mag ik in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant ontvangen? 

Met vriendelijke groet,

Werner
KPN Webcare

Wellicht is ook van belang dat ik sinds korte tijd de HDMI kabel van de Motorola 1963 naar de Tv via een nieuwe denon avr-x2000 laat lopen. Zo te zien werkt alles perfect. Of beïnvloed dit toch het signaal waardoor dit haperen ontstaat.
Kan deze HDMI aansluiting via de avr lopen of moet ik dit anders doen? Via een optical aansluiting?
Reputatie 3
Badge +4
Hallo saja, 

Ik verwacht niet dat het probleem in je Denon receiver dit probleem veroorzaakt. Het is inderdaad de snelheid. Ik heb je in een privébericht twee oplossingen aangeboden om het probleem weg te nemen. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare

Beste Werner of anderen,

Ik heb een soort gelijk probleem welke is geplaatst op:
HD opnames haperen tijdens weergave
op ‎02-01-2014 17:30

Tijdens een opnmame door de PVR waarbij je kijkt naar andere kanalen geven deze andere kanalen een haperend geluid tijdens het spelen waarbij het beeld dan ook stil komt te staan. Waarbij andere kanalen het wisselend is. Het ene kanaal loopt gewoon goed terwijl een ander op hetzelfde moment wel glitches vertoont. Het knaal wat wordt opgenomen heeft op dat moment geen last ervan.

Het komt ook voor bij (geplande) opnmames. Dan is de opname niet bruikbaar om te bekijken en zit vol met glitches.

Betreft een Motorola 1963. Waarbij we standaard kijken en opnemen op HD. Het voorval doet zich voor sinds 2 maanden. Voor die tijd geen problemen hiermee gehad. Geen wezenlijke veranderingen in het netwerk door gevoerd.

Ben verder op glasvezel aangesloten en er zijn verder geen problemen in het netwerk of iets dergelijks.

@MarcelBr hoe zijn de ontvangers aangesloten via een drecte RJ-45 netwerkkabel of powerline adapters?

Twee 7,2 Mbit streams zouden geen probleem moeten geven  bij een directe netwerkkabel en Glasvezel. Wel zou  evenueel bij vol downloaden of p2p het modem een probleem kunnen geven. Maar dat is eenvoudige uit te sluiten door te kijken of het bij het niet downloaden ook voor komt.

De appaaratuur is aangesloten via RJ-45. 

Reputatie 5
Badge +11
Beste MarcelBr,

Heb je de ontvanger al eens een harde reset gegeven? Zo niet, probeer het eens met behulp van deze instructie.

Met vriendelijke groet,

Raul.

@MarcelBr hoe zijn de ontvangers aangesloten via een drecte RJ-45 netwerkkabel of powerline adapters?

Twee 7,2 Mbit streams zouden geen probleem moeten geven  bij een directe netwerkkabel en Glasvezel. Wel zou  evenueel bij vol downloaden of p2p het modem een probleem kunnen geven. Maar dat is eenvoudige uit te sluiten door te kijken of het bij het niet downloaden ook voor komt.

In welke zin zou het hebben van een p2p verbinding naar buiten invloed kunnen hebben op het HD signaal van de TV?
Ik ben namelijk al een behoorlijke periode opzoek naar de oplossing voor dit probleem. Ik kan niet een p2p verbinding hebben en tergelijkertijd naar een HD opname kijken want dan loopt elke seconde het beeld en geluid vast.

Reageer