Beantwoord

HD Standaard best mogelijke kwaliteit

  • 19 November 2019
  • 2 reacties
  • 855 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Vorige week heb ik mijn alles in 1 abonnement omgezet naar Hussel met als toevoeging 4K tv. Vandaag is het abonnement ingegaan en heb ik de nieuwe TV ontvanger aangesloten en geïnstalleerd. Als ik bij de instellingen kijk staat er dat HD Standaard de best mogelijke kwaliteit van de TV ontvanger is.

 

Ik heb een lg49uf680v tv. HDMI poort 1 ondersteunt 4K en hier heb ik de TV ontvanger dan ook op aangesloten. In de instellingen van de TV zelf staat 4K gewoon aan. Vandaag heb ik met een medewerker van de KPN gechat en we hebben verschillende dingen geprobeerd, maar het probleem blijft. Ik gebruik alle originele kabels, maar wel via een WIFI versterker van KPN zelf. 

 

Zijn er andere dingen die ik nog kan proberen, en zo nee, kan ik het 4K abonnement dan nog annuleren? Het is een beetje zonde om voor iets te betalen wat ik niet ontvang.

icon

Beste antwoord door wjb 19 November 2019, 17:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Let niet op die HD standaard tekst. Als de beeldkwaliteit op UHD@50 staat dan is 4K mogelijk.

Overigens adviseer ik je die instelling op 1080i te zetten voor de 98% van de tijd dat je naar een HD zender kijkt. De reden is dat de upscaling van HD naar 4K beter door de televisie gedaan kan worden, die is daar veel beter in.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Almere2019. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat wjb jou al goed op weg heeft geholpen met informatie en adviezen. Kun je hier iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. 

Reageer