HD recorder in alles in 1 pakket aansluiten?

• 20 januari 2014
  • 9 reacties
  • 7213 keer bekeken

Hallo,

Vandaag zijn we aangesloten op de interactieve TV, dus mag ik alle randapparatuur aansluiten. Ik heb een paar weken geleden een mooie nieuwe HD recorder/decoder gekocht van Samsung ,zodat ik al mijn favourite programma's op kan nemen.

In de gebruiksaanwijzing van de interactieve TV staat niet hoe of waar je dit apparaat moet aansluiten; Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet?

Vriendelijke groeten, Menno

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Menno,

Op deze pagina kun je vinden hoe je de recorder aansluit.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 4
Badge +5
Interactieve TV biedt een  Opnemen Pakket aan om uw favoriete programma’s op te nemen en later terug te kijken. U hebt dan geen video- of DVD recorder meer nodig. Met het Opnemen Pakket worden de opnames 1 jaar bewaard. Je kunt dan tot 6 programma's tegelijk opnemen, en ook series herhaald opnemen.

Bedankt voor de reacties. MijnHD recorder/decoder ziet er idd uit zoals het aansluitplaatje op de site. Echter zijn beide scartaansluitingen uitgangen en geen ingang. Enkel de coax en ethernet aansluitingen zijn ingangen. Werkt dus niet helaas. Bovendien wil geen gebruik maken van het"opneempakket", ik heb al dit apparaat gekocht en wil zelf bepalen hoelang ik het bewaar wat ik opneem.
Gisteravond en vanochtend wel alles aangesloten gehad zoals voorgeschreven. De HD kwaliteit is niet zo goed als die van de kabel. Ik ben er klaar mee.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Menno,

Vervelend om te lezen dat de kwaliteit momenteel niet is zoals je gewend bent. Als je in een privébericht je postcode, huisnummer en naam van contractant stuurt, kan ik voor je kijken of we daar iets aan kunnen doen.

Wat betreft de recorder is het spijtig dat deze enkel op Coax werkt. KPN gebruikt in het geheel geen COAX signaal, dus dat zal helaas niet gaan werken.

Edit:
Ik zie overigens net dat ik je bericht misschien verkeerd begrepen heb. Gebruik je wel het onderste plaatje op die pagina (VIP1853)? Je recorder dient rechtstreeks op je TV aangesloten te worden. Los van onze ontvanger.

Aansluitschema

Met vriendelijke groet,

Marco

Hallo Marco,

Ja ,ik had de motorolla rechtstreeks met de HDMI op mijn TV aangesloten. De HD kanalen hadden een aanzienlijk "korreliger"beeld dan de HD op de kabel, dus ik heb alles weer op de kabel gezet.

Reputatie 7
Ik heb een DVD-recorder rechtstreeks aangesloten op de SCART-aansluiting van de iTV-ontvanger. Op die manier kan ik ook opnemen waar ik naar kijk; zelfstandige opnames zijn op die manier niet via de recorder te maken. Wat ik soms wel doe is een opname van het Opnemen pakket "overspelen" op de DVD-recorder. De kwaliteit is hoe dan ook nooit beter dan wat via SCART mogelijk is.

Een andere optie is er helaas niet voor externe opneemapparatuur bij KPN. Jammer dat je je op dit gebied niet wat beter georrienteerd hebt voordat je iTV hebt besteld.

Ik zie niet of je glasvezel hebt of niet. Er zijn glasvezelproviders die uit het glasvezelmodem ook een coaxaansluiting aanbieden. Daarmee is naast analoog vaak ook digitale TV te ontvangen. De provider waar ik ervaring mee heb (Lijbrandt, via familie) biedt daarop echter alleen Ned1/2/3 in HD aan. Meer HD-zenders zijn ook daar alleen verkrijgbaar via een STB zoals de iTV-ontvanger van KPN, waarmee je dus ook geen zelfstandige opnames via je HD-recoder kunt maken.

Hallo Henk,

Ik heb gewoon coax. Ik had mij niet georienteerd, omdat ik opgebeld werd met de aanbieding of ik dat wilde ivm het feit dat ik al mobiel, internet en vast bellen had. TV zou dan voor 1 jaar gratis zijn. Ik ging akkoord als ze mij konden verzekeren dat ik ook BBC3 en BBC4 zou hebben. Dat was zo werd er gezegd. Bij het aansluiten vd apparatuur gisteravond bleek al snel dat het niet zo was, helaas. Ook minder kanalen in HD, maar ja ik kijk toch bijna alleen maar BBC, aangezien ik geen tijd en zin in pulp TV heb, zoals op de meeste Nederlandse zenders uitgezonden wordt.

Dus; - Ik kon mijn nieuwe decoder/recorder niet gebruiken.

- Niet mijn favourite zenders

- Slechter beeld, ook in HD.

- Minder HD kanalen

En bovendien; die kastjes van motorolla zien er echt niet uit. Met die ouderwetse ledjes lijken het net oude wekkerradio's uit de jaren zeventig/tachtig...

Reputatie 2
Badge
bbc 3 en 4 zijn wel degelijk mogelijk, ze zitten alleen in het pluspakket. Aangezien je ook mobiel voor kpn hebt moet je kpn compleet activeren dan krijg je daarna het plus pakket gratis waar deze inzitten.

Reputatie 7
KPN Compleet: http://www.kpn.com/prive/pakketten/kpn-compleet.htm

Kort: onderling gratis bellen (mobiel<>mobiel en vast<>mobiel); verdubbeling bel, sms en internetbundels op mobiel en het Pluspakket, incl. BBC3 en 4.

Reageer